اپل قصد دارد تا از سری جدید آیپدهای خود در ماه ایپریل سال 2021 (فروردین و اردیبهشت 1400) رونمایی کند. آیپد پروهای جدید اپل از چیپ های M1 بهره می برند و به پورت Thunderbolt مجهزند. همچنین این تبلت ها مطابق با اعلام وب سایت معتبر بلومبرگ، از دوربین و صفحه نمایش قوی تری نسبت به مدل های پیشین برخوردار خواهند بود. آیپد پروی جدید اپل با صفحه نمایش های 11 و 12.9 اینچی عرضه خواهند شد. ضمن اینکه یک مدل جدید از آیپد مینی با صفحه نمایش بزرگتر در راه است! در عکس زیر آیپد پرو مدل 2020 اپل را مشاهده می کنید.

خبرهای تازه از  آیپد پرو جدید اپل!

تبلت های به روز شده اپل در شرایطی راهی بازار خواهند شد که به دلیل همه گیری ویروس کرونا، کار از منزل و آموزش مجازی به موضوعاتی عادی در میان مردم تبدیل شده اند! به همین دلیل پیش بینی می شود این تبلت ها با استقبال خوبی در بازار مواجه شوند. اپل امیدوار است تا اواخر ماه مارچ، رویداد بزرگ بعدی خود را برگزار کند. پیش بینی می شود در این رویداد از محصولات جدید اپل شامل تگ های ترکر هوشمند، ایرپادز 3 و نسخه جدید آیپد پرو رونمایی شود.
پاییز گذشته در سال 2020، اپل خط تولید جدید کامپیوترهای مک خود را براساس چیپ های M1 راه اندازی کرد و آیفون 12، ساعت هوشمند اپل واچ 6 و چندین مدل آیپد را راهی بازار نمود. همچنین اخباری مبنی بر تلاش های اپل در زمینه هدست های AR/VR و عینک های هوشمند منتشر شده است. لازم به ذکر است که اپل به تازگی خط تولید iMac Pro را متوقف کرده است. این خلاصه ای بود از فعالیت های اپل در ماه های اخیر!

یک آیپد با پورت Thunderbolt؟

پورت های Thunderbolt بالاترین سرعت را برای اتصال به دستگاه هایی مانند مانیتورهای خارجی، سیستم های ذخیره سازی و داک های چند پورته به ارمغان می آورند. همچنین این پورت ها برای اتصال کابل شارژ به دستگاه می توانند مورد استفاده واقع شوند. با وجود اینکه این تکنولوژی برای اولین بار توسط اینتل ارائه شد، اما اپل در یک دهه اخیر با سیستم های مک خود بهترین استفاده را از آن کرده است!

از لحاظ ظاهری شاید متوجه تفاوت پورت های Thunderbolt و USB-C با یکدیگر نشوید. Thunderbolt از لحاظ فیزیکی از همان کانکتور USB-C بهره می برد و این کار تولید کنندگان دستگاه های الکترونیکی را بسیار آسان کرده است. چرا که برای پشتیبانی دستگاه از Thunderbolt نیازی به استفاده از پورت های غیر معمول و متفاوت بر روی بدنه دستگاه وجود ندارد.

Thunderbolt تا پیش از این بر روی کامپیوترهای شخصی (مانند Apple Macs و ویندوز پرمیوم) استفاده می شد؛ اما اکنون استفاده از این رابط در حال گسترش است. به طوری که از تکنولوژی Thunderbolt در ساخت رابط های جدید USB 4 با سرعت انتقال دیتای بالاتر بهره برده شده است. اپل برای اولین بار از استاندارد USB 4 در سیستم های مک مجهز به چیپ M1 استفاده کرده است.

با توجه به این توضیحات، استفاده از پورت Thunderbolt در آیپد پروی جدید اپل یک اتفاق جذاب است! کاربران آیپد پرو اکنون می توانند تبلت خود را به سادگی به دستگاه های دیگر متصل کنند و از بالاترین سرعت در انتقال اطلاعات بین آنها بهره مند شوند. این ویژگی یکی از بهترین قابلیت های آیپد پرو است که انتظار می رود سایر شرکت ها نیز از آن در تبلت های نسل بعدی خود بهره ببرند!

منبع: cnet