اگر به دنبال یک لپ ‌تاپ انعطاف ‌پذیر هستید، لپ تاپ ‌های 2 در 1 قابل تبدیل گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. در واقع این دستگاه ها، به دلیل استفاده به عنوان تبلت و همچنین یک دستگاه تاشو، به چند منظوره‌ ترین رایانه‌ های شخصی که تاکنون طراحی شده‌ اند، تبدیل شده اند، به‌ویژه زمانی که از مشخصات سطح بالایی برخوردار هستند و ویژگی ‌های مطلوب دیگری مانند نمایشگر با کیفیت، وب کم شارپ و تعداد زیادی پورت برای لوازم جانبی دارند.

HP Envy x360 15 در مقابل Lenovo Yoga 7i 16 (Gen 7): دو لپ‌ تاپ تبدیل ‌پذیر عالی

دو تا از بهترین کانورتیبل ‌های موجود در سال 2022، جدیدترین نسخه ‌های HP Envy x360 15 و Lenovo Yoga 7i 16 هستند. هر دو لپ ‌تاپ عالی هستند، اما در نهایت، HP Envy x360 15 به دلیل قیمت بسیار پایین ‌تر با استقبال بیشتری روبرو شده است. همچنین این دستگاه، دارای گزینه های ذخیره سازی بیشتری است و می توان آن را با طیف گسترده ای از مشخصات عملکردی (از جمله گرافیک اختصاصی) پیکربندی کرد. البته Yoga 7i 16 لنوو دستگاه بدی نیست، چرا که دارای صفحه نمایش عالی، رم DDR5 و صدای چشمگیر است.

مقایسه مشخصات لپ تاپ اچ پی Envy x360 15 با لپ تاپ لنوو Yoga 7i 16 (Gen 7)

از بسیاری جهات، هر دوی لپ تاپ بسیار شبیه به هم هستند. هر دوی آن‌ ها را می ‌توان با مشخصات قدرتمندی مانند آخرین پردازنده‌ های موبایل نسل دوازدهم اینتل، گرافیک Xe عملکردی اینتل و حداکثر 16 گیگابایت حافظه پیکربندی کرد. با این حال، یکی از چیزهای مهمی که HP Envy x360 15 را متمایز می کند این است که می توانید آن را به یک پردازنده گرافیکی موبایل NVIDIA RTX 2050 مجهز کنید. درواقع این پردازنده، قدرتی به دستگاه می‌ دهد که در اکثر اولترابوک ‌های تبدیل‌ پذیر دیگر دیده نمی شود، و برای بازی ‌های سبک یا کارهای حرفه ‌ای در برنامه‌ های رندر یا ویرایش ویدیو بسیار مفید است. همچنین این دستگاه، با برخی از جدیدترین پردازنده ‌های Ryzen 5000 موبایل و حداکثر 1 ترابایت فضای SSD نیز موجود است و اگر طرفدار Team Blue نیستید یا به فضای ذخیره ‌سازی بیشتری نیاز دارید، گزینه‌ های زیادی در اختیار شما قرار می ‌دهد.

مقایسه مشخصات لپ تاپ اچ پی Envy x360 15 با لپ تاپ لنوو Yoga 7i 16 (Gen 7)

در ادامه باید بگوییم که Yoga 7i 16 لنوو چنین گزینه ‌هایی ارائه نمی دهد. این لپ تاپ به پردازنده ‌های اینتل، گرافیک یکپارچه و فقط 512 گیگابایت فضای ذخیره ‌سازی محدود شده است. با این حال، دارای حافظه سریع DDR5 است که به عملکرد روان لپ ‌تاپ در حین انجام چند کار سنگین کمک می ‌کند. وضوح 2560x1600 پیکسل و روشنایی 400 نیت نیز نمایشگر آن را به میزان قابل توجهی بهتر از پنل هایی می کند که می توانید در Envy x360 15 دریافت کنید، زیرا صفحه نمایش های FHD آن به وضوح واضح نیستند و گزینه QHD آنچنان روشن نمی شود. ناگفته نماند که Yoga 7i 16 دارای دو بلندگو و ووفر در کنار Dolby Atmos است که از بلندگوهای دوگانه استاندارد Envy x360 15 برتر است.
هر دو لپ‌ تاپ، از طراحی شیک و ممتاز برخوردار شده اند و دارای صفحه ‌کلید راحت و ترک ‌پد هستند. همچنین هر دو دارای دو پورت Thunderbolt 4 و USB-A هستند و از Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.2 هستند پشتیبانی می کنند.

Envy x360 15 در مقابل Yoga 7i 16: کدامیک بهتر است؟

هر دو لپ ‌تاپ فوق ‌العاده هستند، اما در کل، می توان گفت که HP Envy x360 15 انتخاب بهتری برای اکثر افراد خواهد بود، زیرا قیمت پایه مقرون‌ به ‌صرفه ‌تری دارد و می ‌توان آن را با طیف وسیع ‌تری از مشخصات عالی، از جمله گزینه ‌های CPU AMD، فضای ذخیره سازی SSD بیشتر و RTX 2050 Mobile  پیکربندی کرد. درواقع لپ تاپ HP Envy x360 15 همه چیزهایی را که برای داشتن یک تجربه عالی نیاز دارید، در اختیار دارد و به راحتی می توان آن را در دسته بهترین لپ تاپ های قابل تبدیل 2 در 1 دانست.

Envy x360 15 در مقابل Yoga 7i 16: کدامیک بهتر است؟

اما اگر می ‌خواهید صفحه نمایش واضح ‌تر و صدای قوی ‌تر داشته باشید و از مزایای حافظه DDR5 برخوردار شوید، لنوو Yoga 7i 16 را انتخاب کنید. در حالی که گزینه های پیکربندی زیادی برای این دستگاه وجود ندارد و باید با محدودیت فضای ذخیره سازی 512 گیگابایتی کنار بیایید، با این وجود یک اولترابوک میان رده عالی است که به شدت آن را توصیه می کنیم. اگر رسانه های صوتی/بصری زیادی مصرف می کنید و می خواهید بهترین تجربه ممکن را داشته باشید، این یکی از بهترین لپ تاپ های ویندوزی است که می توانید تهیه کنید.

منبع: windowscentral