اخیراً یک ویژگی جدید به اپلیکیشن Microsoft Teams اضافه شده که بر مبنای آن می توانید در حین برگزاری یک جلسه، اسلایدهای پاورپوینت مورد نظر خود را نمایش دهید. این ویژگی که از آن با نام PowerPoint Live یاد می شود، هم اکنون برای تست در اختیار کاربران آفیس Insiders قرار گرفته است. همان طور که می دانید پروژه آفیس اینسایدر به منظور آزمایش قابلیت های جدید مایکروسافت برای مجموعه آفیس ایجاد شده و کاربران حاضر در این پروژه می توانند این قابلیت ها را پیش از عرضه نسخه نهایی آنها مورد استفاده و تست قرار دهند. 

قابلیت نمایش پاورپوینت به Microsoft Teams اضافه شد

قابلیت PowerPoint Live باعث برگزاری جلسات با کیفیت بالاتری در اپلیکیشن تیمز می شود و به شما این امکان را می دهد تا مطالب مورد نظر خود را به صورت اسلایدهای پاورپوینت در جلسه ارائه دهید. همچنین شما می توانید همانند ارائه در یک جلسه واقعی، بر روی اسلایدهای پاورپوینت توضیحات خود را در جلسه بیان کنید. مایکروسافت قابلیت PowerPoint Live را در ماه مارچ 2021 (فروردین 1400) معرفی کرد و هم اکنون این ویژگی برای آزمایش در اختیار کاربران آفیس Insiders قرار گرفته است.

برای استفاده از این ویژگی باید یک جلسه یا تماس را در اپلیکیشن مایکروسافت تیمز آغاز کنید. سپس فایل پاورپوینت مورد نظر خود را باز کنید و بر روی دکمه Present in Teams در پاورپوینت کلیک نمایید. شما می توانید در هنگام نمایش اسلایدهای پاورپوینت، بر روی آنها صحبت کنید، با فرد دیگری چت نمایید یا در همان زمان تماس دیگری را برقرار سازید. 
مایکروسافت تیمز در زمینه ارائه پاورپوینت به صورت گروهی هم امکاناتی را در نظر گرفته است. به طوری که شما می توانید چند ارائه دهنده را مشخص کنید تا به صورت هم زمان به اسلایدهای پاورپوینت دسترسی داشته باشند و بتوانند آنها را کنترل کنند. به این ترتیب بدون نیاز به حضور فیزیکی در کنار هم، می توانید به ارائه محتوای خود بپردازید. این ویژگی به خصوص برای دانشجویان و ارائه پروژه های تحصیلی به اساتید کارایی بالایی دارد. آن هم در دورانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، دانشگاه ها و مراکز تحصیلی مدتها است که تعطیل شده اند.

افراد حاضر در جلسه می توانند با استفاده از ویژگی PowerPoint Live نسبت به محتوای ارائه شده واکنش دهند. در واقع این ویژگی یک محیط تعاملی را بین ارائه دهنده و مخاطبان ایجاد می کند. به این ترتیب ارائه دهنده می تواند از میزان رضایت یا عدم رضایت افراد حاضر در جلسه تا حد بسیار زیادی مطلع شود و از تجارب برگزاری جلسه خود در این حالت، برای بهبود محتوای خود در جلسات بعدی استفاده کند.

اپلیکیشن Microsoft Teams یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن های برگزاری جلسات ویدئویی و تماس صوتی آنلاین است که امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد. اخیراً با شیوع ویروس کرونا، شرکت مایکروسافت قابلیت های بیشتری نیز به این اپلیکیشن اضافه کرده که برگزاری جلسات کاری و آموزشی را بیش از گذشته آسان کرده است. شما می توانید نسخه های مختلف اپلیکیشن Teams را به صورت رایگان از وب سایت مایکروسافت دانلود کنید.

منبع: windowscentral