ایسر به تازگی طی یک رویداد مطبوعاتی از محصولات جدید خود رونمایی کرده است. در میان این محصولات، کامپیوتر گیمینگ Predator Orion X بیش از همه مورد توجه قرار گرفته است. این کامپیوتر اسمبل شده علی رغم این که با فرم فاکتور کوچک (SFF) عرضه شده و کیس آن تنها 15.4 لیتر ظرفیت دارد، اما در آن از قدرتمندترین سخت افزار فعلی دنیا استفاده شده است! بیایید با هم به مشخصات کامپیوتر دسکتاپ ایسر Predator Orion X نگاه دقیق تری بیندازیم.

کامپیوتر گیمینگ ایسر Acer Predator Orion X

مادربرد به کار رفته در کامپیوتر دسکتاپ ایسر پریدیتور Orion X از نوع Mini-ITX است. اما نکته قابل توجه در رابطه با این کامپیوتر گیمینگ، به پردازنده و کارت گرافیک آن مربوط می شود. جایی که ایسر در این مدل از کارت گرافیک انویدیا RTX 4090 و پردازنده اینتل Core i9-13900KS استفاده کرده است که می توان گفت در حال حاضر رده بالاترین محصولات بازارهای خودشان هستند! نکته جالب تر اینکه هر دوی این قطعات از خنک کننده مایع بهره می برند و می توانند اورکلاک های هیجان انگیزی را تجربه کنند!

اگر چه استفاده از یک پردازنده با خنک کننده مایع در یک کیس SFF بی سابقه نیست، اما معمولاً این پردازنده ها از نوع Core i5 یا نهایتاً Core i7 بوده اند. چرا که پردازنده های Core i9 خیلی داغ می شوند و به خنک کننده های بزرگی نیاز دارند. اما ایسر طی یک اقدام جاه طلبانه تصمیم گرفته است تا نه تنها از یک پردازنده i9 در کامپیوتر دسکتاپ Predator Orion X استفاده کند، بلکه به سراغ رده بالاترین مدل آن از سری KS رفته است! این پردازنده توانایی دستیابی به کلاک اسپید 6 گیگاهرتز را دارد و برای اجرای هر نوع بازی ای مناسب است! علاوه بر این، ایسر تصمیم گرفته است تا در کامپیوتر گیمینگ جدید خود که ابعاد بسیار کوچکی دارد، از کارت گرافیک سه اسلاتیِ RTX 4090 استفاده کند: یک انتخاب چالش برانگیز و عجیب دیگر!

کامپیوتر گیمینگ ایسر Acer Predator Orion X

خنک کننده پردازنده به کار رفته در کامپیوتر گیمینگ ایسر Predator Orion X از ابعاد استاندارد 240 میلی متری برخوردار است. با این حال خنک کننده کارت گرافیک این کامپیوتر از نوع هیبریدی (آبی-بادی) است و ابعاد بزرگی دارد. این خنک کننده از یک بلاک آب درون یک رادیاتور تشکیل شده که در قسمت بالایی کارت گرافیک قرار گرفته است. همچنین دو فن در بالای آن تعبیه شده است.

بخش داخلی کیس کامپیوتر ایسر پریدیتور Orion X به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول حاوی پردازنده، رم و حافظه ذخیره سازی است و در سمت راست کیس قرار دارد. در بخش دوم، کارت گرافیک به صورت عمودی قرار گرفته است. این بخش در سمت چپ کیس جای دارد. بخش سوم نیز که در قسمت جلویی کیس واقع شده، محل قرارگیری خنک کننده ها و سایر قطعات داخلی است.

کامپیوتر گیمینگ ایسر Acer Predator Orion X

باید به این نکته هم اشاره کنیم که کانفیگ حافظه کامپیوتر گیمینگ ایسر Predator Orion X شامل 2 ترابایت حافظه ذخیره سازی از نوع M.2 NVMe و 32 گیگابایت رم DDR5-5600 می شود. شما می توانید حافظه ذخیره سازی این کامپیوتر را با دو درایو 2.5 اینچی دیگر ارتقا دهید. همچنین برای این منظور یک جایگاه M.2 با قابلیت hot-swap نیز درون این کیس تعبیه شده است؛ موردی که قبلاً نظیر آن در بازار دیده نشده است!

کامپیوتر اسمبل شده ایسر Predator Orion X با کانفیگ های رده پایین تر و قیمت مناسب تری هم عرضه شده اند. به عنوان مثال شما می توانید این کامپیوتر را با کارت گرافیک RTX 4080 یا RTX 4070 Ti هم تهیه کنید. یا در بخش CPU، امکان تهیه این کامپیوتر با پردازنده های 13900K، 13900KF یا 13900K/KF هم وجود دارد. نکته عجیب اینجاست که ایسر هیچ کانفیگ میان رده ای را برای این کامپیوتر در نظر نگرفته است و خبری از پردازنده های Core i5 یا i7 در آن نیست!

قیمت کامپیوتر گیمینگ ایسر Predator Orion X حدود 2742 دلار است. این دستگاه در حوالی ماه سپتامبر 2023 به خریداران تحویل داده خواهد شد.

منبع: hothardware