باز هم رکورد سریع ترین مانیتور گیمینگ دنیا شکسته شد و باز هم پای Dell در میان است! این شرکت به تازگی از مانیتور گیمینگ مدل Alienware 500Hz AW2524HF با نرخ تازه سازی حیرت انگیز 500 هرتز رونمایی کرده است! البته این میزان رفرش ریت در حالت اورکلاک قابل دسترسی است و در حالت طبیعی برابر با 480 هرتز است. با این حال همین میزان نرخ تازه سازی تصویر هم یک رکورد جدید در دنیا به حساب می آید!

شرکت دل در جریان رویداد CES 2023 که در اوایل سال جاری برگزار شد، از نسخه سازگار با انویدیای مانیتور Alienware 500Hz رونمایی کرده بود. این مانیتور در این رویداد موفق به دریافت جایزۀ «خلاقانه ترین مانیتور گیمینگ» شده بود. اکنون این شرکت یک نسخه دیگر از این مانیتور را با تمرکز بر روی فناوری AMD FreeSync Premium به بازار معرفی کرده است. این مدل با قیمت 649.99 دلار عرضه شده است.

معرفی تخصصی مانیتور Alienware AW2524HF

در کنار نرخ تازه سازی 500 هرتز، باید به زمان پاسخ دهی 0.5 میلی ثانیه ای مانیتور جدید آلین ور نیز اشاره کنیم. همچنین این مانیتور علاوه بر فناوری AMD FreeSync Premium، موفق به دریافت استاندارد VESA AdaptiveSync نیز شده است. این فناوری ها یک گیم پلی فوق العاده روان و سریع را برای کاربر به ارمغان می آورند.

برای دستیابی به بالاترین نرخ فریم مانیتور Alienware 500Hz در هنگام انجام بازی های مدرن امروزی، به یک کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XTX هم نیاز خواهید داشت. در واقع این مانیتور فقط در کنار این کارت گرافیک نرخ تازه سازی 500 هرتز را ارائه می دهد. با این حال مانیتور جدید دل به اندازه ای سریع هست که از استفاده از آن در کنار کارت گرافیک های دیگر هم لذت ببرید!

معرفی تخصصی مانیتور Alienware AW2524HF

با اینکه سرعت بزرگترین نقطه قوت مانیتور گیمینگ 500 هرتز آلین ور است، اما این گجت مشخصات جذاب دیگری هم دارد. به عنوان مثال این مانیتور 99 درصد از محدوده رنگ sRGB را پوشش می دهد و از قابلیت TUV ComfortView Plus برای کاهش نور مضر آبی بهره می برد. به این ترتیب هر چند ساعت که دوست داشتید می توانید بدون احساس خستگی در چشم هایتان به بازی کردن ادامه بدهید!

معرفی تخصصی مانیتور Alienware AW2524HF

در طراحی فیزیکی مانیتور Alienware 500Hz نیز دغدغه های مهم گیمرها در نظر گرفته شده است. در همین راستا پایه این مانیتور کاملاً قابل تنظیم است و بهترین زاویه دید را برای گیمر به ارمغان می آورد. همچنین تکیه گاه پایه این مانیتور به شکل شش ضلعی طراحی شده است. این نوع طراحی هم جلوه ای گیمر پسند به این مانیتور داده و هم باعث می شود تا دستگاه محکم تر بر روی میز بایستد. یک دستگیره نیز در کنار بدنه مانیتور گیمینگ 500 هرتز آلین ویر تعبیه شده که می توان از آن برای آویزان کردن هدست استفاده کرد. این دستگیره قابل جدا شدن است و در مواقعی که به آن نیاز ندارید می توانید آن را به سادگی از مانیتور جدا نمایید. به منظور سریع تر شدن جابجایی بین حالت های نمایش مختلف، یک جوی استیک OSD نیز بر روی این مانیتور قرار گرفته است.

با توجه به امکانات بالا و نرخ تازه سازی 500 هرتز، پیش بینی می شود استقبال خوبی از مانیتور گیمینگ Alienware 500Hz به عمل آید.

منبع: windowscentral