روزهای عجیبی را سپری می کنیم! شاید چند سال آینده از این روزهایی که ما در حال زندگی کردن آنها هستیم، به عنوان «آغازگر عصر طلایی هوش مصنوعی» یاد شود! هنوز سه ماه از تولد ربات هوش مصنوعی ChatGPT نگذشته که تعداد کاربران ChatGPT از مرز 100 میلیون نفر گذشته و مایکروسافت تصمیم گرفته از آن در موتور جستجوی Bing استفاده کند. بله، نسخه جدید بینگ مبتنی بر ChatGPT به صورت رسمی از جانب مایکروسافت معرفی شده است! این خبر می تواند تحولی عظیم در دنیای سرچ و سئو به وجود آورد و بالاخره گوگل را پس از سال ها یکه تازی در این عرصه، از جایگاه خود به پایین بکشاند!

بینگ جدید از قدرت هوش مصنوعی برای درک کوئری های سرچ نوشته شده به زبان اصلی کاربران کمک می گیرد و بهترین پاسخ های ممکن را ارائه می دهد. در این نسخه از Bing، از جدیدترین نسل مدل زبان OpenAI استفاده شده است؛ همان مدلی که از آن در توسعه ربات مشهور ChatGPT استفاده شده بود!

تجربه دیوانه وار مایکروسافت! از بینگ جدید با قدرتِ هوش مصنوعی ChatGPT رونمایی شد!

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، طی یک مراسم غافلگیر کننده که بدون خبر قبلی در تاریخ 7 فوریه 2023 برگزار شد، اعلام کرده است:

«امروز آغازگر دوران جدیدی در دنیای سرچ است... یک رقابت بزرگ در حال شکل گیری است... و ما آماده رقابتیم، آماده حرکت رو به جلو با نهایت سرعت... می خواهیم با خلاقیت های جدید در دنیای سرچ سرگرم شویم؛ چرا که بالاخره وقت تغییر فرا رسیده است».

مهم ترین موضوع در این زمینه این است که هوش مصنوعی که بینگ جدید بر مبنای آن شکل گرفته، می تواند از اطلاعات کاملاً به روز برای پاسخ دادن به سؤالات استفاده کند. ChatGPT 3.5 که از آن در چت بات OpenAI استفاده شده، بر اطلاعات سال 2021 و ما قبل آن تکیه دارد!

تجربه دیوانه وار مایکروسافت! از بینگ جدید با قدرتِ هوش مصنوعی ChatGPT رونمایی شد!

مدل زبان بزرگ OpenAI که در بینگ به کار رفته، به طور اختصاصی برای سرچ بهینه سازی شده است. این مدل بر مبنای تجارب ChatGPT و GPT-3.5 شکل گرفته و از نسل جدید فناوری های OpenAI در آن بهره برده شده است. مایکروسافت به GPT4 و به کار گیری آن در بینگ جدید اشاره ای نکرده است.

با این حال این غول دنیای تکنولوژی در رابطه با روش استفاده خود از فناوری OpenAI توضیحاتی را ارائه داده است. مایکروسافت اعلام کرده که مدل Prometheus این شرکت، مرتبط ترین نتایج را در زمان بندی صحیح ارائه می دهد. همچنین عنوان کرده است که از فناوری هوش مصنوعی به منظور بهبود عملکرد موتور رتبه بندی بینگ بهره برده است. مایکروسافت ادعا کرده است که این حرکت منجر به «بزرگترین جهش در زمینه سرچ در دو دهه گذشته» خواهد شد.

تجربه دیوانه وار مایکروسافت! از بینگ جدید با قدرتِ هوش مصنوعی ChatGPT رونمایی شد!

اکنون زمانی که کاربران وب سایت Bing را باز می کنند، با رابط کاربری شبیه به یک چت بات مواجه می شوند که یک باکس سرچ در مرکز آن قرار دارد. البته نسخه کلاسیک بینگ هم همچنان در دسترس قرار دارد. حالا کاربران به جای جستجوی کلمات و عبارات خاص، می توانند به زبان عامیانه خود از بینگ سؤال کنند و منتظر پاسخ بمانند!

شرکت مایکروسافت در سال 2019 حدود 1 میلیارد دلار برای توسعه ChatGPT به OpenAI کمک کرد. در ابتدای امسال نیز اعلام شد که مایکروسافت چندین میلیارد دلار دیگر را نیز در این شرکت هوش مصنوعی سرمایه گذاری خواهد کرد و قصد دارد تا فناوری های این شرکت را با محصولات خود ادغام کند. بینگ جدید اولین قدم بزرگ در این راستا است؛ منتظر قدم های بعدی باشید!

منبع: windowscentral