شرکت Adobe اخیراً تعدادی ابزار تحت وب برای مدیریت فایل های PDF معرفی کرده که از طریق آنها می توان فایل های ورد، اکسل و پاورپوینت را به فایل های داکیومنت Adobe در فرمت های مختلف تبدیل کرد. حالا این شرکت این ابزارها را توسعه داده و وب سایت Acrobat را به تمامی آنها اضافه کرده است. به این ترتیب اکنون شما می توانید به تمام امکانات ادوبی برای مدیریت فایل های پی دی اف بر روی وب سایت آن دسترسی داشته باشید و بدون نیاز به نصب نرم افزار بر روی سیستم خود از آنها استفاده کنید.
از جمله این ابزارهای تحت وب جدید می توان به امکان پسورد گذاشتن بر روی فایل PDF، تقسیم کردن یک فایل پی دی اف به دو بخش یا ادغام چند فایل PDF در یک فایل اشاره کرد. این ابزارها برای استفاده رایگان است؛ اما اگر قصد استفاده از ویژگی های پیشرفته مانند ویرایش متن داخل فایل پی دی اف را دارید، باید اکانت های تجاری Document Cloud و Creative Cloud ادوبی را تهیه کنید.

  • فایل PDF، از یک فرمت فایل متنی ساده تا ارائه نسخه تحت وب

به طور کلی فایل PDF که مخفف Portable Document Format است، به منظور ارائه نسخه های دیجیتال اسناد سنتی و قدیمی ایجاد شد. این فرمت جدید خیلی زود به محبوبیت بالایی در میان کاربران دست یافت و بسیاری از اسناد بانکی، حقوقی، فایل های دستورالعمل کالاها و اسناد دانشگاهی در قالب آن منتشر شد. شرکت ادوبی تکنولوژی هسته فایل PDF را به صورت عمومی منتشر کرد و توسعه دهندگان شروع به اضافه کردن قابلیت های متنوع به آن شدند. اکنون نسخه تحت وب این فرمت نیز ارائه شده و تمام مرورگرها و دستگاه های مختلف با سیستم عامل های متنوع به سادگی به آن دسترسی دارند.

فایل PDF، از یک فرمت فایل متنی ساده تا ارائه نسخه تحت وب

  • امضای دیجیتالی، تبدیل فرمت های مختلف به PDF و بسیاری امکانات دیگر به صورت تحت وب

از دیگر ویژگی های جدیدی که ادوبی از نسخه تحت وب آن رونمایی کرده، باید به قابلیت امضای دیجیتالی فایل های PDF اشاره کرد. برای این منظور می توانید عبارت sign.new را در آدرس بار مرورگر خود تایپ کنید. لازم به ذکر است که این قابلیت توسط برخی از شرکت ها مانند Docusign به عنوان یک کسب و کار عرضه شده و کاربران با خرید اکانت از سایت این شرکت می توانند از آن استفاده کنند. حالا شما می توانید از امکان امضا کردن دیجیتالی فایل های PDF خود به صورت رایگان بر روی وبسایت ادوبی بهره مند شوید.

به همین ترتیب شما می توانید برای تبدیل فایل های آفیس به PDF به وب سایت PDF.new، برای تبدیل فایل های گرافیکی JPG و PNG به JPGtoPDF.new و فشرده سازی فایل های PDF به آدرس CompressPDF.new مراجعه کنید. تمامی این ابزارها رایگان هستند؛ مگر برخی ویژگی های پیشرفته که همان طور که اشاره شد نیازمند خریداری اکانت سرویس های ابری ادوبی می باشند. با این وجود مطابق با اعلام شرکت ادوبی، قابلیت هایی مانند مشاهده فایل PDF، پر کردن فرم های دارای فرمت PDF، امضا کردن فایل، اضافه کردن کامنت و به اشتراک گذاری فایل ها برای همیشه رایگان خواهند بود.

منبع: cnet