برند Alienware مدل جانشین کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ Aurora R15 را به بازار معرفی کرده است. این کامپیوتر اسمبل شدۀ جدید با نام Aurora R16 عرضه شده و طراحی ظاهری آن در مقایسه با مدل قبلی تغییرات زیادی داشته است. البته برخی معتقدند که مدل R15 طراحی گیمر پسندتری داشت و نیازی به اعمال این همه تغییر از جانب آلین ویر در ظاهر این دستگاه نبوده است! در ادامه با جزئیات بیشتری در مورد کامپیوتر دسکتاپ Alienware Aurora R16 با شما همراه هستیم.

بررسی کامپیوتر دسکتاپ Alienware Aurora R16

طراحی و مشخصات فنی کامپیوتر دسکتاپ Alienware Aurora R16

کامپیوتر اسمبل شدۀ Aurora R16 نسخه به روز رسانی شدۀ کامپیوتر گیمینگ پرچم دار برند آلین ویر است. همان طور که اشاره شد، ظاهر این دستگاه نسبت به مدل قبلی تغییر کرده و دیگر خبری از بدنه بیضی شکل همراه با گوشه های گرد در آن نیست. در عوض مدل Aurora R16 به یک کیس استاندارد با ظاهر معمولی تر مجهز شده است. به عقیده برخی از گیمرها، طراحی مدل R15 خلاقانه تر بود و باعث می شود تا کاربر حس بازی کردن با یک سیستم خاص و منحصر به فرد را تجربه کند. اما مدل R16 تفاوت چندانی با مدل های رایج موجود در بازار ندارد و به نوعی «خاص» نیست! همچنین ابعاد کلی این کامپیوتر در مقایسه با مدل Aurora R15 تا 40 درصد کوچکتر شده است. علی رغم این موضوع، قابلیت ارتقای سخت افزار داخلی این کامپیوتر همچنان پابرجا است و کاربران برای این موضوع محدودیتی نخواهند داشت.

بررسی کامپیوتر دسکتاپ Alienware Aurora R16

جدا از کوچکتر شدن ابعاد، کامپیوتر دسکتاپ Aurora R16 در برخی موارد دیگر نیز در مقایسه با مدل قبلی تغییراتی داشته و عملکرد پر بازده تری را ارائه می دهد. به طور دقیق تر باید گفت که این کامپیوتر تا 20 درصد صدای کمتر و 7 درصد دمای پایین تری را از خود تولید می کند و درجه حرارت پردازنده آن در مواقع اجرای وظایف سنگین تا 10 درصد پایین تر است. بنابر اعلام آلین ویر، دریچه های ورودی و خروجی هوای کامپیوتر دسکتاپ Aurora R16 بزرگتر شده اند و این موضوع باعث شده تا نرخ جریان یافتن هوا درون این دستگاه تا 54.5 درصد بهبود پیدا کند.

مشخصات سخت افزاری کامپیوتر دسکتاپ Alienware Aurora R16 متناسب با منطقه جغرافیایی عرضه شده متفاوت است. به عنوان مثال نسخه های آمریکایی و کانادایی از این کامپیوتر به ترتیب به کارت گرافیک های انویدیا RTX 4070 و RTX 4070 Ti مجهز هستند. همچنین نسخه های اروپایی و آسیایی این دستگاه به ترتیب از کارت گرافیک های RTX 3050 و RTX 4080 بهره می برند. سایر مشخصات سخت افزاری کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ Aurora R16 شامل دو اسلات M.2 PCIe SSD و پشتیبانی از حداکثر 8 ترابایت حافظه ذخیره سازی می شود.

بررسی کامپیوتر دسکتاپ Alienware Aurora R16

در نهایت باید خاطر نشان کنیم که کامپیوتر اسمبل شده آلین ویر Aurora R16 از شبکه ارتباط وایرلس وای فای 6E با سرعت حداکثر 2.5 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند و کارایی بالایی در هنگام اجرای بازی های آنلاین دارد. قیمت کامپیوتر دسکتاپ جدید آلین ویر در حدود 1750 دلار اعلام شده است.

منبع: gizmochina