زمانی که ساعت هوشمند Skagen Falster Gen 6 به بازار عرضه شد، برند Fossil اعلام کرد که دستیار صوتی الکسا را به ساعت های هوشمند خود اضافه کرده است. این اپلیکیشن بر روی ساعت هوشمند این شرکت وجود داشت، اما عملاً غیر قابل استفاده بود. تا اینکه بالاخره اخیراً برند Fossil اپلیکیشن الکسا را بر روی برخی از مدل های رده بالای ساعت های هوشمند Wear OS خود فعال کرده است.

دستیار صوتی الکسا به ساعت های هوشمند Fossil Wear OS اضافه می شود

زمانی که شما اپلیکیشن دستیار صوتی Alexa را بر روی ساعت های هوشمند Fossil برای اولین بار باز می کنید، باید مراحل لازم برای تنظیمات اولیه آن را پشت سر بگذارید. این مراحل شامل دادن سطح دسترسی به اپلیکیشن برای مدیریت تماس های دریافتی یا برقراری تماس نیز می شود. زمانی که شما ساعت هوشمند خود را از طریق اپلیکیشن الکسا به گوشی اندرویدی متصل می کنید، محدودیتی برای استفاده از این دستیار صوتی بر روی ساعت هوشمند به وجود نمی آید و می توانید مثل سابق از آن استفاده نمایید.

نحوه عملکرد این اپلیکیشن فوق العاده آسان است و شما می توانید با یک tap کوچک بر روی ساعت به آن دسترسی داشته باشید. شما می توانید از الکسا بخواهید تا برایتان موسیقی پخش کند، شما را در جریان آخرین وضعیت آب و هوایی قرار دهد، دستگاه های خانه هوشمند شما را کنترل کند یا با فرد مورد نظر شما تماس بگیرد.

دستیار صوتی الکسا به ساعت های هوشمند Fossil Wear OS اضافه می شود

لازم به ذکر است که قابلیت always-listening (گوش دادن همیشگی) برای اپلیکیشن الکسا در نظر گرفته نشده و شما باید برای دسترسی سریع به این اپلیکیشن، یک دکمه سخت افزاری را به عنوان شورت کات برای آن تعریف کنید. اگر به دکمه های شورت کات ساعت هوشمند خود برای دسترسی به اپلیکیشن های مهم تری نیاز دارید، می توانید از کاشی Alexa بر روی نمایشگر ساعت هوشمند خود برای دسترسی به آن استفاده نمایید.

دستیار صوتی الکسا به ساعت های هوشمند Fossil Wear OS اضافه می شود

اضافه شدن دستیار صوتی الکسا به سیستم عامل Wear OS به معنای آن است که اکنون کاربران می توانند به بیش از یک دستیار صوتی بر روی ساعت هوشمند خود دسترسی داشته باشند. این سیستم عامل به طور پیش فرض به Google Assistant مجهز است. پس اگر علاقه ای به این دستیار صوتی ندارید، می توانید از الکسا به جای آن بر روی ساعت هوشمند Wear OS خود استفاده کنید. لازم به ذکر است که ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 از بیکسبی در کنار Google Assistant در آپدیت جدید بهره خواهد برد.

دستیار صوتی الکسا بر روی ساعت های هوشمند جدیدتر برند Fossil (از جمله ساعت هوشمند Skagen Falster Gen 6) در دسترس است. متأسفانه این دستیار صوتی بر روی نسخه های قدیمی تر مانند Fossil Gen 5 وجود ندارد. البته ممکن است در آپدیت های بعدی این اپلیکیشن به این ساعت های هوشمند نیز اضافه شود. حال باید منتظر ماند و دید که میزان استقبال کاربران از این دستیار صوتی بر روی ساعت های Wear OS به چه میزان خواهد بود و آیا این اپلیکیشن می تواند جایگزین Google Assistant شود یا خیر.

منبع: androidcentral