شرکت مایکروسافت به تازگی نسخه 2021 لپ تاپ Surface Laptop 4 را معرفی کرده است. این لپ تاپ جدید به پردازنده های نسل یازدهمی Intel Core و پردازنده های گرافیکی Intel Iris XE مجهز شده است. همچنین این لپ تاپ در نسخه مجهز به پردازنده AMD (سری Zen 2) با پردازنده گرافیکی به نام AMD Radeon Graphics Microsoft Surface Edition نیز ارائه شده است.

نسخه جدید لپ تاپ Microsoft Surface Laptop 4 با طول عمر بیشتر باتری عرضه شد

زمانی که لپ تاپ های سری Surface برای اولین بار در سال 2017 به بازار عرضه شدند، به عنوان بهترین لپ تاپ های چند منظوره و باریک ویندوزی مورد استقبال کاربران قرار گرفتند. اما پس از آن، بسیاری از شرکت ها اقدام به تولید لپ تاپ های باریک کلاس 13 اینچی کردند که از میان مشهورترین آنها می توان به نسخه ویندوزی مک بوک ایر اپل اشاره کرد. با این وجود مایکروسافت اعلام کرده است که دستگاه های Surface Laptop محبوب ترین دستگاه های Surface تولید این شرکت در میان کاربران هستند.

ویژگی هایی مانند قابلیت استفاده فوق العاده آسان، بدنه با کیفیت و شیک و قیمت مناسب باعث شده اند تا Surface Laptop مورد توجه کاربران قرار گیرد. اکنون شما می توانید تا پیش از عرضه این مدل لپ تاپ مایکروسافت نسبت به خرید Surface Laptop 3 با مشخصات صفحه نمایش 13 اینچی، پردازنده Core i5، هشت گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه SSD اقدام کنید.

در طراحی نسخه جدید Surface Laptop 4 از تلفیقی از آلومینیوم و پارچه آلکانتارا استفاده شده که باعث شده تا این لپ تاپ از ظاهری خاص و جذاب برخوردار باشد. اگر چه ممکن است که روکش پارچه ای برای استفاده بر روی یک لپ تاپ کمی عجیب به نظر برسد، اما پارچه های آلکانتارا دارای جنس مستحکمی هستند و به آسانی آسیب نمی بینند. البته شما می توانید این لپ تاپ را با بدنه تمام آلومینیومی نیز تهیه کنید. لپ تاپ Surface Laptop 4 با رنگ های مشکی، پلاتینی و یک رنگ جدید با نام آبی یخی (Ice Blue) عرضه شده است.

تمایل بیشتر به سمت AMD

نسخه جدید لپ تاپ Surface Laptop 4 در نسخه AMD و مجهز به 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه SSD، با قیمت 999 دلار به بازار عرضه خواهد شد. ارزان قیمت ترین مدل این لپ تاپ با سایز 15 اینچ نیز به پردازنده AMD مجهز است. به این ترتیب پیش بینی می شود که نسخه های AMD این لپ تاپ از نسخه های قدرت گرفته از پردازنده های اینتل فروش بیشتری داشته باشند.

به طور کلی پردازنده های AMD مصرف بهینه ای دارند و باعث افزایش طول عمر باتری می شوند. این موضوع در رابطه با Surface Laptop 4 نیز صدق می کند و طول عمر باتری این لپ تاپ تا 19 ساعت هم می رسد. به این ترتیب این لپ تاپ مایکروسافت دارای بیشترین طول عمر باتری در میان دستگاه های سرفیس خواهد بود.

تمایل بیشتر به سمت AMD

صفحه نمایش لپ تاپ Surface Laptop 4 نیز ارتقا پیدا کرده و دارای نسبت تصویر 3:2 و رزولوشن 2256 x 1504 پیکسل است. وب کم این لپ تاپ نیز از نوع 720p است و نسبت به مدل های قدیمی تر تغییری نداشته است. پورت های ارتباطی این لپ تاپ نیز شامل پورت های USB-A و USB-C است؛ اما پورت Thunderbolt برای آن در نظر گرفته نشده است.

منبع: cnet