ایسر در چند وقت اخیر روزهای شلوغی را پشت سر می گذارد و چند مدل جدید از مانیتورهای گیمینگ خمیده را راهی بازار کرده است. یکی از این مانیتورها، Predator X45 نام دارد و برای گیمرهای حرفه ای طراحی شده است. این مانیتور از درجه انحنای 800R بهره می برد و در آن از پنل OLED استفاده شده است. دیگر مشخصات اصلی مانیتور ایسر X45 را رزولوشن 1440p، نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز و روشنایی 1000 نیتس تشکیل می دهند که در ادامه بیشتر آنها را بررسی می کنیم.

مانیتور گیمینگ خمیده ایسر پریدیتور X45

مانیتور پریدیتور X45 در اوایل سال 2023 برای اولین بار معرفی شد و اکنون ایسر آن را راهی بازار کرده است. این مانیتور از پنل 45 اینچی بهره می برد و همان طور که اشاره شد، از درجه انحنای 800R برخوردار است. رزولوشن مانیتور خمیده جدید ایسر برابر با 3440x1440 پیکسل اعلام شده که با رزولوشن UWQHD معادل است. ابعاد 45 اینچی مانیتور X45 و پنل خمیده، به گیمر حس غوطه وری در تصاویر را القا می کند! این ویژگی باعث می شود تا تصاویر بازی دور تا دور صورت شما را در بر بگیرند و بتوانید خود را در دنیای بازی تصور کنید.

اما مانیتور ایسر Predator X45 دارای یک سری مشخصات رده بالای دیگر هم هست که باعث شده این مانیتور به یکی از بهترین انتخاب ها برای گیمرهای حرفه ای تبدیل شود. از جمله این مشخصات می توان به نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز، زمان پاسخ دهی بی نظیر 0.01 میلی ثانیه (GtG) و روشنایی حداکثر 1000 نیتس اشاره کرد. همچنین این مانیتور به پنل OLED مجهز است و از فناوری های HDR10 و AMD FreeSync Premium پشتیبانی می کند.

مانیتور گیمینگ خمیده ایسر پریدیتور X45

این ویژگی ها سبب می شوند تا مانیتور ایسر X45 تصاویر بازی های روز را به سریع ترین شکل ممکن به نمایش بگذارد؛ به طوری که در هنگام بازی با آن به هیچ عنوان با مشکلاتی مانند تار شدن یا مات شدن تصویر مواجه نخواهید شد. توجه داشته باشید که مانیتور X45 از فناوری انویدیا G-Sync و دیگر نسخه های استاندارد HDR پشتیبانی نمی کند. همچنین ایسر حداکثر روشنایی آن در هنگام نمایش محتوای SDR را ذکر نکرده است.

پورت های ارتباطی مانیتور ایسر Predator X45 با مدل کوچکتر از آن یکسان است. بر همین اساس، این مانیتور به یک درگاه USB Type-C (سازگار با دیسپلی پورت 1.4)، دو پورت HDMI، یک هاب USB و یک سوییچ KVM مجهز شده است. بد نیست بدانید که پورت USB-C این مانیرتو از فناوری فست شارژ پاور دلیوری (PD) با توان 90 وات پشتیبانی می کند و از قابلیت DisplayPort Alt Mode بهره می برد. با این پورت حتی می توانید یک لپ تاپ تایپ سی را شارژ کنید!

مانیتور گیمینگ خمیده ایسر پریدیتور X45

قیمت مانیتور ایسر پریدیتور X45 برای عرضه در بازار کشورهای اروپایی 1799 یورو اعلام شده است. همچنین قیمت این مانیتور در آمریکا 1699 دلار است. با توجه به ویژگی های رده بالای این مانیتور، پیش بینی می شود که استقبال خوبی از آن در بازار به عمل آید. به خصوص نرخ نوسازی تصویر عالی و زمان پاسخ دهی بی نظیر این مانیتور می تواند برای گیمرها جذابیت بالایی داشته باشد.

منبع: pcmonitors