برند خلاق XGIMI به تازگی ویدئو پروژکتور مدل H6 Pro 4K را در چین به بازار فرستاده است. نکته قابل توجه در مورد این گجت تلفیق فناوری های LED و لیزر و استفاده از منبع نور هیبریدی در آن است که روشنایی عالی و دقت رنگ بی نظیری را به ارمغان می آورد. از دیگر ویژگی های پروژکتور جدید ایکس گیمی می توان به قابلیت ارتقای کیفیت تصویر به 4K (بدون افت فریم)، تشخیص هوشمند موانع و اشیای محیط و اسپیکرهای داخلی اشاره کرد که در ادامه بیشتر با آنها آشنا می شوید.

بررسی ویدئو پروژکتور XGIMI H6 Pro 4K

ویدئو پروژکتور XGIMI H6 Pro 4K به عنوان جانشین مدل H6 که در اوایل سال جاری میلادی به بازار آمده بود، معرفی شده است. این ویدئو پروژکتور جدید به منبع نور لیزر + LED مجهز است و توانایی دستیابی به روشنایی 1920 CCB (معادل با 2400 لومن) را دارد. مجهز بودن به منبع نور هیبریدی دقت رنگ های باز تولید شده با این گجت را ارتقا داده است. به طور دقیق تر باید گفت که ویدئو پروژکتور XGIMI H6 Pro 4K حدود 95 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 و 99.9 درصد از محدوده رنگ Rec.709 را دارد و تقریباً هر رنگی را با بالاترین کیفیت نمایش می دهد.

با خرید ویدئو پروژکتور XGIMI H6 Pro 4K می توانید به تصاویری با سایز حداکثر 120 اینچ (305 سانتی متر) دست پیدا کنید. این پروژکتور از نسبت تصویر 1.2-1.5:1 پشتیبانی می کند و قادر استتا از فاصلۀ بین 2.8 تا 3.5 متری نسبت به پرده نمایش، سایز تصویر 100 اینچ را به ارمغان بیاورد.

بررسی ویدئو پروژکتور XGIMI H6 Pro 4K

از دیگر ویژگی های ویدئو پروژکتور XGIMI H6 Pro 4K می توان به روشنایی و کنتراست داینامیک، سازگاری با دالبی ویژن و قابلیت ارتقای True 4K اشاره کرد. به این ترتیب چنانچه سیگنال های ورودی به این گجت از 4K پایین تر باشند، به طور اتوماتیک به 4K ارتقا پیدا می کنند، بدون اینکه هیچ یک از فریم های آنها از دست برود.

ویدئو پروژکتور XGIMI H6 Pro 4K در زمینه تنظیم تصویر نیز امکانات متعددی را در خود جای داده است. این دستگاه از قابلیت تصحیح کیستون اتوماتیک برخوردار است و قادر است تا موانع موجود در مسیر خود را به طور هوشمند تشخیص دهد. بنابراین بدون اینکه نیازی به اعمال تنظیمات خاصی داشته باشید، می توانید از تصویر صاف و دقیق این دستگاه بر روی دیوار یا پرده نمایش بهره مند شوید.

بررسی ویدئو پروژکتور XGIMI H6 Pro 4K

این گجت به اسپیکرهای داخلی سات هارمن کاردن مجهز است و از صدای دالبی و فناوری DTS-HD پشتیبانی می کند. این مشخصات کیفیت صدای فوق العاده این پروژکتور را تضمین می کنند. ضمن اینکه ویدئو پروژکتور XGIMI H6 Pro 4K با فرمان های صوتی نیز سازگاری دارد.

پورت های ارتباطی ویدئو پروژکتور XGIMI H6 Pro 4K شامل HDMI 2.1، S/PDIF، USB-A و جک صدا می شود. همچنین می توانید گوشی هوشمند خود را از طریق وای فای 6 به صورت وایرلس به این پروژکتور متصل کنید.

در حال حاضر قیمت ویدئو پروژکتور XGIMI H6 Pro 4K برای عرضه در بازار چین حدود 1050 دلار اعلام شده است. برنامه زمان بندی توزیع این گجت در بازارهای جهانی مشخص نیست.

منبع: notebookcheck