از زمانی که ChatGPT در سال گذشته معرفی شد و سطح جدیدی از قابلیت های فناوری هوش مصنوعی را به دنیا نشان داد، شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی به تناوب از این چت بات در محصولات و سرویس های خود استفاده کرده اند. Newegg جدیدترین شرکتی است که به سراغ چت بات هوش مصنوعی محبوب OpenAI رفته و یک پلاگین جدید را با نام PC Builder ChatGPT بر مبنای آن معرفی کرده است. این پلاگین به کاربران کمک می کند تا متناسب با نیازهایشان، یک کامپیوتر اسمبل کنند! تنها کاری که باید انجام دهید این است که پارامترهای مورد نظرتان را در قالب یک پیام متنی به این پلاگین ارسال کنید و پس از آن لیست سخت افزار پیشنهادی آن را مشاهده نمایید!

اسمبل کردن کامپیوتر با PC Builder ChatGPT

به عنوان مثال، پلاگین جدید Newegg می تواند به ChatGPT بگوید که شما می خواهید یک کامپیوتر گیمینگ زیر 1500 دلار جمع آوری کنید و سپس این سرویس تمام قطعاتی را که برای این منظور باید بخرید، به شما نمایش می دهد. البته در برخی موارد، قیمت قطعات لیست شده توسط این پلاگین از قیمت اعلام شده توسط کاربر بالاتر می رود. به این ترتیب به نظر می رسد که پلاگین نیواگ PC Builder ChatGPT هنوز جای کار دارد و باید بهینه تر شود. حتی در برخی موارد دیده شده که این پلاگین بهترین CPU یا بهترین کارت گرافیکِ متناسب با بودجه کاربر را اعلام نمی کند. پس در صورتی که از این سرویس استفاده می کنید، بهتر است لیستی را که به شما اعلام می کند مجدداً از لحاظ قیمت چک کنید، چون ممکن است گزینه های مقرون به صرفه تری نسبت به آنها در بازار موجود باشند.

آن طور که یکی از کارشناسان وب سایت معتبر Tom’s Hardware اعلام کرده، ایدۀ جمع آوری سیستم با کمک هوش مصنوعی به خودی خود ایدۀ جذاب و خوبی است؛ اما انتخاب برخی قطعات کامپیوتر کار حساسی است و سپردن این کار به هوش مصنوعی ریسک بالایی به همراه دارد.

در حال حاضر پلاگین جدید Newegg در نسخه بتا عرضه شده و فقط برای کسانی که اکانت ChatGPT Plus را خریداری کرده اند در دسترس قرار گرفته است. برای اضافه کردن پلاگین PC Builder به اکانت ChatGPT Plus خود تنها کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

1- به تب GPT-4 بروید و بر روی گزینه Plugins کلیک کنید.

اسمبل کردن کامپیوتر با PC Builder ChatGPT

2- به Plugin store بروید و عبارت “Newegg PC Builder” را در آن جستجو کنید.

اسمبل کردن کامپیوتر با PC Builder ChatGPT

3- بر روی دکمه Install کلیک کنید.

به طور قطع در آینده ای نزدیک این نوع دستیارهای هوش مصنوعی را بیشتر از قبل خواهیم دید. به عقیدۀ کارشناسان چیزی که اکنون شاهد آن هستیم، در واقع یک نوع تمرین برای آینده است و اصل کار هنوز رونمایی نشده است! به عبارت دیگر هوش مصنوعی ظرفیت ها و پتانسیل های به مراتب بالاتری دارد که یا هنوز کشف نشده یا شرکت های بزرگ در حال کار کردن بر روی آن هستند! پس منتظر روزهای هیجان انگیزی باشید که از راه رسیدن آنها چندان هم دیر نیست!

منبع: windowscentral