چندی پیش بود که ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، اعلام کرد که این غول دنیای تکنولوژی قصد دارد تا محصولات خود را با فناوری هوش مصنوعی ادغام کند. در همین راستا خبرهایی مبنی بر ادغام چت بات ChatGPT با موتور جستجوی بینگ شنیده شده است. با این حال برای اینکه این ربات تولید محتوای جذاب را در سایر محصولات مایکروسافت مانند Word ببینید، نیازی نیست تا منتظر اقدامات این شرکت بمانید! چرا که یک افزونه مستقل جدید به نام Ghostwriter ChatGPT عرضه شده که امکان دسترسی به این ربات هوش مصنوعی را مستقیماً در محیط مایکروسافت ورد امکان پذیر می کند!

ChatGPT از طریق افزونه Ghostwriter به مایکروسافت ورد اضافه می شود!

همان طور که قطعاً می دانید، ChatGPT یک ابزار قدرتمند است که توسط OpenAI ساخته شده است. این ابزار می تواند متن هایی به سبک نگارش انسان تولید کند و طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهد. شما می توانید متن تولید شده توسط این ربات را کپی و آن را در هر اپلیکیشنی که دوست داشتید (مانند مایکروسافت ورد)، paste کنید. اما افزونه Ghostwriter ChatGPT شما را از انجام دادن این مراحل در ورد بی نیاز می کند! این افزونه، ChatGPT را در قلب ورد جای می دهد و به شما اجازه می دهد تا به این ربات مستقیماً در محیط نرم افزاری این اپ دسترسی داشته باشید.

ChatGPT از طریق افزونه Ghostwriter به مایکروسافت ورد اضافه می شود!

این افزونه توسط Creative Data Studios ساخته شده است و به یک سری امکانات مجهز است. به عنوان مثال اگر نسخه پولی این افزونه (Word Pro Edition) را تهیه کنید، می توانید حداقل و حداکثر طول پاسخ ChatGPT را به دلخواه خود تعیین کنید. لازم به ذکر است که شما برای استفاده از هر یک از نسخه های این افزونه به یک کلید رایگان OpenAI نیاز خواهید داشت.

در ادامه مشخصات و امکانات نسخه Word Basic Edition از این افزونه را مشاهده می کنید. هزینه اشتراک این نسخه 10 دلار است.

  • سازگار با ویندوز، مک و وب
  • سازگار با آفیس 2019، 2021 و MSFT365
  • دارای یک مدل: ChatGPT
  • طول پاسخ ها: حدود 2 پاراگراف
  • پشتیبانی و رفع باگ ها برای یک سال
  • قابل استفاده فقط با یک کلید

اما مشخصات نسخه Word Pro Edtion با هزینه اشتراک 25 دلار به این صورت است:

  • تمام مشخصات نسخه Basic و موارد زیر:
  • دارای تمام مدل های در دسترس OpenAI
  • طول پاسخ ها: قابل تنظیم توسط کاربر
  • رفع باگ ها و آپدیت های رایگان!
  • قابل استفاده فقط با یک کلید

برای نصب Ghostwriter ChatGPT، نام آن را در بخش افزونه های آفیس جستجو کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به وب سایت رسمی Creative Data Studios مراجعه نمایید.

ChatGPT از طریق افزونه Ghostwriter به مایکروسافت ورد اضافه می شود!

پاتریک هاستینگ، خالق Ghostwriter ChatGPT اذعان کرده است که این افزونه فقط تا زمانی پا برجاست که مایکروسافت وارد عمل نشود. در واقع زمانی که مایکروسافت تصمیم به ادغام ChatGPT با ورد بگیرد، این افزونه حذف خواهد شد. به هر حال شرکت Creative Data Studios اعلام کرده است که در برنامه های آتی خود قصد دارد تا ChatGPT را به سایر اپلیکیشن های آفیس، شامل اکسل، پاورپوینت، وان نوت و اوت لوک اضافه کند. به هر حال باید منتظر ادغام هر چه بیشتر این ربات هوش مصنوعی با سرویس های مایکروسافت باشیم. به عنوان مثال مایکروسافت این ربات را به نسخه پرمیوم اپلیکیشن Teams برای خلاصه کردن جلسات برگزار شده اضافه کرده است!

منبع: windowscentral