هدست متا کوئست 2 که با نام Oculus Quest 2 هم شناخته می شود، یکی از محبوب ترین هدست های واقعیت مجازی دنیا است که رقیب های سرسخت و زیادی مانند هدست VR اپل و هدست واقعیت مجازی Pico Neo 3 Link دارد. این هدست به بهترین بازی های VR مجهز است و تجربه فوق العاده ای از بازی کردن را برای کاربر رقم می زند!

چهار ویژگی هدست متا کوئست 2 که انتظار داریم در هدست واقعیت مجازی اپل هم وجود داشته باشند

در چند وقت اخیر خبرهای زیادی در رابطه با هدست واقعیت مجازی اپل و قیمت هدست AR اپل منتشر شد. در واقع این اخبار به ما نشان می داد که ظرف چند ماه آینده شاهد رونمایی از هدست واقعیت مجازی اپل خواهیم بود. انتظار داریم که این هدست به برخی ویژگی های متا کوئست 2 مجهز باشد و بتواند عملکردی هم تراز با آن را ارائه دهد! البته اگر اپل می خواهد تا توانایی رقابت با هدست VR متا را داشته باشد، «باید» به این قابلیت ها مجهز باشد! اما چه انتظاراتی از هدست VR اپل داریم؟

نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز

چهار ویژگی هدست متا کوئست 2 که انتظار داریم در هدست واقعیت مجازی اپل هم وجود داشته باشند

متا کوئست 2 در بسیاری از بازی های خود نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز را به ارمغان می آورد. به عبارت دیگر صفحه نمایش این هدست قادر است تا در هر ثانیه، 120 بار خود را رفرش کند و این موضوع را تضمین کند که در حال دیدن تصویر دستگاه ورودی با کمترین میزان تأخیر هستید. به طور کلی رفرش ریت بالاتر باعث نمایش روان تر و سریع تر تصویر می شود و تجربه بصری کاربر را ارتقا می دهد. رفرش ریت 120 هرتز همان چیزی است که برای اجرای بازی های واقعیت مجازی (مانند Half-Life: Alyx) به آن نیاز دارید و هدست اپل نیز باید بتواند از آن پشتیبانی کند!

سازگاری هم با مک هم با PC

چهار ویژگی هدست متا کوئست 2 که انتظار داریم در هدست واقعیت مجازی اپل هم وجود داشته باشند

هدست های VR پیشرفته به رابط کاربری پیشرفته هم مجهز هستند که به شما اجازه می دهد تا به ساده ترین شکل ممکن بازی های مورد نظرتان را جستجو کنید، در میان کتابخانه بازی های خود بچرخید و تنظیمات مختلف را اعمال کنید. انتظار داریم که Apple VR هم چنین رابط کاربری ای را داشته باشد، اما در آن از ویژگی های خلاقانه و منحصر به فرد اپل هم استفاده شده باشد!

چیزی که هدست Quest 2 را متمایز می کند، پشتیبانی از اتصال وایرلس و امکان اتصال آن به یک دستگاه دیگر (مانند کامپیوتر رومیزی) است. به این ترتیب کاربران می توانند به بهترین بازی های VR بر روی یک دستگاه دیگر نیز دسترسی پیدا کنند. با توجه به سابقه ای که از اپل می شناسیم، هدست واقعیت مجازی این شرکت به احتمال زیاد فقط از اتصال به دستگاه های اپل پشتیبانی خواهد کرد! اگر اپل این رویه را کنار بگذارد و فضای استفاده از این هدست را کمی بازتر کند، مسلماً استقبال بیشتری از آن خواهد شد. در حال حاضر فقط می دانیم که Apple VR از قابلیت اتصال وایرلس به «دستگاه های اپل» برخوردار است، نه سایر دستگاه ها!

نمایش و انتقال بازی ها به آیفون، آیپد یا اپل تی وی

چهار ویژگی هدست متا کوئست 2 که انتظار داریم در هدست واقعیت مجازی اپل هم وجود داشته باشند

درست است که تنها بازی کردن لذت خاص خود را دارد، اما اگر بتوانید تا بازی کردن خود را بر روی یک دستگاه دیگر به نمایش بگذارید تا دیگر افراد حاضر در اتاق هم بتوانند آن را ببینند، مسلماً لحظات فان تری را تجربه خواهید کرد! اگر دیگران ببینند که زامبی ها در حال حمله کردن به شما هستند، دیگر از جیغ کشیدن ها و بالا و پایین پریدن های شما در حالیکه هدست بر سر دارید، متعجب نخواهند شد!

از آنجا که دستگاه هایی مانند آیفون، آیپد و اپل تی وی در میان محصولات اپل دیده می شوند، چه بهتر خواهد بود که هدست VR این شرکت بتواند با آنها تعامل داشته باشد و تصاویر بازی ها را بر روی آنها نمایش دهد! همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم، این هدست فقط با دستگاه های اپل سازگار است و اگر قرار است که چنین باشد، بهتر است که این محدودیت مزایایی هم داشته باشد! یکی از این مزایا می تواند امکان کست کردن بازی های Apple VR به آیفون، آیپد یا اپل تی وی باشد.

قابلیت سینک شدن با Apple Health

چهار ویژگی هدست متا کوئست 2 که انتظار داریم در هدست واقعیت مجازی اپل هم وجود داشته باشند

بسیاری از افراد از بازی های فیتنس VR به عنوان روشی برای تمرین های ورزشی روزانه خود استفاده می کنند. این موضوع به خصوص پس از وقوع پاندمی کرونا در سال 2020 و پر ریسک بودن رفتن به باشگاه های ورزشی بیشتر از قبل نیز شده است. هدست متا کوئست 2 به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات جمع آوری شده در محیط بازی را به اپلیکیشن های فیتنس، از جمله Apple Health، انتقال دهید و آنها را با هم سینک کنید. هدست واقعیت مجازی اپل هم باید از این قابلیت برخوردار باشد تا از کوئست 2 عقب نیفتد!

منبع: imore