اگر شما امسال یک گوشی اندرویدی خریده باشید، به احتمال بسیار زیاد امکان استفاده از شبکه ارتباطی 5G را دارید. گوشی پرچم دار و پر زرق و برق Galaxy S21 Ultra، گوشی معقول Pixel 5 و حتی مدل ارزان قیمت تر Nord N10 همگی از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می کنند. اکنون به نظر می رسد که گوشی های اندرویدی نسبت به آیفون عملکرد بهتری در شبکه 5G دارند و سرعت دانلود بهتری را به ارمغان می آورند. مطابق با گزارش های منتشر شده در وب سایت Opensignal، تقریباً تمام مدل های آیفون از لحاظ سرعت دانلود در شبکه 5G پشت سر گوشی های اندرویدی قرار می گیرند!

گوشی گلکسی S21 سرعت دانلود بالاتری نسبت به آیفون 12 در شبکه 5G دارد!

براساس شواهد و قرائن موجود، گوشی Galaxy A51 5G از سرعت دانلود 38.6 مگابیت در ثانیه برخوردار است. این در حالی است که گوشی آیفون 12 پرو دارای سرعت دانلود 36.9 مگابیت در ثانیه است. بنابراین یک گوشی میان رده اندرویدی از پرچم دار اپل در شبکه 5G سریع تر است! این موضوع زمانی جالب می شود که به این نکته اشاره کنیم که گوشی های پرچم دار گلکسی S21 و 8T به ترتیب از سرعت دانلود 56 مگابیت در ثانیه و 49.3 مگابیت در ثانیه در شبکه 5G برخوردارند و خیلی راحت گوشی موبایل آیفون را در این زمینه پشت سر می گذارند!

گوشی گلکسی S21 سرعت دانلود بالاتری نسبت به آیفون 12 در شبکه 5G دارد!

بنابر گزارش های Opensignal، سامسونگ در زمینه سرعت دانلود در شبکه 5G پیشتاز است. به طوری که در لیست 25 گوشی 5G سریع در آمریکا، 15 تای آن متعلق به سامسونگ است. البته این موضوع به تعداد گوشی های زیاد عرضه شده توسط سامسونگ در سال 2021 هم مربوط است. چرا که رقبای این غول کره ای مانند گوگل یا وان پلاس در سال تعداد کمی گوشی راهی بازار می کنند.

در رابطه با گوشی های تاشو، Opensignal گزارش می دهد که حضور این گوشی ها در لیست سریع ترین گوشی های 5G واقعاً جای تحسین دارد:

«گوشی های تاشو هنوز جایگاه خود را در میان کاربران پیدا نکرده اند و پیچیدگی های بسیاری در ساخت صفحه نمایش و دیگر قطعات الکترونیکی آنها وجود دارد. به خصوص مسئله آنتن دهی و دریافت سیگنال در این گوشی ها پیچیده تر از گوشی های معمولی است و یک چالش جدی برای آنها به شمار می آید. چرا که باز یا بسته بودن گوشی بر روی این موضوع تأثیرگذار است و آنتن دهی گوشی به طور کامل به حالت استفاده کاربر بستگی دارد. این یک خبر تحسین برانگیز و خوشحال کننده برای کاربران و سازندگان گوشی های هوشمند است که مدل های مختلف گوشی های تاشو از میانگین سرعت دانلود مشابهی با گوشی های معمولی برخوردارند.»

به هر حال فرقی ندارد که از گوشی های معمولی یا گوشی های تاشو (foldable) استفاده می کنید! در هر صورت می توانید از سرعت دانلود بالاتری در شبکه 5G نسبت به آیفون بهره مند شوید! به این نکته هم توجه داشته باشید که اپل هنوز به بازار گوشی های تاشو وارد نشده و در حال حاضر مشغول فراهم آوردن مقدمات این کار است. در مجموع اگر به دنبال بالاترین سرعت دانلود در شبکه 5G هستید، به نظر می رسد که گوشی های اندرویدی انتخاب های مناسب تری نسبت به آیفون برای شما هستند!

منبع: androidcentral