مانیتور G253PF یکی از جدیدترین محصولات برند شناخته شده ام اس آی است که به تازگی از آن رونمایی شده است. این مانیتور با سایز 24.5 اینچ عرضه شده و در آن از پنل Rapid IPS بهره برده شده است. نکته قابل توجه در رابطه با این مانیتور گیمینگ، نرخ نوسازی تصویر فوق العاده 380 هرتز است که باعث می شود تا تصاویر به شکلی کاملاً روان و سریع به نمایش درآیند. مانیتور ام اس آی G253PF ویژگی های منحصر به فرد دیگری هم دارد که در ادامه متن می توانید با آنها آشنا شوید.

مانیتور گیمینگ MSI G253PF از زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه (GtG) برخوردار است و از مات شدن و پیسکل پیکسل شدن تصاویر به طور کامل جلوگیری می کند. این موضوع، به دلیل استفاده از پنل ‘Rapid IPS’ در این مانیتور است. باید به این نکته هم اشاره کنیم که مانیتور جدید ام اس آی با فناوری انویدیا G-Sync نیز سازگاری دارد و باعث می شود تا تصاویر به نمایش درآمده با دستگاه منبع پخش کاملاً سینک باشد.

مانیتور گیمینگ جدید MSI G253PF

رزولوشن مانیتور ام اس آی G253PF برابر با 1080p و میزان روشنایی آن در هنگام نمایش محتوای HDR برابر با 400nits است. چنانچه سیگنال های ورودی به این مانیتور از نوع SDR باشد، میزان روشنایی آن به 320nits می رسد. لازم به ذکر است که این مانیتور موفق به دریافت تأییدیه VESA DisplayHDR 400 شده است و بهترین عملکرد را در هنگام نمایش محتوای HDR ارائه می دهد.

به طور قطع یکی از هیجان انگیزترین ویژگی های مانیتور MSI G253PF، توانایی آن در دستیابی به نرخ نوسازی تصویر 380 هرتز است. البته توجه داشته باشید که این میزان رفرش ریت در حالت اورکلاک به دست می آید و برای دستیابی به آن باید حتماً مانیتور را از طریق پورت DisplayPort 1.4a به دستگاه مورد نظرتان متصل کنید. مانیتور ام اس آی G253PF دارای دو پورت HDMI 2.0b نیز هست که در صورت استفاده از آنها نرخ نوسازی تصویر برابر با 240 هرتز خواهد بود. همچنین در صورت اتصال این مانیتور به کنسول، می توانید از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی بهره مند شوید.

مانیتور گیمینگ جدید MSI G253PF

در کنار مشخصات رده بالا و جذاب مانیتور ام اس آی G253PF، باید به برخی مشخصات نا امید کننده هم اشاره کنیم! به عنوان مثال این مانیتور از نسبت کنتراست فقط 1000:1 پشتیبانی می کند و تنها 83 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 را پوشش می دهد. به این ترتیب رنگ ها و سایه روشن های به نمایش درآمده با این مانیتور شادابی و شفافیت چندان چشمگیری ندارند و نمی توانند رضایت گیمرهای سخت پسند را جذب کنند. البته بر روی صفحه نمایش این مانیتور از یک روکش مات استفاده شده که از بازتاب نور و تصاویر محیط جلوگیری می کند. این ویژگی تا حدی مانع از افت کیفیت رنگ ها در محیط های کاملاً روشن و پر نور می شود.

پایه مانیتور ام اس آی G253PF از قابلیت تنظیم ارتفاع و تنظیم شیب برخوردار است و به کاربر اجازه می دهد تا موقعیت مانیتور را متناسب با شرایط خود تغییر دهد. همچنین این مانیتور گیمینگ دارای جک صدای 3.5 میلی متری است و از اتصال مستقیم به هندزفری، هدست و اسپیکر خارجی پشتیبانی می کند. باید خاطر نشان کنیم که مانیتور G253PF فاقد پورت USB است.

مانیتور گیمینگ جدید MSI G253PF

سایر ویژگی های مانیتور G253PF را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • زاویه دید وسیع 178 درجه ای در هر دو راستای افقی و عمودی
  • بهره مندی از فناوری Night Vision یا دید در شب برای ارتقای کیفیت تصویر در محیط های تاریک
  • ضخامت بسیار باریک قاب ها با طراحی Frameless
  • مجهز به تکنولوژی های محافظت از چشم کاربر مانند Less Blue Light و Anti-Flicker

شرکت ام اس آی هنوز در رابطه با قیمت مانیتور گیمینگ G253PF اظهار نظری نکرده است. همچنین زمان عرضه رسمی این مدل به بازار در حال حاضر مشخص نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید در آینده به وب سایت رسمی MSI مراجعه نمایید.

منبع: notebookcheck