شاید برایتان پیش آمده باشد که در هنگام برگزاری یک جلسه آنلاین با اپلیکیشن مایکروسافت تیمز، یک مشکل فنی پیش بینی نشده پیش بیاید. در واقع می توان گفت که احتمال بروز چنین اتفاقی چندان هم کم نیست! چرا که دنیای ارتباطات از راه دور و اینترنتی پر از این اختلالات است و هر لحظه امکان دارد تا ارتباط آنلاین شما قطع شود. خوشبختانه اپلیکیشن Microsoft Teams یک ویژگی جدید دریافت کرده است که از پایان یافتن جلسات آنلاین و رویدادهای زنده به دلیل مشکلات پیش بینی نشده جلوگیری می کند.

قابلیت ری استارت کردن ایونت زنده به Microsoft Teams اضافه می شود

همان طور که می دانید اپلیکیشن مایکروسافت Teams یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های ویدئو کنفرانس است که توسط شرکت ها و کسب و کارهای آنلاین مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این اپلیکیشن پیش از دوران همه گیری جهانی ویروس کووید 19 و اعمال قرنطینه نیز محبوبیت زیادی داشت؛ اما در عرض حدود یک سال و نیم اخیر روز به روز به تعداد کاربران آن افزوده شده و روزانه تعداد زیادی جلسه و کنفرانس به صورت آنلاین در آن برگزار می شود. به همین دلیل مایکروسافت ویژگی های جدید متنوعی را به آن اضافه کرده و در صدد ارتقای عملکرد آن برآمده است. از جمله این ویژگی های جدید به قابلیت راه اندازی مجدد رویدادهای زنده یا «restart live event» اشاره کرد.

مایکروسافت در رابطه با ویژگی جدید restart live event چنین توضیح داده است:

«تا پیش از این وقتی کسی یک جلسه یا رویداد زنده را در مایکروسافت تیمز آغاز می کرد، به هیچ عنوان امکان ری استارت کردن آن برایش وجود نداشت. حتی اگر ارائه دهنده به طور اتفاقی و ناخواسته جلسه را پایان می داد یا به دلیل یک ارور جلسه متوقف می شد، دیگر امکان از سرگیری آن فراهم نبود. با این ویژگی جدید شما قادر خواهید بود تا رویداد زنده مورد نظر خود را پس از اتمام یافتن آن به هر دلیلی، ری استارت کنید و نیازی به شروع یک جلسه یا رویداد جدید (از ابتدا) نخواهید داشت.»

ویژگی restart live event یکی از قابلیت های کاربردی برای مقابله با مشکلات فنی ناخواسته است که برای مدتی طولانی مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کرده اند. این ویژگی در راستای گسترش امکانات لازم برای کار از منزل (به صورت remote) ارائه شده و دیگر نیازی نیست تا پس از به پایان رسیدن اتفاقی یک جلسه، کاربران از ابتدا به آن جلسه جوین شوند. چه بسا در این میان برخی از کاربران قید حضور مجدد در جلسه را بزنند یا برنامه زمانیشان اجازه طی کردن مراحل جوین شدن به جلسه از ابتدا را به آنها ندهد. اکنون مدیر جلسه به سادگی می تواند با استفاده از قابلیت ری استارت، جلسه پایان یافته را مجدداً آغاز کند؛ انگار که از ابتدا هیچ مشکلی رخ نداده بوده و جلسه به صورت متوالی در حال پیش رفتن است!

لازم به ذکر است که ویژگی restart live event هم اکنون در حال توسعه و نهایی شدن است و انتظار می رود تا در ماه جولای 2021 (تیر و مرداد 1400) به اپلیکیشن مایکروسافت تیمز اضافه شود.

منبع: windowscentral