گوگل همچنان به دنبال راه هایی است که استفاده از دستیار صوتی Google Assistant را بیش از پیش برای کاربران آسان کند. این شرکت اخیراً یک سری ویژگی های جدید را به این دستیار صوتی اضافه کرده که در زمینه های خرید آنلاین کاربرد دارد. همچنین شما می توانید با تعریف شورت کات، به گزینه های پر مصرف خود دسترسی سریع تری داشته باشید. با استفاده از این ویژگی، کاربران گوشی های اندرویدی می توانند بر روی آیکون های مورد نظرشان ضربه بزنند تا عملکرد تعریف شده برای آن آیکون اجرا شود. گوگل به تازگی اعلام کرده که که قصد دارد استفاده از Google Assistant را بدون نیاز به گفتن جمله "Hey Google" امکان پذیر کند.

قابلیت استفاده از Google Assistant بدون نیاز به گفتن عبارت Hey Google فراهم شد!

این ویژگی با نام Guacamole شناخته می شود و در بخش Settings اپلیکیشن برای برخی از کاربران در دسترس است. متأسفانه یا خوشبختانه از نام این ویژگی چیز خاصی نمی توان در رابطه با عملکرد آن متوجه شود! فقط در برچسب عنوان آن عبارت «کارهایتان را با Guacamole سریع تر انجام دهید» ذکر شده است. با مراجعه به بخش Settings و هدر Voice Shortcuts می توانید این ویژگی را فعال کنید. در این بخش با جمله "skip saying 'Hey Google' for help with quick tasks" مواجه می شوید که به معنای «لغو گفتن جمله Hey Google به منظور سریع تر انجام شدن وظایف» می باشد.

قابلیت استفاده از Google Assistant بدون نیاز به گفتن عبارت Hey Google فراهم شد!

این ویژگی شبیه به یکی از افزونه های دستیار هوشمند Google Nest Hub است که به کاربران اجازه می دهد تا بدون گفتن جمله Hey Google آلارم را متوقف کنند. برای این منظور تنها کافیست تا کاربران کلمه "Stop" را به زبان آورند. همچنین این ویژگی بر روی گوشی هوشمند Google Pixel 5 قابل استفاده است که در هنگام پاسخ دادن به تماس های دریافتی کاربرد دارد.

آیا واقعاً برای کار با گوگل اسیستنت دیگر نیازی به گفتن عبارت Hey Google نیست؟

مطابق با گزارش های دریافتی این ویژگی فعلاً قابل استفاده نیست و عملاً کار نمی کند! فقط در آخرین نسخه از اپلیکیشن Google بر روی سیستم عامل اندروید 11 می توانید گزینه Guacamole را مشاهده کنید.

همچنین به نظر نمی رسید که این ویژگی برای دسترسی عمومی به زودی آماده شود. بلکه گوگل در حال حاضر مشغول به تست آن بر روی تعداد محدودی از دستگاه ها است. احتمالاً در دسترس قرار گرفتن این قابلیت به بازخورد کاربران بستگی خواهد داشت و گوگل تصمیم نهایی در این مورد را در آینده اتخاذ خواهد کرد. به هر حال جمله "Hey Google" یکی از نمادهای دستیار صوتی Google Assistant است که حذف آن ممکن است چندان با استقبال کاربران مواجه نشود. هر چند این ویژگی نقش زیادی در سریع تر انجام شدن فرمان های صوتی کاربران دارد. به هر حال باید منتظر مراسم Google I/O باشیم که در ماه می 2021 (اردیبهشت و خرداد 1400) برگزار می شود و گوگل به احتمال بسیار زیاد در آن در رابطه با دستیار صوتی گوگل اسیستنت نیز توضیحاتی ارائه خواهد کرد.

منبع: androidcentral