بله، watchOS 9 با ویژگی ها و امکانات متنوع در راه است! اپل زمان نسبتاً زیادی از مراسم WWDC22 در روز نخست را به معرفی این سیستم عامل و ویژگی هایی که قرار است به Apple Watch اضافه شود، اختصاص داده است. اما به تک تک ویژگی های جدید این سیستم عامل در این مراسم اشاره نشده و بسیاری از کاربران هنوز از آنها اطلاعی ندارند! در این مقاله پنج ویژگی جدید watchOS 9 را به شما معرفی می کنیم که به احتمال بسیار زیاد هنوز کسی از آنها چیزی نمی داند!

پنج ویژگی جدید watchOS 9 که احتمالاً چیزی از آنها نمی دانید!

نمایش نوتیفیکیشن ها کمی فرق کرده است

اگر قبلاً از اپل واچ استفاده کرده باشید، احتمالاً می دانید که کادر مربوط به نوتیفیکیشن های دریافتی کمی بزرگ است و باعث می شود تا فضای زیادی از صفحه نمایش ساعت اشغال شود. به خصوص اگر در حال ورزش باشید و یک اپلیکیشن بر روی اپل واچ در حال اجرا باشد، این کادر بزرگ نوتیفیکیشن ها می تواند شما را برای مشاهده ضربان قلب یا دیگر معیارهای سلامتی مورد نظرتان با مشکل مواجه کند.

در watchOS 9 نوتیفیکیشن ها مورد طراحی مجدد قرار گرفته اند تا کمتر در استفاده از ساعت اختلال ایجاد کنند. در همین راستا کادر مربوط به نوتیفیکیشن ها باریک تر شده و فضای کمتری از صفحه نمایش اپل واچ را اشغال می کند. در واقع نحوه نمایش نوتیفیکیشن ها هوشمند شده است. اگر یک اپلیکیشن بر روی ساعت هوشمند اپل در حال اجرا باشد، کادر آنها باریک تر است و اگر چنین نباشد، کادر آنها به همان بزرگی کادر نوتیفیکیشن های watchOS 8 خواهد بود.

کنترل های جدید Quick Actions

پنج ویژگی جدید watchOS 9 که احتمالاً چیزی از آنها نمی دانید!

AssistiveTouch یکی از قابلیت های مربوط به بخش Accessibility است که به شما اجازه می دهد از طریق حرکت دادن دست در مقابل اپل واچ، بین گزینه های مختلف آن جابجا شوید و دیگر نیازی به لمس صفحه نمایش آن نخواهید داشت. در watchOS 9 در هنگام استفاده از AssistiveTouch به یک گزینه جدید به نام Quick Actions دسترسی خواهید داشت که به شما در کنترل اپل واچ کمک زیادی می کند.

اکنون شما می توانید با حرکت دست double-pinch (نزدیک کردن دو انگشت به یکدیگر)، تماس دریافتی خود را رد کنید یا آن را بپذیرید، عکس بگیرید، موسیقی را پخش یا متوقف کنید یا حتی یک برنامه ورزشی را متوقف کرده یا آن را ادامه دهید.

قابلیت Apple Watch Mirroring

پنج ویژگی جدید watchOS 9 که احتمالاً چیزی از آنها نمی دانید!

یکی دیگر از قابلیت های مربوط به بخش Accessibility، قابلیت Apple Watch Mirroring است که پیش از مراسم WWDC 2022 نیز زمزمه هایی در رابطه با آن به گوش می رسید. اکنون به صورت رسمی تأیید شده است که این ویژگی در watchOS 9 در دسترس قرار خواهد گرفت.

این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا اپل واچ را به صورت ریموت توسط آیفون کنترل کنند. با قابلیت Apple Watch Mirroring کاربران این امکان را خواهند داشت تا از ابزارهای کمکی آیفون مانند Voice Control یا Switch Control برای این منظور استفاده کرده و با کمک آنها اپل واچ را با فرمان های صوتی، ردیابی حرکت سر و... کنترل کنند. تکنولوژی میرورینگ از تجمیع سخت افزار و نرم افزار بهره می برد و در آن از فناوری های پیشرفته به کار رفته در AirPlay استفاده شده است.

طراحی جدید Dock

پنج ویژگی جدید watchOS 9 که احتمالاً چیزی از آنها نمی دانید!

Apple Watch Dock نیز یک آپدیت جزئی اما کاربردی پیدا کرده است. تا به اینجا در داک، لیستی از تمام اپلیکیشن هایی را که بازشان کرده بودید، بدون هیچ گونه اولویت بندی مشاهده می کردید. اما در watchOS 9، اپلیکیشن هایی که در آن لحظه در حال اجرا هستند، در ابتدای لیست داک نمایش داده می شوند و به این ترتیب از سایر اپلیکیشن هایی که آنها را قبلاً باز کرده بودید و اکنون غیرفعال هستند، متمایز می شوند.

این نوع طراحی جدید به شما کمک می کند تا اپلیکیشن های مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنید و دیگر نیازی به جستجوی اپلیکیشن های در حال اجرا در لیست داک نخواهید داشت.

ایجاد رویداد با اپلیکیشن Calendar

سیستم عامل جدید watchOS 9 باعث بهبود کارایی اپل واچ می شود؛ از جمله اینکه به کاربران این امکان را می دهد تا در اپلیکیشن Calendar رویداد (event) ایجاد کنند. شاید این موضوع تغییر چندان بزرگی به نظر نیاید، اما انعطاف پذیری بالاتری نسبت به قبل به اپل واچ می بخشد. اکنون شما می توانید قرار ملاقات های خود با دوستان و اعضای خانواده تان را در ساعت هوشمند خود ذخیره کرده و آنها را برنامه ریزی نمایید.

این پنج ویژگی، علاوه بر مواردی بوده است که اپل در مراسم WWDC22 در رابطه با watchOS 9 به آنها اشاره کرده است. شما می توانید مشخصات کامل سیستم عامل جدید اپل واچ را در مقاله مربوط به آن بر روی وب سایت ایده برتر پارسیان مشاهده کنید.

منبع: imore