مارک گارمن، افشاگر خوش سابقه محصولات اپل و یکی از افراد نزدیک به زنجیره تأمین این شرکت، در گزارشی که در نشریه بلومبرگ به چاپ رسیده، نقشه راه اپل را در ادامه سال جاری تشریح کرده است. بر اساس این گزارش علاوه بر رونمایی از گوشی های موبایل سری آیفون 15 در فصل پاییز، طرفداران اپل می توانند منتظر رونمایی از اپل واچ سری 9 و نسل دوم ساعت هوشمند اپل واچ اولترا نیز باشند. در ادامه با جزئیات این خبر همراه شما هستیم.

محصولات جدید اپل در راه بازار

بر اساس اعلام مارک گارمن اپل قصد دارد تا نسل جدید مک بوک و مک بوک پرو با تراشه M3 را نیز در آینده وارد بازار کند. اما M3 MacBook و M3 MacBook Pro در اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال 2024 به بازار خواهند آمد و جزء برنامه های کوتاه مدت اپل نیستند. با این حال آقای گارمن اعلام کرده است که اپل در حال کار کردن بر روی یک iMac جدید با صفحه نمایش 24 اینچ است و قصد دارد تا آی مک های نسل M2 را به طور کامل حذف کند. همچنین این شرکت مدل جدیدی از iMac را با صفحه نمایش بزرگتر از 30 اینچ راهی بازار خواهد کرد. این مدل ممکن است نسخه جایگزین iMac Pro با تراشه اپل سیلیکون باشد که طرفداران اپل مدت ها منتظر رونمایی از آن بوده اند!

به عنوان یادآوری بد نیست به این نکته اشاره کنیم که آی مک پروی قدیمی (با صفحه نمایش 27 اینچ) از پردازنده های سری Xeon اینتل قدرت می گیرد و به گونه ای طراحی شده که با پلتفرم تراشه اپل سیلیکون اولترا سازگاری دارد. به این ترتیب می توان امیدوار بود که غول کوپرتینو نشین دنیای تکنولوژی این سری از دستگاه های خود را نیز با نسل جدید تراشه های سری M به روز رسانی کند؛ درست مانند کاری که اخیراً با دستگاه های Mac Studio و Mac Pro انجام داده است.

محصولات جدید اپل در راه بازار

آقای گارمن اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات فنی آی مک 30 اینچی منتشر نکرده و فقط عنوان نموده است که این دستگاه در مراحل اولیه طراحی و تولید قرار دارد. به این ترتیب نمی توان با قطعیت گفت که در آن از کدام یک از تراشه های M3، M3 Pro یا M3 Ultra استفاده خواهد شد. حتی ممکن است اپل از تراشه ای به جز مدل های ذکر شده در آی مک پروی جدید خود بهره ببرد! هنوز چیزی در این رابطه قطعی نیست.

در گزارش آقای گارمن به این نکته هم اشاره شده است که نسخه های به روز رسانی شده iPad در حال آماده سازی است و در سال 2024 از آنها رونمایی خواهد شد. در این سری شاهد معرفی یک iPad Pro با صفحه نمایش اولد و یک iPad Air با مشخصات ارتقا یافته خواهیم بود.

محصولات جدید اپل در راه بازار

طرفداران اپل باید منتظر نسل سوم AirPods Pro و یک دستگاه ست آپ باکس جدید برای اپل تی وی نیز باشند. علاوه بر این چندین دستگاه هوشمند خانگی نیز در مراحل اولیه تولید قرار دارند و ممکن است اپل از آنها در نیمه دوم سال 2024 رونمایی کند. چیزی که مشخص است این است که اپل ماه های شلوغی را پیش رو خواهد داشت و این موضوع هیجان زیادی را در میان طرفداران این برند نام آشنای جهانی به پا کرده است!

منبع: 9to5mac