ای جی ام، شرکت چینی تولید کننده گوشی های هوشمند مقاوم (rugged)، به تازگی از یک گوشی جدید برای عرضه در بازار مدل های اقتصادی رونمایی کرده است. این گوشی جدید با نام AGM Z1 عرضه شده و از تراشه Unisoc T606 قدرت می گیرد. در کنار این تراشه، از 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی در این گوشی استفاده شده است. چنانچه تمایل دارید با مشخصات گوشی ای جی ام Z1 بیشتر آشنا شوید، با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بررسی گوشی AGM مدل Z1

تراشه Unisoc T606 یکی از مدل های پایه ای و معمولی است و به پردازنده ای 8 هسته ای (شامل دو هسته بزرگ ARM Cortex-A75 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز و شش هستۀ بازدهی ARM Cortex-A55 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز) مجهز است. این تراشه دارای مودم LTE است و از حافظه های رم LPDDR4X با فرکانس حداکثر 1600 مگاهرتز پشتیبانی می کند. بد نیست بدانید که چیپست Unisoc T606 بر مبنای فرآیند 12 نانومتری TSMC ساخته شده و از پردازنده گرافیکی ARM Mali G57 MP1 (با فرکانس 650 مگاهرتز) بهره می برد.

بررسی گوشی AGM مدل Z1

رنگ بندی گوشی ای جی ام Z1 شامل رنگ های خاکستری و آبی تیره می شود. اینگوشی 8.55 میلی متر ضخامت دارد و سایز صفحه نمایش آن برابر با 6.52 اینچ اعلام شده است. لازم به ذکر است که صفحه نمایش این مدل از گوشی AGM از پنل IPS قدرت می گیرد و توانایی ارائه تصاویر با رزولوشن HD+ (معادل با 1600x720 پیکسل) را دارد. از دیگر مشخصات گوشی AGM Z1 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت حمل و جابجایی آسان با توجه به وزن سبک 190 گرمی
  • نمایش روان و سریع تصاویر به لطف نرخ تازه سازی 90 هرتزیِ صفحه نمایش
  • باتری 4900 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریعِ 10 وات

بر روی پنل پشتی گوشی AGM Z1 شاهد قرارگیری ماژول دوربین آن هستیم که شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسل و یک میکرو لنز 5 سانتی متری می شود. دوربین جلوی این گوشی نیز از رزولوشن 8 مگاپیکسل برخوردار است. لازم به ذکر است که گوشی ای جی ام Z1 از سیستم عامل اندروید 13 قدرت می گیرد و از قابلیت هایی مانند سنسور اثر انگشت و آنلاک شدن با تشخیص چهره بهره می برد.

از آنجایی که گوشی ای جی ام Z1 به جک صدای 3.5 میلی متری مجهز است، محدودیتی برای اتصال اغلب هندزفری و هدفون های با سیم به آن نخواهید داشت. همچنین این گوشی از اسپیکرهای استریو بهره می برد و صدای قابل قبولی را ارائه می دهد.

بررسی گوشی AGM مدل Z1

در مجموع فراموش نکنید که گوشی AGM Z1 یک مدل اقتصادی است و برای مصارف روزمره و کاربران معمولی طراحی شده است. به این ترتیب نباید از آن انتظار ویژگی های عجیب و غریب و رده بالا را داشته باشیم! در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت گوشی ای جی ام Z1 برای عرضه در بازارهای کشور چین در حدود 98 دلار اعلام شده است. در حال حاضر زمان عرضه این گوشی به بازارهای جهانی مشخص نیست.

منبع: gizmochina