iOS 16 تغییرات بزرگ جدیدی دارد، اما برخی از آنها بازگو نشد!

هفت ویژگی iOS 16 که در کنفرانس WWDC  به آن ها اشاره نشد! (بخش اول)

اولین چیزی که اپل در کنفرانس جهانی WWDC خود فاش کرد iOS 16 بود. این سیستم عامل، یک نسخه بزرگ است که ویژگی های سفارشی سازی بیشتری را به صفحه قفل اضافه می کند و در پیام ها، ایمیل، اشتراک گذاری خانوادگی و ... بهبود ایجاد می کند.

با این حال، در میان تمام ویژگی ‌های اصلی جدید، هنوز هم برخی از ویژگی ‌های کوچک ‌تر وجود دارند که در صفحه نمایش بزرگ اپل پارک به همان اندازه مورد استقبال قرار نگرفتند. در این بخش تعدادی از ویژگی های جدید iOS 16 را معرفی کرده ایم که ممکن است در میان تبلیغات WWDC به آن ها اشاره نشده باشد.

همانطور که می دانیم، اپل گهگاه به‌ روزرسانی‌ هایی را برای iOS، iPadOS، watchOS، tvOS، و macOS به ‌عنوان پیش ‌نمایش بسته توسعه‌ دهنده یا نسخه‌ های بتا عمومی ارائه می‌ کند. در حالی که نسخه ‌های بتا دارای ویژگی ‌های جدیدی هستند، اما از اشکالات پیش ‌انتشاری نیز برخوردار هستند که می‌ توانند از استفاده عادی iPhone، iPad، Apple Watch، Apple TV یا Mac شما جلوگیری کنند و یا حتی برای استفاده روزمره در دستگاه اصلی در نظر گرفته نشده باشند. به همین دلیل است که اکیدا توصیه می شود از پیش ‌نمایش ‌های برنامه ‌نویس دوری کنید، مگر اینکه برای توسعه نرم ‌افزار به آن‌ ها نیاز داشته باشید، و از نسخه‌ های بتا عمومی با احتیاط استفاده کنید. در نهایت اگر به دستگاه های خود وابسته هستید و دوست ندارید مشکلی برای آن ها به وجود آید، منتظر انتشار نسخه نهایی باشید.

1.    ابزارهای بهتر برای برنامه Mail

در طول سخنرانی، اپل ویژگی ‌های جدیدی را برای برنامه پیام ‌ها (Messages) به نمایش گذاشت که مردم سال ‌ها بر سر آن سر و صدا کرده‌ اند. این ویژگی ها عبارتند از: ویرایش پیام‌ ها و لغو پیام ‌های ارسال ‌شده، علامت ‌گذاری کل رشته ‌های مکالمه به ‌عنوان خوانده ‌نشده برای بازگشت دوباره. در این میان، اپل قابلیت ‌های جدیدی که اپلیکیشن Mail در ios 16 دریافت کرد، نشان نداد، که قطعاً می ‌تواند به شما در بهره ‌وری بیشتر با ایمیل کمک کند.

ابزارهای جدید در Mail شامل برنامه ‌ریزی ایمیل ‌ها از قبل است، بنابراین وقتی نیمه‌ شب است، یا حتی اگر در منطقه زمانی متفاوتی در سراسر جهان هستند، مزاحم کسی نمی شود. یکی دیگر از ویژگی های مفید در برنامه Mail، امکان لغو تحویل پیام قبل از رسیدن به صندوق ورودی گیرنده است. این قابلیت در برنامه جیمیل قابل انجام بود، اما اکنون در برنامه ایمیل اپل نیز وجود دارد.

هفت ویژگی iOS 16 که در کنفرانس WWDC  به آن ها اشاره نشد! (بخش اول)

ویژگی جدید بعدی Remind Later است که می‌ توانید پیامی را در روز و زمان دیگری که انتخاب می ‌کنید دوباره ظاهر کنید. در بسیاری از برنامه‌ های ایمیل شخص ثالث، مانند Spark، این ویژگی به ‌عنوان «تعویق» وجود داشته است، بنابراین جدید نیست؛ فقط اپل بالاخره آن را پیاده ‌سازی می‌ کند.

2.    مدیریت بهتر وای فای

با ورود به نسخه بتا iOS 16، متوجه تغییراتی در گزینه‌ های Wi-Fi نیز خواهید شد. ابتدا، قادر خواهید بود گذرواژه ‌های Wi-Fi را برای شبکه ‌های موجود مشاهده کنید. همچنین برای نمایش رمز عبور، اکنون می ‌توانید آن اطلاعات را مستقیماً در آیفون خود مشاهده کنید، بدون اینکه نیازی به رفتن به روتر یا هر جای دیگری که آن اطلاعات را در دسترس داشته باشید بروید. به علاوه، آن رمز عبور را می توان مانند متن های دیگر کپی و جایگذاری کرد.

هفت ویژگی iOS 16 که در کنفرانس WWDC  به آن ها اشاره نشد! (بخش اول)

دومین پیشرفت این است که می ‌توانید شبکه ‌های قدیمی مانند کافی شاپ، هتل و شبکه های قدیمی خانه خودتان را حذف کنید.

شما میتوانید سایر ویژگی های iOS 16 را در بخش دوم مقاله هفت ویژگی iOS 16 که در کنفرانس WWDC به آن ها اشاره نشد این مقاله مشاهده کنید.

منبع: imore