شرکت MSI به تازگی نسخه جدیدی از یکی از لپ تاپ های گیمینگ پرچم دار خود را به بازار معرفی کرده است. این لپ تاپ جدید MSI Raider GE78 HX Smart Touchpad نام دارد و در آن از پردازنده قدرتمند رپتور لیک اینتل سری HX استفاده شده است. در این لپ تاپ، شاهد اضافه شدن یک تاچ پد مجازی در کنار ترک پد معمولی آن هستیم. این تاچ پد هوشمند دارای دکمه های قابل برنامه ریزی است و امکان دسترسی سریع به بخش های مختلف ویندوز را فراهم می آورد. در ادامه با مشخصات منحصر به فرد لپ تاپMSI Raider GE78 HX Smart Touchpad بیشتر آشنا می شویم. پس ادامه متن را از دست ندهید.

لپ تاپ ام اس آی Raider GE78 HX Smart Touchpad

پیش از این لپ تاپ MSI Raider GE78 HX (با ترک پد معمولی) راهی بازار شده بود و توانسته بود به دلیل قدرت عملکرد فوق العاده و امکانات متعدد برای ارتقا توسط کاربر، تحسین کارشناسان را برانگیزد. با این حال یک سری موارد مانند فضای بسیار کم نامبر پد و نزدیک بودن کلیدهای کیبورد در این لپتاپ، مشکلاتی را برای برخی از کاربران ایجاد کرده بود. اکنون ام اس آی تصمیم گرفته است تا با عرضه نسخه Raider GE78 HX Smart Touchpad از این لپ تاپ، این نواقص جزئی را هم برطرف کند.

در این نسخه جدید، یک تاچ پد کامل و هوشمند در کنار ترک پد تعبیه شده است. شما می توانید این تاچ پد را از طریق یک سوئیچ اختصاصی، فعال و غیر فعال کنید. همچنین می توانید آن را بر روی حالت “Smart Mode” قرار دهید. در این حالت اگر تاچ پد برای مدتی بدون استفاده باقی بماند، به صورت اتوماتیک غیر فعال می شود. همچنین به محض اینکه انگشتان دست شما آن منطقه را لمس کند، تاچ پد مجدداً در دسترس قرار می گیرد.

لپ تاپ ام اس آی Raider GE78 HX Smart Touchpad

در تاچ پد هوشمند لپ تاپ MSI Raider GE78 HX Smart Touchpad به بخش های پرکاربرد ویندوز دسترسی دارید. به عنوان مثال در این تاچ پد دکمه هایی برای اسکرین رکورد، فعال کردن دوربین، روشن و خاموش کردن بلوتوث و فعال/ غیر فعال کردن حالت پرواز تعبیه شده است. همچنین در این تاچ پد یک دکمه اسلایدر قرار دارد که می توانید از آن برای تنظیم سطح روشنایی، ولوم صدا و خروجی میکروفون استفاده کنید.

تاچ پد مجازی لپ تاپ ام اس آی Raider GE78 HX Smart Touchpad دارای 5 دکمه قابل برنامه ریزی نیز هست. شما می توانید از طریق نرم افزار داخلی این لپ تاپ، عملکرد دلخواه خود را به این دکمه ها اختصاص دهید (درست مانند کاری که با دکمه های ماوس می توانید انجام دهید). علاوه بر تمامی این ها، شما می توانید از این تاچ پد مجازی به عنوان یک ترک پد معمولی هم استفاده نمایید.

لپ تاپ ام اس آی Raider GE78 HX Smart Touchpad

در حال حاضر لپ تاپ گیمینگ MSI Raider GE78 HX Smart Touchpad تنها با یک کانفیگ عرضه شده است. مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ قدرتمند شامل موارد زیر می شوند:

•    پردازنده نسل 13 اینتل Core i9-13980HX
•    کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 4070
•    صفحه نمایش 4K با نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز
•    32 گیگابایت حافظه رم DDR5
•    2 ترابایت حافظه ذخیره سازی SSD

قیمت لپ تاپ گیمینگ ام اس آی MSI Raider GE78 HX Smart Touchpad برای عرضه در کشورهای اروپایی 3599 دلار اعلام شده است. این لپ تاپ به زودی در بازارهای جهانی نیز توزیع خواهد شد.

منبع: notebookcheck