ایسر یک لپ تاپ جدید را برای استفاده طراحان و ادیتورها معرفی کرده است. این لپ تاپ جدید Swift X 16 نام دارد و در آن از پردازنده AMD Ryzen 9 7940H و کارت گرافیک انویدیا جی فورس RTX 4050 استفاده شده است. لپ تاپ ایسر سویفت ایکس 16 در اوایل تابستان با قیمت 1250 دلار در آمریکای شمالی توزیع خواهد شد. بیایید به مشخصات این لپتاپ جدید نگاه دقیق تری بیندازیم.

لپ تاپ ایسر Swift X 16

با وجود اینکه Swift X 16 سخت افزار داخلی قدرتمندی دارد، اما می توان قابل توجه ترین ویژگی این مدل را «صفحه نمایش» آن دانست. صفحه نمایش لپ تاپ جدید ایسر از پنل OLED بهره می برد و از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز پشتیبانی می کند. همچنین این صفحه نمایش از نسبت تصویر 16:10 برخوردار است و 100 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 را پوشش می دهد. از دیگر مشخصات این نمایشگر می توان به روشنایی 500 نیتس، زمان پاسخ دهی 0.2 میلی ثانیه و تأییدیه های VESA DisplayHDR TrueBlack 500 و TÜV Rheinland Eyesafe اشاره کرد.

لپ تاپ ایسر Swift X 16

برای اینکه قطعات داخلی لپ تاپ ایسر Swift X 16 در اثر افزایش دما آسیب نبینند، در آن از سیستم خنک سازی اختصاصی TwinAir استفاده شده است. این سیستم ورود و خروج هوا به داخل بدنه را تا 36 درصد افزایش می دهد. همچنین در مواقع نیاز می توانید حالت توربو را فعال کنید تا سیستم خنک سازی با حداکثر توان به عملکرد خود ادامه دهد.

باتری لپ تاپ ایسر Swift X 16 نیز از ظرفیت 76 وات ساعت برخوردار است و شارژدهی بالایی دارد. در جدول زیر می توانید مشخصات کامل کانفیگ های مختلف این لپ تاپ را مشاهده کنید:

لپ تاپ ایسر Swift X 16

لپ تاپ ایسر Swift X 16

لپ تاپ ایسر Swift X 16 به مجموعه ای از امکانات کاربردی برای برگزاری ویدئو کنفرانس نیز مجهز است. از جمله این امکانات می توان به دوربین 1080p با فناوری هوش مصنوعی Acer PurifiedView اشاره کرد. این دوربین از قابلیت های مات کردن پس زمینه، فریم بندی اتوماتیک و تکنولوژی تماس چشمی بهره می برد و از کاهش نویز زمان بندی شده پشتیبانی می کند. ویژگی آخر باعث می شود تا کیفیت تصویر در محیط های کم نور با افت مواجه نشود.

لپ تاپ ایسر Swift X 16

در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که لپ تاپ ایسر Swift X 16 از قابلیت ورود به ویندوز با تشخیص چهره (Windows Hello) پشتیبانی می کند و به سنسور اثر انگشت نیز مجهز است. همچنین شما می توانید از طریق فرمان صوتی به این لپ تاپ لاگین کنید.

در مجموع پیش بینی می شود لپ تاپ ایسر Swift X 16 به مدلی محبوب در میان طراحان، گرافیست ها و ادیتورها تبدیل شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم که این پیش بینی تا چه اندازه درست از آب در خواهد آمد!

منبع: windowscentral