در جلسه سالانه سهامداران و مشترکین سامسونگ که به تازگی برگزار شده، اعلام شده که به احتمال بسیار زیاد گوشی جدید گلکسی نوت در سال 2021 عرضه نخواهد شد. براساس گزارشی که در وب سایت معتبر بلومبرگ منتشر شده، سامسونگ انتظار دارد که شرایط فعلی ایجاد شده ناشی از همه گیری کرونا در ماه های آینده تأثیرات جدی تری بر روی وضعیت اقتصاد جهانی بگذارد. به همین دلیل احتمال ارائه یک گوشی موبایل بالارده و گران قیمت توسط این شرکت چندان معقول به نظر نمی رسد.

سامسونگ اعلام کرده که برنامه ای برای ارائه گوشی جدید گلکسی نوت در سال 2021 ندارد

یکی از مدیران بلند پایه سامسونگ به نام جین دونگ که چنین اعلام کرده است:

«گوشی های سری Note به عنوان مدل های بالارده سامسونگ شناخته می شوند. شاید چندان منطقی نباشد که در طول یک سال، دو سری گوشی سطح بالا و گران قیمت را روانه بازار کنیم. بنابراین احتمال ارائه مدل های جدید سری نوت در سال 2021 بسیار کم است. تاریخ دقیقی برای عرضه گوشی های جدید سری نوت اعلام نشده وتاریخ های غیر رسمی اعلام شده نیز ممکن است تغییر یابند. با این وجود این گوشی قطعاً در سال 2022 روانه بازار خواهد شد».

با وجود اینکه سال گذشته خبرهای متعددی در این زمینه منتشر شد که سامسونگ قصد دارد تا خط تولید گوشی های Note را در سال 2021 تعطیل کند، اما مطلب اعلام شده توسط جین دونگ که خلاف این موضوع را اعلام می کند. به این ترتیب به نظر می رسد که این غول کره ای دنیای تکنولوژی فعلاً آمادگی لازم برای خداحافظی با گوشی های نوت را ندارد. البته بلومبرگ گزارش می دهد که این تأخیر در ارائه گوشی های نوت ممکن است فقط به شرایط فعلی اقتصادی مربوط نباشد و شاید سامسونگ در حال آماده کردن مقدمات تعطیل کردن خط تولید این سری از گوشی های خود است. این تاکتیک سامسونگ به منظور جلب توجه هر چه بیشتر کاربران به سمت گوشی های پرچم دار اصلی این شرکت (سری S)، انجام می گیرد.

مورد دیگری که در این امر تأثیرگذار بوده است، مشکلات کوالکوم در عرضه چیپست های اسنپ دراگون 888 بوده است. این شرکت نیز به دلیل شرایط اقتصادی بد و تقاضای بالا برای این چیپست ها با مشکل مواجه شده و به نظر می رسد امکان تأمین چیپست های بیشتر برای استفاده در گوشی های جدید نوت را نداشته باشد! این در حالی است که کوالکوم برای تولید چیپست های مورد نیاز برای گوشی های میان رده و اقتصادی سامسونگ نیز سال شلوغی پیش رو دارد. 

به هر حال چیزی که مشخص است، در سال 2021 شاهد عرضه گوشی جدید گلکسی نوت نخواهیم بود و همچنان گوشی Galaxy Note 20 Ultra به عنوان آخرین گوشی از این سری در بازار خواهد بود. طرفداران سری نوت باید تا سال 2022 برای عرضه گوشی جدید سری نوت منتظر بمانند و چه بسا مدل جدید، آخرین مدل از این سری گوشی های سامسونگ باشد!

منبع: androidcentral