در میان ساعت های هوشمند با ویژگی ردیاب تناسب اندام، گارمین و فیت بیت دو برند برتر هستند. در مقایسه Garmin Vivosmart 5 با Fitbit Inspire 2، می توان گفت که هر دو ساعت، ردیاب های مقرون به صرفه ای هستند و برای کسانی که به تازگی اهداف تناسب اندام، سلامت و تندرستی خود را شروع کرده اند، گزینه های عالی به شمار می آیند. در حالی که هر دو ساعت با قیمت های پایین عرضه می شوند، اما شامل تعداد زیادی ویژگی هستند که فقط در بهترین ردیاب های تناسب اندام دیده می شود. اگرچه Garmin Vivosmart 5 یک مدل جدیدتر است و Fitbit Inspire 2 در حال حاضر چند سال قدمت دارد، اما کاملاً با یکدیگر همتراز هستند. با این حال، ویژگی های این دو ساعت تصمیم گیری  انتخاب را دشوار می کنند. در این بخش، برای کمک به یک انتخاب مناسب تر، هر دو ساعت را با هم مقایسه می کنیم. پس با ما همراه باشید.

مقایسه Garmin Vivosmart 5 و Fitbit Inspire 2 از نظر ظاهر

هر دو ساعت Garmin Vivosmart 5 و Fitbit Inspire 2 دارای قاب مستطیلی نازک و بلندی هستند که به یک بند زیبا متصل می شوند. صفحه نمایش Vivosmart 5، کمی بیش از حد کوچک است، زیرا توسط یک قاب ضخیم تر در اطراف احاطه شده است، در حالیکه نمایشگر Inspire 2 تمام صفحه است که آن را تقریبا دو برابر بزرگتر می کند. ضمن این که نمایشگر هر دو ساعت OLED است، بنابراین نمای واضحی از متن و اعلان ها ارائه می دهند.

مقایسه Garmin Vivosmart 5 و Fitbit Inspire 2 از نظر ظاهر

هر دو مچ بند، قابلیت تعویض بند را دارند، اما Inspire 2 گزینه های بیشتری از جمله چرم، فولاد ضد زنگ و ... دارد. بند های ردیاب ورزشی Garmin Vivosmart 5 در رنگ ‌های سیاه، سفید، یا سبز کمرنگ و اندازه‌ های کوچک/متوسط یا بزرگ عرضه می ‌شود، اما Inspire 2 در رنگ ‌های مشکی، سفید یا صورتی و در اندازه‌ های کوچک و بزرگ در دسترس است. هر دو ساعت، به ‌طور یکپارچه با اندروید یا آیفون کار می ‌کنند، اما برخی از ویژگی ‌های اضافه ‌شده در آن ها را تنها می توانید با تلفن ‌های اندرویدی دریافت کنید. به عنوان مثال، با Garmin Vivosmart 5 می‌ توانید مستقیما پیام ‌های تلفن اندرویدی را پاسخ دهید.

Garmin Vivosmart 5 در مقابل Fitbit Inspire 2: ویژگی ها و عملکردهای اساسی

مهمترین چیز در مورد ردیاب تناسب اندام این است که می تواند تمام موارد ضروری را ردیابی کند. وقتی صحبت از اصول اولیه مانند قدم ها، کالری سوزانده شده، مسافت طی شده، خواب، ضربان قلب، و ورزش و فعالیت می شود، هر دو ساعت کار فوق العاده ای انجام می دهند. هر دو دارای برنامه های ورزشی از پیش بارگذاری شده مانند یوگا، دوچرخه سواری، پیلاتس، تمرینات قدرتی و... هستند، ضمن اینکه Inspire 2 حتی می تواند به طور خودکار تعدادی از آنها را با استفاده از ویژگی SmartTrack ردیابی کند.

Garmin Vivosmart 5 در مقابل Fitbit Inspire 2: ویژگی ها و عملکردهای اساسی

همچنین گفتنی است که هر دو مچ بند هوشمند، می توانند استرس را ردیابی کنند و یادآوری هایی برای انجام تمرینات تنفسی ارائه دهند. هیچکدام از این دو ساعت، GPS داخلی ندارند، اما می‌ توانید از GPS گوشی همراه خود استفاده کنید.

با Garmin vivosmart 5، می توانید از ویژگی هایی چون اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون، نظارت بر انرژی باتری بدن، ردیابی فعالیت، ضربان قلب در حالت استراحت و شاخص توده بدنی بهره مند شوید. درواقع نظارت بر باتری بدن و ردیابی خواب «ترکیبی عالی» است. در همین حال، Fitbit Inspire 2 ویژگی آمادگی روزانه را ارائه می کند که به شما اطلاع می دهد چه زمانی برای تمرین خوب است. از دیگر ویژگی های این ساعت می توان به نظارت بر انرژی باتری بدن، نظارت بر دمای پوست و سطح آمادگی قلبی، نمایش خلاصه‌ای از تمرین و ... اشاره کرد. در ادامه باید بگوییم که به لطف امتیاز 5ATM، هر دو ساعت هوشمند را می ‌توان در حین شنا یا در داخل حمام استفاده کرد.

Garmin Vivosmart 5 و Fitbit Inspire 2:  در این مقایسه گارمین برنده می شود یا فیت بیت؟

اگر هنوز هم در انتخاب یکی از این دو ساعت تردید دارید، چند ویژگی اضافی وجود دارد که می تواند در تصمیم شما تأثیر بسزایی داشته باشد. از نظر باتری، Garmin Vivosmart 5 دارای یک باتری با عمر 7 روز است که نسبت به شارژدهی 10 روزه باتری Inspire 2 عمر کوتاه تری دارد. همچنین Garmin Vivosmart 5 دارای ویژگی تشخیص حادثه در حین فعالیت های منتخب در فضای باز است، که در صورت لزوم پیام و مکان شما را به مخاطبین اضطراری ارسال می کند. این ویژگی در مواقع سقوط از ارتفاع یا موارد اورژانس پزشکی عالی است. ضمن این که با ویژگی Find my Watch ساعت گارمین می توانید دستگاه را در صورت گم شدن پیدا کنید. Fitbit Inspire 2 ویژگی ایمنی مشابهی ندارد، اما دارای ردیابی داخلی است، بنابراین می توانید برنامه Tile را بر روی یک تلفن سازگار دانلود کنید تا در صورت دزدیده شدن یا گم شدن آن، مکان دستگاه را ردیابی کنید.

منبع: androidcentral