شاید اغراق نباشد که بگوییم ChatGPT مهم ترین مسئله در دنیای این روزهای تکنولوژی است! اما نکته جالب اینجاست که رشد این ابزار فقط محدود به افراد علاقه مند به تکنولوژی نبوده است و محبوبیت این چت بات هوش مصنوعی حتی در بین افراد معمولی نیز در حال گسترش است. مطابق با گزارشی که تحلیل گران وب سایت UBS منتشر کرده اند، این چت بات در ماه ژانویه 2023 توسط 100 میلیون کاربر مورد استفاده قرار گرفته است! با توجه به اینکه ChatGPT در نوامبر سال گذشته در دسترس عموم قرار گرفته است، دست یافتن به تعداد 100 میلیون کاربر در یک ماه می تواند یک رکورد برای آن به حساب آید! این آمار حتی از سرعت رشد تیک تاک و اینستاگرام نیز که به عنوان دو پلتفرم دست نیافتنی در حوزه سوشال مدیا شناخته می شدند، سریع تر بوده است!

تعداد کاربران ChatGPT از مرز 100 میلیون نفر گذشت!

تحلیل گران UBS در این رابطه خاطر نشان کرده اند: «در حدود 20 سالی که فضای اینترنت را دنبال کرده ایم، نمی توانیم اپلیکیشنی را به یاد آوریم که از سرعت رشد بالاتری نسبت به ChatGPT برخوردار بوده باشد». در تأیید این حرف، وب سایت Sensor Tower ذکر کرده است که پلتفرم سوشال مدیای محبوب تیک تاک 9 ماه طول کشید تا به تعداد کاربر ماهیانه 100 میلیون نفر دست پیدا کند! یا اینستاگرام برای دست یافتن به چنین آماری به 2.5 سال زمان نیاز داشت! البته این نکته را هم باید مد نظر داشته باشیم که اینستاگرام زمانی عرضه شد که پلتفرم های سوشال مدیا کمتر از امروز محبوبیت داشتند و به همین دلیل سرعت رشد آن در ابتدا پایین بود.

به هر حال، ربات هوش مصنوعی ChatGPT تنها در ماه دسامبر 2022 توانست 57 میلیون کاربر برای خود پیدا کند! اضافه شدن 43 میلیون کاربر در ماه سوم دسترسی عمومی به این برنامه، یک رکورد حیرت انگیز در میان اپلیکیشن ها و سرویس های اینترنتی مصرفی به حساب می آید!

تعداد کاربران ChatGPT از مرز 100 میلیون نفر گذشت!

همان طور که دیگر حتماً می دانید، ChatGPT یک چت بات است که قدرت فناوری هوش مصنوعی را به اصطلاح به کف خیابان آورده است! این ربات توسط تمامی قشرهای جامعه (از افراد مغازه دار و خانم های خانه دار گرفته تا دانشجویان و دانشمندان و فضانوردان) قابل استفاده است و تا به اینجا برای مقاصد گوناگونی مورد استفاده قرار گرفته است. عده ای از آن برای نوشتن کتاب و مقالات استفاده کرده اند، عده ای آن را به عنوان دستیار کدنویسی به کار گرفته اند و عده ای دیگر از آن برای یافتن پرسش های علمی و عمومی خود بهره برده اند! حتی برخی افراد برای ChatGPT کاربردهای کمتر مفید و حتی مضر هم پیدا کرده اند! به عنوان مثال دانش آموزان مدرسه ای در لندن از ربات ChatGPT برای انجام دادن تکالیف مدرسه استفاده کرده اند!

تعداد کاربران ChatGPT از مرز 100 میلیون نفر گذشت!

شرکت OpenAI که سازنده ChatGPT است، به شدت از جانب مایکروسافت حمایت می شود. حتی در سال 2019 مایکروسافت حدود 1 میلیارد دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرده بود. اکنون با توجه به محبوبیت روزافزون ChatGPT و OpenAI، مایکروسافت قصد دارد تا همکاری خود با این شرکت را گسترش دهد. حتی در خبرها صحبت از سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری مایکروسافت در OpenAI به گوش می رسد!

به هر حال چیزی که مشخص است، آینده دنیای تکنولوژی در دستان ربات های هوش مصنوعی OpenAI خواهد بود!

منبع: windowscentral