ایرپادهای اپل (نسل سوم) تقریباً از هر نظر بالاتر از ایرپادهای (نسل دوم) هستند. این ایرپاد نسل جدید دارای رتبه بندی IPX4، کیف شارژ MagSafe و صدای فضایی است که به نظر می رسد نسبت به نسل قبلی خود بهتر است. اما آیا ایرپاد (نسل سوم) ارزش ارتقا دارد یا یک جفت هدفون بی سیم دیگر را ترجیح می دهید؟ در این بخش به مقایه نسل دوم و سوم اپل ایرپاد پرداخته ایم. پس با ما همراه باشید.

Apple AirPods (نسل دوم) در مقابل AirPods (نسل سوم): آیا آخرین نسل ایرپادها ارزش خرید نسبت به نسل های قبلی را دارد؟

آیا ایرپادهای (نسل سوم) از ایرپادهای اپل (نسل دوم) بهتر هستند؟

ایرپاد اپل (نسل سوم) نسبت به ایرپاد (نسل دوم) کمی گردتر و زاویه دارتر است و ساقه های کوتاه تری دارد. با این حال، اگرچه در خارج از گوش احساس خوبی ایجاد می کند، اما در داخل گوش حس راحتی را ایجاد نمی کند. ناگفته نماند که ایرپادز (نسل سوم) دارای رتبه بندی IPX4 است، و به شما امکان می دهد بدون نگرانی بابت عرق کردن، این هدفون را در باشگاه استفاده کنید.
AirPods (نسل سوم) از طریق یک سنسور پوستی که جایگزین حسگر نوری در مدل قدیمی تر شده است، موقعیت خود را دریافت می کند. این بدان معناست که پخش/توقف خودکار بهتر از قبل عمل می‌کند.

قاب ایرپاد (نسل سوم) چه تفاوتی با قاب ایرپاد (نسل دوم) دارد؟

قاب شارژ ایرپاد نسل سوم اپل بسیار شبیه به قاب ایرپاد پرو است تا ایرپاد (نسل دوم). و اکنون با شارژ MagSafe سازگاری دارد. قاب ایرپاد (نسل دوم) MagSafe ندارد و در عوض در دو نوع با سیم و بی سیم عرضه می شود. گزینه بی سیم هزینه بیشتری دارد، اما همچنان از ایرپادهای نسل سوم ارزانتر است.

قاب ایرپاد (نسل سوم) چه تفاوتی با قاب ایرپاد (نسل دوم) دارد؟

آیا اپلیکیشنی برای Apple AirPods (نسل سوم) و Apple AirPods (نسل دوم) وجود دارد؟

اپل هیچ برنامه رسمی برای Apple AirPods (نسل سوم) یا Apple AirPods (نسل دوم) ارائه نمی دهد. فقط می ‌توانید بروزرسانی ‌های نرم ‌افزار و میان ‌افزار را برای هر مدل با استفاده از iPhone یا iPad نصب کنید. در برنامه تنظیمات دستگاه iOS خود، می ‌توانید کاری را که کنترل ‌های لمسی انجام می ‌دهند تغییر دهید، تشخیص داخل گوش را فعال یا غیرفعال کنید، از ویژگی Find My استفاده کنید، میکروفون (چپ یا راست) را که برای تماس ‌ها استفاده می ‌شود، انتخاب کنید، و موارد دیگر. با این حال، ویژگی ‌های هر دو مدل به استثنای صدای فضایی تقریباً مشابه هستند.

AirPods (نسل دوم) و AirPods (نسل سوم) از چه کدک های بلوتوثی پشتیبانی می کنند؟

هر دو ایرپاد (نسل دوم) و ایرپاد (نسل سوم) فقط از کدک های بلوتوث SBC و AAC پشتیبانی می کنند و هر دو از بلوتوث 5.0 استفاده می کنند، به علاوه هر دو مدل از تراشه H1 برای همگام سازی با دستگاه های iOS استفاده می کنند. این ویژگی به آنها امکان می دهد خیلی سریع و بدون صرف باتری به دستگاه های اپل متصل شوند. کاربران اندرویدی نمی‌ توانند از هیچ یک از این ویژگی‌ها استفاده کنند، زیرا فاقد تراشه H1 هستند. به علاوه، AAC در این دستگاه ها ناسازگار است.

آیا ایرپادهای نسل سوم اپل عمر باتری بهتری نسبت به ایرپادهای نسل دوم دارند؟

ایرپادها (نسل سوم) عمر باتری بهتری نسبت به نسل دوم دارند. در واقع AirPods نسل دوم چهار ساعت و هفت دقیقه دوام می آورد در حالی که AirPods (نسل سوم) شش ساعت و 21 دقیقه کار می کند.

همانطور که در بالا ذکر شد، تنها ایرپادهای نسل سوم از MagSafe پشتیبانی می کنند، اما هر دو دارای پورت لایتنینگ هستند. همچنین می ‌توانید هدفون‌ ها را با هر یک از قاب‌ های AirPods شارژ کنید.

آیا هر کدام از نسل ‌های ایرپاد از نویز پس ‌زمینه جلوگیری می ‌کنند؟

هر دو نسل دوم و سوم ایرپادهای اپل، ایزوله ضعیفی دارند و تقریباً هیچ کاری برای آرام کردن صداهای اطراف شما انجام نمی دهند. درواقع فقط AirPods Pro دارای قابلیت حذف نویز (ANC) است.

آیا هر کدام از نسل ‌های ایرپاد از نویز پس ‌زمینه جلوگیری می ‌کنند؟

کدام ایرپاد بهترین صدا را ارائه می دهد؟

ایرپادهای اپل (نسل سوم) و نسل دوم، پاسخ ‌های فرکانسی مبهم مشابهی دارند، و هیچ ‌کدام خوب به نظر نمی ‌رسند. هر دو روی نت ‌های ساب باس تاکید کمتری دارند و نت ‌های باس بالایی و سه‌گانه را به درجات مختلف تقویت می ‌کنند.

به طور نسبی، ایرپادهای (نسل سوم) صدای نت های سه گانه را تقریباً دو برابر بلندتر از ایرپادهای نسل دوم می کنند. در همین حال، AirPods (نسل دوم) نت‌ های باس بالایی (100 هرتز) را تقویت می‌ کند تا صدای آن تقریباً دو برابر بلندتر از نسل سوم AirPods باشد.
گفتنی است که کیفیت میکروفون AirPods (نسل سوم) بسیار خوب است و نسبت به نسل قبل بهبود یافته است. هر دو مدل دارای تعداد زیادی شتاب ‌سنج و حسگر در هر محفظه هستند تا انتقال صدای واضحی را ارتقا دهند، اما ایرپادهای نسل سوم این کار را بهتر انجام می ‌دهند.

منبع: androidauthority