زمانی که صحبت از لپ تاپ های گیمینگ می شود، اغلب مدل های گران قیمت و رده بالا به ذهن افراد متبادر می شود! اما چیزی که مسلم است این است که هر کسی توان پرداخت مثلاً 2000 دلار برای خرید لپ تاپ را ندارد و به همین دلیل شرکت های معروف به تولید لپ تاپ های گیمینگ با قیمت پایین تری کرده اند. موردی که سبب تمایز یک لپ تاپ گیمینگ با یک لپ تاپ معمولی می شود، کارت گرافیک پیشرفته تر و قدرتمند تر آن است. به طوری که هر چه کارت گرافیک قوی تر باشد، قیمت لپ تاپ نیز بالاتر خواهد بود. پس در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ باید به کارت گرافیک آن توجه ویژه ای داشته باشید. در این میان شرکت Acer با تولید لپ تاپ Nitro 5 قصد دارد تا بازار لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی و میان رده را در اختیار خود بگیرد. اما این لپ تاپ چه ویژگی هایی دارد؟ با ما همراه باشید.

با لپ تاپ گیمینگ و اقتصادی Acer Nitro 5 بیشتر آشنا شوید

لپ تاپ های گیمینگ سنتی اغلب گران، سنگین و زمخت هستند! اما با پیشرفت تکنولوژی، امروزه شاهد لپ تاپ های گیمینگ جذابی همانند Acer Nitro 5 در بازار هستیم. درست است که این لپ تاپ در زمره لپ تاپ های میان رده به شمار می آید، اما مشخصات فنی آن به گونه ای است که می توان جدیدترین بازی های PC را بدون هیچ مشکلی بر روی آن اجرا کرد.

در لپ تاپ Acer Nitro 5 از پردازنده مرکزی Intel Core i5-10300H استفاده شده است. این پردازنده دارای 4 هسته و 8 رشته پردازشی است و به 8 مگابایت حافظه کش مجهز است. همچنین فرکانس پایه این پردازنده 2.50 گیگاهرتز است که از طریق تکنولوژی توربو بوست 2.0 به 4.5 گیگاهرتز هم ارتقا پیدا می کند. اما نکته قوت این لپ تاپ مجهز بودن آن به کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3050 است که از قدرت بالایی در اجرای پردازش های گرافیکی برخوردار است! علاوه بر این، لپ تاپ ایسر Nitro 5 به صفحه نمایش 15.6 اینچی 1080p مجهز است که از نرخ تازه سازی تصویر 144 هرتز بهره می برد و تصاویر بازی را به شکلی سریع و روان به نمایش می گذارد.

با لپ تاپ گیمینگ و اقتصادی Acer Nitro 5 بیشتر آشنا شوید

سایر مشخصات فنی لپ تاپ Acer Nitro 5 شامل مجهز بودن به 8 گیگابایت حافظه رم DDR4 و 256 گیگابایت حافظه SSD از نوع NVMe می شود. شاید بتوان ظرفیت نسبتاً پایین رم این لپ تاپ را یکی از نقاط ضعف آن دانست. البته شما می توانید هم حافظه رم و هم حافظه SSD این لپ تاپ را ارتقا دهید.

با لپ تاپ گیمینگ و اقتصادی Acer Nitro 5 بیشتر آشنا شوید

در پایان باید گفت که درست است که لپ تاپ ایسر نیترو 5 موفق به اخذ جایزه ای در بنچمارک نشده و نمی توان بازی های روز را با بالاترین تنظیمات گرافیکی بر روی آن انجام داد، اما برای کاربرانی که توان پرداخت هزینه های سنگین برای خرید لپ تاپ های گیمینگ رده بالا را ندارند از بهترین گزینه ها است. در مجموع می توان مزایا و معایب این لپتاپ را به صورت زیر خلاصه کرد:

مزایا:

  • مجهز بودن به پردازنده نسل 10 اینتل
  • قیمت بسیار مناسب
  • کارت گرافیک اختصاصی RTX 3050
  • صفحه نمایش 15.6 اینچی با نرخ تازه سازی 144 هرتز

معایب

  • ظرفیت کم حافظه رم (فقط 8 گیگابایت)
  • ظرفیت کم حافظه SSD (فقط 256 گیگابایت)

منبع: windowscentral