جنگ اکنون برای جلب توجه همه چیز در مورد صدا است!

2021 سالی بود که پلتفرم ها به گوش ما آمدند!

در سال 2017، رید هستینگز، مدیر عامل نتفلیکس، به طور بدنامی به سرمایه گذاران گفت که پلتفرم استریم او نه تنها برای جلب توجه، بلکه در زمینه خواب نیز با همتایان خود رقابت می کند. اکنون پنج سال از این موضوع گذشته است و با شیوع این بیماری همه گیر، توجه بصری ما به حداکثر رسیده است. در سال 2021، پلتفرم ‌های تکنولوژی و محتوا بر روی موضوعی غیر از ثبت هر چیزی که جلوی چشمان ما بود تمرکز کردند: در واقع هدف آن ها گوش های ما بود!

همانطور که می دانید، امسال متا وارد صدا و پادکست شد. متا که قبلاً با نام فیس ‌بوک شناخته می ‌شد، اکنون در برنامه اصلی خود شروع به پشتیبانی از پادکست‌ ها کرده است. انگیزه او از این کار، ایجاد رابطه پایدار و همچنین دور کردن شما از رقبای خود مانند Spotify یا Apple Podcasts است که ممکن است توجه شما را به خود جلب کنند. توییتر، برنامه ‌ای که قبلاً بر پایه خواندن بود، اکنون محصول صوتی زنده خود (Spaces) را راه‌ اندازی کرد که راهی برای تعامل است و به نگاه کردن به صفحه نیازی ندارد. در همین حال، آمازون موزیک، Wondery را در پایان سال 2020 خریداری کرد و امسال برخی از اولین نمایش ‌های اصلی و پرمخاطب خود را راه‌ اندازی کرد، پلتفرم میزبانی Art19 را به دست آورد و اولین ویژگی پادکست محور خود را با رونوشت ‌های همگام ‌سازی شده ارائه کرد.

2021 سالی بود که پلتفرم ها به گوش ما آمدند!

در یک گفتگو، Kintan Brahmbhatt، مدیر پادکست ‌های آمازون موزیک، مستقیماً بازی آمازون برای جلب توجه مخاطبان را تأیید کرد.

او گفت: «مشتریان برای گوش ‌های خود، زمان بیشتری در مقایسه با چشمان خود دارند. اگر از دیدگاه توجه مشتریان به آن نگاه کنید، فکر می ‌کنیم که مشتریان زمان بیشتری برای گوش دادن خواهند داشت و به همین دلیل است که به فکر پادکست ‌ها افتاده ایم.»

این درحالی است که نیویورک تایمز نیز اپلیکیشن صوتی خود را در قالب نسخه بتا و با طرحی صریح راه اندازی کرد. گفتنی است که سرویس ‌های پخش ویدئو هم جاذبه صدا را در تسلط بر زمان همه افراد، چه بصری و چه صوتی، تشخیص می ‌دهند. نتفلیکس اولین استخدام‌ های پادکست محور خود را امسال انجام داد، در حالی که HBO Max مستقیماً شروع به توزیع پادکست ‌های انحصاری در برنامه خود کرد. همچنین یوتیوب نیز پخش رایگان گوش دادن به پس ‌زمینه برای برنامه Music خود را شروع کرد و شخصی را استخدام کرد که به پادکست ‌ها در این پلتفرم تسلط دارد. 

2021 سالی بود که پلتفرم ها به گوش ما آمدند!

در مجموع، هر برنامه اکنون دارای یک جزء صوتی است که از آن برای رقابت با یکدیگر استفاده می کند. این منطقی است چرا که بزرگ ‌ترین شرکت ‌های فناوری عمدتاً به درآمد تبلیغاتی وابسته هستند و تبلیغات را در هر جایی که می ‌توانند قرار داده ‌اند. صدا جدیدترین مرز برای آن ها است، مکانی تازه برای ایجاد تبلیغات و وقت ما.

دلیلی نمی بینیم که این استراتژی کارساز نباشد. امسال، سالی است که در آن زمینه ‌ها فراهم شد. شرکت ها خریداری شدند و اظهارات عمومی در مورد قدرت و علاقه به صدا ارائه شد. بنابراین در دوره بعدی، شاهد به کارگیری بودجه واقعی بازاریابی و محتوا خواهیم بود.

پیاده ‌روی، زمان پخت و پز و رفت ‌و آمد زمان مناسبی برای پادکست ها هستند، و با نگاهی به سال 2022، سکوها امیدوارند که بتوانند همه چیز را فتح کنند!

منبع: theverge