پس از ماه ها انتظار و انتشار شایعات بسیار، گوگل سرانجام به صورت رسمی گوشی های سری پیکسل 7 را معرفی کرد.  چندی پیش تصاویر واقعی گوشی پیکسل 7 پرو در مراسم Google I/O در یک تیزر تبلیغاتی دیده شده بودند و پس از آن دیگر خبر رسمی درباره آنها منتشر نشده بود! اکنون گوگل اطلاعات کامل نسل جدید گوشی های پرچم دار خود را در دسترس قرار داده است! گوشی هایی با ویژگی های رده بالا که قیمت بسیار مناسب و جذابی نیز دارند!

نکته عجیب اما هیجان انگیز در این رابطه این است که قیمت گوشی های نسل جدید گوگل مشابه با مدل های سال گذشته است! به این ترتیب قیمت نسخه استاندارد پیکسل 7 برابر با 599 دلار و قیمت نسخه پرو برابر با 899 دلار اعلام شده است. این اعداد و ارقام در مقابل قیمت های سرسام آور گوشی های اندرویدی موجود در بازار کاملاً مناسب هستند و ارزش خرید پرچم داران گوگل را بیش از پیش بالا برده اند! از همه مهم تر اینکه گوشی های سری پیکسل 7 از لحاظ مشخصات فنی نیز چیزی از مدل های رده بالای سایر برندها کم ندارند!

گوشی های گوگل پیکسل 7 و 7 پرو به صورت رسمی معرفی شدند: سریع تر، هوشمندتر و دوربین های جذاب تر!

نکته مهم دیگر این است که گوگل در گوشی های گوگل پیکسل 7 و گوگل 7 پرو از یک تراشه جدید نیز استفاده کرده است: نسل دوم تراشه تنسور که گوگل از آن با عنوان Tensor G2 یاد کرده است. این تراشه همانند نسل قبلی خود حرف های زیادی برای گفتن دارد و گوگل در آن از فناوری های پیشرفته ماشین لرنینگ و قابلیت های تشخیص سخن گفتن استفاده کرده است. همچنین این تراشه نقش عمده ای در ارتقای کیفیت عکس ها و ویدئوهای پیکسل 7 دارد و از نسل جدید زوم سوپر رزولوشن پشتیبانی می کند. همچنین در زمینه پردازش «دید در شب» سریع تر عمل می کند و با بهره بردن از فناوری Face Unblur، عکس های شفاف تر و واضح تری از دوستان و خانواده شما ثبت می کند! این تراشه ویژگی های جدیدی مانند Cinematic Blur را به پیکسل 7 اضافه کرده که امکان تار کردن پس زمینه تصاویر به سبک سینمایی را در هنگام ضبط ویدئو فراهم می آورد. لازم به ذکر است که در کنار این تراشه از یک پردازنده اختصاصی به نام Titan M2 استفاده شده که برای ارتقای مسائل امنیتی کاربرد دارد.

گوشی های سری پیکسل 7 از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به نسل قبلی دارند. زمانی که به پنل پشتی آنها نگاه می کنید، همان نوار ضخیم پس زمینه دوربین ها که در تمام عرض گوشی کشیده شده دیده می شود. شرکت گوگل ادعا کرده که هر دو مدل موجود در این سری کیفیت عکس و ویدئوی حیرت انگیزی را ارائه خواهند داد! دوربین اصلی هر دو گوشی پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو از رزولوشن 50 مگاپیکسل و فاصله کانونی f/1.85 برخوردارند و در کنار آنها از یک دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسل با زاویه 114 درجه استفاده شده است. البته زاویه دید این دوربین در مدل پرو 125.8 درجه است. گوگل به گوشی پیکسل 7 پرو یک دوربین سوم هم اضافه کرده است: یک دوربین تله فوتوی Quad Bayer PD با رزولوشن 48 مگاپیکسل که توانایی زوم 30 برابری را دارد و از فناوری Super Res Zoom (زوم با حداکثر میزان رزولوشن) پشتیبانی می کند. در مدل استاندارد پیکسل 7، این فناوری در دوربین اصلی به کار رفته و به زوم 8 برابری محدود می شود.

گوشی های گوگل پیکسل 7 و 7 پرو به صورت رسمی معرفی شدند: سریع تر، هوشمندتر و دوربین های جذاب تر!

نکته: عکس بالا متعلق به نسخه استاندارد پیکسل 7 است.

ویژگی Real Tone مجدداً به گوشی های سری پیکسل 7 بازگشته است. این ویژگی باعث می شود تا رنگ پوست افراد به دقیق ترین شکل ممکن در تصاویر و ویدئوها ثبت شود. گوگل می گوید که این ویژگی در ارتقای کیفیت عملکرد دوربین در حالت های «دید در شب» و «پرتره» نقش زیادی دارد. ضمن اینکه گوگل برای کاربرانی که بینایی ضعیفی دارند، یک ویژگی جدید به نام Guided Frame به دوربین سلفی اضافه کرده که امکان ثبت سلفی با صدا و لمس را فراهم می کند.

گوگل در طراحی دوربین های سری پیکسل 7 با اسنپ چت و تیک تاک نیز همکاری داشته تا ویدئوهای ثبت شده با دوربین این گوشی برای این پلتفرم ها کاملاً بهینه باشند. به عبارت دیگر دوربین های این مدل گوشی گوگل توانایی ضبط ویدئوهای HDR با عمق رنگ 10 بیت را دارند. این ویدئوها در تیک تاک و اسنپ چت با بالاترین کیفیت به نمایش در می آیند.
لازم به ذکر است که دوربین سلفی هر دو مدل پیکسل 7 از رزولوشن 11 مگاپیکسل و فاصله کانونی f/2.2 برخوردار است و نسبت به گوشی های پیکسل 6 و 6 پرو از بسیاری جهات ارتقا یافته اند. در این دوربین از سنسور جدیدی استفاده شده که سرانجام ویژگی تشخیص چهره (Face Unlock) را به گوشی های پیکسل آورده است؛ قابلیتی که جای خالی آن در گوشی های پرچم دار گوگل به شدت احساس می شد!

گوشی های گوگل پیکسل 7 و 7 پرو به صورت رسمی معرفی شدند: سریع تر، هوشمندتر و دوربین های جذاب تر!

اما صفحه نمایش گوشی های پیکسل جدید چه ویژگی هایی دارند؟ مدل استاندارد پیکسل 7 به صفحه نمایش 6.3 اینچ اولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس مجهز است که مطابق با ادعای گوگل 25 درصد از نسل قبلی روشن تر است و توانایی دستیابی به روشنایی 1000nits را دارد. اما مدل پیکسل 7 پرو دارای نمایشگر 6.7 اینچ LTPO OLED با رزولوشن QHD+ است که از رفرش ریت داینامیک 120 هرتز بهره می برد.

نکته: عکس بالا متعلق به پیکسل 7 پرو است.

از دیگر ویژگی های گوشی های سری پیکسل 7 می توان به پنل ساخته شده از شیشه به همراه فریم آلومینیومی اشاره کرد. همچنین گوشی پیکسل 7 به باتری 4355 میلی آمپر ساعت و مدل پرو به باتری 5000 میلی آمپر ساعت مجهزند.

گوگل اعلام کرده است که پرچم داران جدید این شرکت تا 3 سال آپدیت جدید اندروید و تا 5 سال آپدیت های امنیتی را دریافت خواهند کرد. باید ببینیم میزان استقبال از این گوشی های رده بالا و خوش قیمت به چه صورت خواهد بود!

منبع: androidcentral