تکنولوژی واقعیت مجازی یا VR به مرور در حال جا افتادن است و پیش بینی می شود ظرف چند سال آینده این تکنولوژی به صورت عمومی در میان اکثر کاربران مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر نیز بسیاری از لپ تاپ ها با این فناوری سازگارند و امکان اتصال عینک های VR به آنها وجود دارد. اما اگر بخواهیم تا یک مدل را به شما معرفی کنیم که به طور کامل از فناوری واقعیت مجازی پشتیبانی می کند، باید به لپ تاپ Alienware m15 R6 برند DELL اشاره کنیم. این لپ تاپ تلفیقی از سخت افزار قدرتمند، پورت های به روز، نمایشگر حرفه ای و کیفیت ساخت بالا را ارائه داده و می توان از آن تحت عنوان «بهترین لپ تاپ برای VR» یاد کرد! در این بخش با مشخصات این لپ تاپ بیشتر آشنا می شویم.

با بهترین لپ تاپ سازگار با تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) بیشتر آشنا شوید!

درست است که لپ تاپ دل Alienware m15 R6 قیمت بسیار بالایی دارد، اما امکاناتی که در اختیار شما می گذارد کاملاً توجیه کننده قیمت آن است! در این لپ تاپ از جدیدترین و قدرتمندترین سخت افزار موجود، شامل کارت گرافیک های سری RTX 30 انویدیا استفاده شده است. شما می توانید مدل مورد نظر خود از این لپ تاپ را با مشخصات سخت افزاری متفاوت تهیه کنید.

مدل رده بالای این لپ تاپ به پردازنده قدرتمند و نسل یازدهمی Core i7-11800H اینتل مجهز است و از پس اجرای پردازش های سنگین به خوبی برمی آید. همچنین در این لپ تاپ از 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 و یک گیگابایت حافظه M.2 PCIe SSD استفاده شده است. به این ترتیب از لحاظ سرعت اجرای بازی ها مشکلی نخواهید داشت. لپ تاپ دل Alienware m15 R6 به کارت گرافیک NVIDIA RTX 3070 نیز مجهز است و تمامی بازی های روز بر روی آن به راحتی اجرا می شوند!

در رابطه با صفحه نمایش لپ تاپ دل Alienware m15 R6 نیز باید بگوییم که صفحه نمایش این لپ تاپ دارای سایز 15.6 اینچ بوده و از رزولوشن 2560 x 1440 (QHD) بهره می برد. نکته قابل توجه در رابطه با این صفحه نمایش سرعت پاسخ دهی 2 میلی ثانیه ای و نرخ تازه سازی 240 هرتزی آن است که این مدل را به یکی از بهترین لپ تاپ ها از لحاظ سرعت نمایش تصاویر اکشن تبدیل کرده است! به طوری که به هیچ عنوان با مشکل تار شدن یا تأخیر در نمایش تصاویر در آن مواجه نمی شوید. لپ تاپ دل Alienware m15 R6 با فناوری G-Sync هم سازگار است و بهترین کارایی را در هنگام اتصال به دستگاه های مجهز به کارت گرافیک های انویدیا از خود نشان می دهد. مجهز بودن به دوربین مادون قرمز با قابلیت تشخیص چهره و پشتیبانی از شبکه پرسرعت وای فای 6 سایر مشخصات این لپ تاپ را تشکیل می دهند.

لازم به ذکر است که لپ تاپ دل Alienware m15 R6 در مدل رده پایین تر نیز ارائه شده است. این مدل به کارت گرافیک NVIDIA RTX 3050 Ti، هشت گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه SSD و صفحه نمایش Full HD با نرخ تازه سازی 165 هرتز مجهز است و با قیمت ابتدایی 1274 دلار در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

پورت های ارتباطی لپ تاپ دل Alienware m15 R6 نیز شامل سه پورت USB-A 3.2 (Gen 1)، یک پورت Thunderbolt 4، HDMI 2.1، شبکه (RJ45) و جک 3.5 میلی متری صدا می شود. شما می توانید هر دستگاه نمایشگر قابل قرار دادن بر روی سر (head-mounted display – HMD) و جدیدترین سیستم های VR را به سادگی به این لپ تاپ متصل کنید.

لپ تاپ دل Alienware m15 R6 دارای ضخامت باریک 12.9 میلی متری و وزن 2.42 کیلوگرمی نیز هست و حمل آن فوق العاده راحت خواهد بود. این لپ تاپ جزء باریک ترین مدل های موجود در بازار به شمار می آید.

منبع: windowscentral