از وحشی ترین و درنده ترین کارت گرافیک های موجود در بازارهای جهانی می توان به مدل GEFORCE RTX 3090 VENTUS 3X 24G OC اشاره کرد. این مدل کارت گرافیک توسط شرکت معتبر و نام آشنای MSI ساخته شده است. این مدل کارت گرافیک به لطف برخورداری از پردازنده کلاس TITAN و معماری نوین AMPERE انویدیا توانسته لقب یکی از درنده ترین کارت گرافیک های موجود را به دست آورد. کارت گرافیک GEFORCE RTX 3090 VENTUS 3X 24G OC ام اس آی علاوه بر ویژگی های ذکر شده از دیگر ویژگی هایی همچون سیستم دفع حرارت کاملا موثر همراه با فن های 3 گانه، نرم افزارهای گوناگون، حافظه 24 گیگابایتی از نوع GDDR6X و ... نیز برخوردار است تا برای اجرای سنگین ترین بازی ها و نرم افزارهای روز بهترین و مناسب ترین گزینه باشد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کارت گرافیک شرکت MSI خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

کارت گرافیک MSI GEFORCE RTX 3090 VENTUS 3X 24G OC

مهم ترین و مثبت ترین ویژگی های GEFORCE RTX 3090 VENTUS 3X 24G OC

شرکت MSI جهت بالا بردن میزان قدرت و عملکرد کارت گرافیک GEFORCE RTX 3090 VENTUS 3X 24G OC از ویژگی های متعددی استفاده کرده است. این ویژگی ها شامل ساخته شده بر اساس معماری نوین Ampere انویدیا، فناوری های کاربردی انویدیا (DLSS، Ray Tracing، G-SYNC، Reflex) و نرم افزارهای کاربردی می شود! نرم افزارهای کاربردی که به صورت اختصاصی به منظور بهره مندی کاربر از عملکرد 100 درصدی کاربر از کارت گرافیک طراحی شده شامل نرم افزار AfterBurner، DragonCenter و MSI APP Player می شود. با نرم افزار DragonCenter می توانید به منظور یکپارچه سازی عملکرد تمامی نرم افزارهای شرکت MSI استفاده کرده و آن ها را با یکدیگر هماهنگ کنید! با این قابلیت می توان گفت که کاربر می تواند به تجربه ای متفاوت از استفاده نرم افزارها و محصولات شرکت MSI دست پیدا کند! از دیگر ویژگی ها و امکانات این نرم افزار می توان به پشتیبانی از تمامی نرم افزارهای این شرکت اشاره کرد تا کاربر بدون نیاز به چندین نرم افزار بتواند اقدام به شخصی سازی تنظیمات آن ها در یک نرم افزار واحد کند! طبق اعلام شرکت ام اس آی برنامه MSI DragonCenter با توجه به قابلیت هایی که در اختیار کاربر قرار می دهد تبدیل به تنهاترین ابزاری شده است که این امکان را به کاربر می دهد تا بتواند به بالاترین عملکرد سیستم کامپیوتری، مادربرد و ... دست یابد! نرم افزار AFTERBURNER نیز از دیگر نرم افزارهای کاربردی و شناخته شده شرکت ام اس آی بوده که با استفاده از آن می توانید به کنترل کامل کارت گرافیک خود دست پیدا کنید. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به قابلیت به نمایش گذاشتن وضعیت سخت افزارها اشاره کرد. نرم افزار MSI APP Player نیز به منظور فراهم کردن تجربه یکپارچه از کامپیوتر را برای بازی موبایل اضافه شده است!

کارت گرافیک MSI GEFORCE RTX 3090 VENTUS 3X 24G OC

معماری NVIDIA Ampere: شرکت MSI در ساخت کارت گرافیک GEFORCE RTX 3090 VENTUS 3X 24G OC از جدیدترین سیستم و پیشرفته ترین قطعات استفاده کرده است. قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. معماری نسل دوم RTX و یا همان Ampere نسبت به معماری های نسل قبلی (Turing) مجهز به ترانزیستورهای بیشتر (2 برابر)، قدرت عملیاتی بیشتر، عملکرد دو برابری Ray Tracing و Rester است. این طراحی باعث می شود تا کارت گرافیک قادر باشد بیشترین توان عملکرد خود را در اختیار کاربر قرار دهد!

NVIDIA DLSS: ام اس آی به منظور افزایش نرخ فریم بدون افت کیفیت تصاویر از هوش مصنوعی DLSS بهره برده است. DLSS با توجه به کمک گرفتن از فناوری رندر پیشرفته می تواند به نرخ فریم قابل توجهی دست یابد! در نتیجه می توان گفت که این ویژگی گیمرها را قادر خواهد ساخت تا بتوانند بازی های سنگین گرافیکی خود را روی بالاترین سطح تنظیمات قرار داده و به بالاترین کیفیت تصاویر و نرخ فریم دست یابند.

فناوری Ray Tracing: از بنیادی ترین عناصری که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی از گرافیک سطح بالا برخوردار شده و از بازی کردن لذت ببرند می توان به فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) اشاره کرد. شرکت MSI در طراحی و ساخت کارت گرافیک GEFORCE RTX 3090 VENTUS 3X 24G OC از این فناوری بهره برده تا قادر به فراهم کردن رندرینگ باورپذیر و کاملا طبیعی و شبیه سازی رفتار فیزیکی نور باشد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به قابلیت نزدیک کردن جلوه های بصری و محیط انواع بازی ها اشاره کرد.

فناوری Nvidia Reflex: شرکت MSI به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و با اضافه کردن ویژگی Nvidia Reflex توانسته تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند.

Nvidia G-Sync: این فناوری وظیفه ارائه تصاویر روان همراه با نرخ به روز رسانی بالا را بر عهده داشته و به کاربر این امکان را می دهد بدون کوچک ترین پارگی و یا سکته تصویر مشغول انجام بازی های ویدئویی خود باشند!

کارت گرافیک MSI GEFORCE RTX 3090 VENTUS 3X 24G OC

سیستم خنک کنندگی و قابلیت پشتیبانی از 4 مانیتور!

سیستم خنک کنندگی پرقدرت از مهم ترین ویژگی هایی است که شرکت MSI در طراحی و ساخت کارت گرافیک GEFORCE RTX 3090 VENTUS 3X 24G OC به آن توجه کرده است. سیستم خنک کنندگی استفاده شد در این مدل از کارت گرافیک با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند با هدایت کردن حرفه ای گرمای ایجاد شده داخل دستگاه، سلامت قطعات داخلی را تا حد زیادی تضمین کند! سیستم خنک کنندگی این مدل از کارت گرافیک شامل 2 عدد فن قدرتمند از نوع TORX FAN 3.0 بوده که از طراحی ویژه تیغه های Dispersion بهره مند هستند. این نوع طراحی به فن ها این امکان را خواهد داد تا هنگام چرخش باعث دمیده شدن و متمرکز شدن جریان هوا به سوی هیت سینک شوند. لازم به ذکر است که فن های TORX 3.0 نسبت به فن های عادی قادر به تولید فشار هوایی تا 50 درصد بیشتر هستند! از قابلیت های مهم فن های تعبیه شده نیز می توان به قابلیت ZERO FROZR اشاره کرد. این قابلیت باعث می شود تا فن های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک در صورت پایین بودن دمای پردازنده و عدم نیاز به دفع حرارت، چرخش خود را متوقف کرده تا علاوه بر بی صدا کار کردن کارت گرافیک موجب کاهش میزان مصرف انرژی نیز خواهد شد.

پورت های ارتباطی کارت گرافیک GEFORCE RTX 3090 VENTUS 3X 24G OC شامل 3 پورت DisplayPort 1.4a و 2 پورت HDMI2.1 می شود. بنابراین شما می توانید با استفاده از این کارت گرافیک از 4 مانیتور به صورت هم زمان بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید. این ویژگی به خصوص برای گیمرهای حرفه ای کارایی بالایی دارد و فضای مانور بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهد! لازم به ذکر است که کارت گرافیک GEFORCE RTX 3090 VENTUS 3X 24G OC از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 384 بیت و فرکانس حافظه 19.5 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که MSI جهت مستحکم ساختن این مدل کارت گرافیک از براکت های با مقاومت بالا در برابر خم شدن و طراحی حرفه ای PCB استفاده کرده است!

منبع: msi