اینستاگرام به تازگی (در تاریخ 16 مارچ 2021، 27 اسفند 99) ابزار جدیدی برای جلوگیری از دریافت پیام های ناخواسته برای افراد کم سن و سال ارائه کرده است. به این ترتیب افراد بزرگسال بدون فالو کردن کاربران نوجوان و کم سن و سال، قادر به ارسال پیام برای آنها نخواهند بود. همچنین اینستاگرام در صورت مشاهده رفتار مشکوک از جانب کاربران بزرگسال در ارسال درخواست های فالوی جعلی برای افراد زیر 18 سال، به کاربران نوجوان در این رابطه هشدار می دهد.

اینستاگرام از ارسال پیام افراد بزرگسال به نوجوانان بدون فالو کردن آنها جلوگیری می کند

تیم اینستاگرام در این رابطه چنین توضیح داده است:

«برای محافظت از نوجوانان در برابر ارتباط ناخواسته با کاربران بزرگسال، ویژگی جدیدی به اینستاگرام اضافه شده است. به این ترتیب افراد بزرگسال قادر به ارسال پیام برای کاربران زیر 18 سال بدون فالو کردن آنها نخواهند بود. برای مثال وقتی یک کاربر بزرگسال بدون فالو کردن یک کاربر نوجوان قصد ارسال پیام به او را داشته باشد، با یک نوتیفیکیشن در رابطه با ممنوع بودن این موضوع مواجه خواهد شد. این ویژگی بر مبنای تمرکز اینستاگرام بر روی تکنولوژی ماشین لرنینگ برای تشخیص سن کاربران توسعه یافته است. اینستاگرام اکنون از رمزگذاری end-to-end استفاده می کند و در حال کار بر روی حوزه حریم شخصی کاربران بدون دسترسی به اطلاعات شخصی آنها است».

اکانت نوجوانان به صورت پیش فرض Private خواهد بود

همان طور که اینستاگرام اعلام کرده، این سرویس برای بررسی سن کاربران از تکنولوژی ماشین لرنینگ بهره می برد. این شبکه اجتماعی قصد دارد تا محتوای پیشنهادی به کاربران را نیز براساس سن آنها ساماندهی کند. به این ترتیب به نظر می رسد که اینستاگرام در آینده ای نه چندان دور اکانت های نوجوانان و افراد زیر 18 سال را خصوصی تر از پیش کند و دسترسی عمومی به آنها را محدودتر کند. به عنوان مثال اگر یک فرد نوجوان در اینستاگرام اکانت ایجاد کند، حساب کاربری او به صورت پیش فرض Private خواهد بود. همچنین یک نوتیفیکیشن به این کاربر ارسال می شود و او را به Private نگه داشتن اکانت خود تشویق می کند.

تغییرات جدید اینستاگرام برای اکانت های کاربران بزرگسال

در همین راستا اینستاگرام برای اکانت افراد بزرگسال هم تغییراتی در نظر گرفته است. به این ترتیب که این کاربران در بخش Suggested Users حساب کاربری افراد زیر 18 سال را مشاهده نخواهند کرد. همچنین کاربران بزرگسال قادر به جستجوی محتوای به اشتراک گذاشته توسط کابران نوجوان نخواهند بود. کامنت های کاربران بزرگسال برای پست های عمومی نیز برای افراد نوجوان به نمایش در نخواهد آمد.

اپلیکیشن اینستاگرام خود را به طور مرتب آپدیت کنید!

با اینکه اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مفید برای به اشتراک گذاری متن و ویدئو است، با این وجود برخی استفاده های نادرست از آن ممکن است مشکلاتی را به خصوص برای افراد کم سن و سال ایجاد کند. محدودیت های جدید اینستاگرام در راستای هر چه امن تر شدن این شبکه اجتماعی گسترده برای استفاده تمامی افراد با هر سنی ایجاد شده و پیش بینی می شود که با استقبال خوبی نیز از جانب کاربران مواجه شود. پیشنهاد می کنیم برای بهره مندی از جدیدترین ویژگی ها و امکانات اینستاگرام، به آپدیت مرتب آن توجه داشته باشید و همواره از آخرین نسخه این شبکه اجتماعی استفاده کنید.

منبع: androidcentral