سری مانیتورهای OPTIX شرکت ام اس آی را می توان یکی از برترین و مناسب ترین لوازم جانبی جهت تکمیل سیستم های گیمینگ محسوب کرد که قادر هستند واقعی ترین و باکیفیت ترین تصاویر را خلق کنند! مانیتور گیمینگ OPTIX MAG321QR یکی از نمونه مدل هایی است که می تواند با رده بالاترین مانیتورهای بازار رقابت کند! این مدل مانیتور دارای رزولوشن 2560x1440 و نسبت تصویر 16:9 بوده که موجب می شود تا تصاویر علاوه بر کیفیت بالا از وسعت بیشتری نیز برخوردار شوند. با وجود پنل 31.5 اینچی از نوع IPS نیز می توان گفت که کاربر هنگام استفاده از مانیتور می تواند تصاویر را بدون کوچک ترین اعوجاج از زاویه های مختلف تماشا کند! از نقاط قوت این مدل مانیتور نیز می توان به نرخ پاسخگویی 1 میلی ثانیه ای، به روزرسانی 165 هرتزی و فناوری HDR اشاره کرد که باعث می شود محتوای مد نظر کاربر با واقعی ترین و روان ترین حالت ممکن پخش شود! در ضمن سیستم عامل موجود در مانیتور OPTIX MAG321QR از قابلیت به روزرسانی برخوردار بوده که از طریق متصل کردن پورت USB امکان پذیر خواهد بود! فناوری های پیشرفته و کاربردی، KVM، پورت های متعدد، طراحی بی نظیر نیز از دیگر ویژگی ها و قابلیت های مهم مانیتور محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مانیتور MSI خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی مانیتور گیمینگ 31.5 اینچ MSI OPTIX MAG321QR

دارای طراحی خاص و پورت های متعدد!

ضخامت مناسب بدنه و حاشیه های ناچیز از ویژگی های مهم و مثبتی است که مهندسان و طراحان شرکت MSI در ساخت مانیتور گیمینگ OPTIX MAG321QR مورد استفاده قرار داده است. ساختار هنرمندانه و گیمرپسند نیز از دیگر ویژگی هایی است که MSI در طراحی و ساخت این مدل از مانیتور مورد استفاده قرار داده و ترکیب این دو ویژگی با یکدیگر منجر به بالا رفتن میزان جذابیت سیستم گیمینگ خواهد شد. پایه نیز از دیگر ویژگی های طراحی شده این مدل مانیتور محسوب می شود که جهت ایجاد شرایط ایده آل دید کاربر نسبت به صفحه نمایش اضافه شده است. پایه تعبیه شده در این مدل مانیتور به صورت مربع شکل طراحی شده و با توجه به قابلیت تنظیم ارتفاع، قابلیت چرخش و کج کردن این امکان را به کاربر می دهد تا بهترین و استانداردترین زاویه دید را برای خود به وجود آورد! بدنه این مانیتور نیز از مواد باکیفیت و مرغوب بوده که می تواند در برابر ضربات احتمالی و حتی سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی داشته باشد. در ضمن با توجه به نورپردازی که در قسمت پشتی مانیتور اضافه شده می توان گفت که با یکی از جذاب ترین مانیتورهای MSI روبرو هستیم.

شرکت ام اس آی به منظور برقراری ارتباط مانیتور بازی OPTIX MAG321QR از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور شرکت MSI استفاده شده شامل دو عدد پورت HDMI 2.0 (با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 1440p و نرخ به روزرسانی 144 هرتز) و یک عدد پورت DisplayPort 1.2a (با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 1440p و نرخ به روزرسانی 165 هرتز)، یک عدد پورت USB 2.0 Type C، دو عدد پورت USB 2.0 Type A و یک عدد پورت USB 3.2 Gen 1 Type B می شود. پورت DisplayPort جایگزین پورت های قدیمی VGA بوده و قادر است تصاویر و صداهای HD را به صورت همزمان پشتیبانی کند. مجهز بودن به پورت HDMI نیز به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. در ضمن DisplayPort نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. پورت USB Type C نیز جهت تامین انرژی مانیتور تا 15 وات اضافه شده تا کاربر بدون چالشی خاصی به دستگاه های مد نظر خود متصل شود!

 

بررسی مانیتور گیمینگ 31.5 اینچ MSI OPTIX MAG321QR

مجهز به پنل IPS و نرخ به روز رسانی 165 هرتز!

طراحان شرکت MSI در ساخت مانیتور گیمینگ OPTIX MAG321QR از پنل IPS استفاده کرده اند! پنل به کار رفته در این مدل مانیتور می تواند تصاویر با وضوح بالا همراه با رنگ های صحیح و واقعی را در هر زاویه به نمایش دربیاورد. از ویژگی های مثبت و مهم پنل تعبیه شده در این مدل مانیتور نیز می توان به نقش زیاد آن در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه اشاره کرد که به لطف نور پس زمینه مناسب به وجود آمده است. این مدل مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 165 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با گرافیک بالا را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد!

مانیتور گیمینگ OPTIX MAG321QR ام اس آی از یک صفحه نمایش باکیفیت و رده بالا برخوردار بوده و می تواند لذت و هیجان چندین برابری هنگام انجام بازی های سنگین گرافیکی را برای شما به ارمغان بیاورد. این مانیتور با توجه به بهره مندی از رزولوشن 2560x1440 می تواند شما را در دنیای بازی غرق کند! این مانیتور دارای 350nits روشنایی در حالت تایپیکال و 400nits در حالت Peak بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. کنتراست استاندارد 1200 (Typ) این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای اشاره کرد. زاویه دید این مدل مانیتور شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! به لطف مدت زمان پاسخ گویی 1 میلی ثانیه این مدل مانیتور قادر خواهید بود مناسب ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید.

 

بررسی مانیتور گیمینگ 31.5 اینچ MSI OPTIX MAG321QR

فناوری های پیشرفته و نرم افزار اختصاصی!

شرکت MSI به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر از حالت های مختلف تصویر و  فناوری مدرن استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی از بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های استفاده شده در مانیتور گیمینگ MSI OPTIX MAG321QR عبارت اند از HDR، DisplayHDR 400 و Nvidia G-Sync می شود! فناوری HDR با بهبود شدت روشنایی و کنتراست می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات و بالاترین کیفیت را به ارمغان بیاورد. لازم به ذکر است که فناوری HDR قادر است پس از فعال سازی گوشه های تاریکی که در صفحه نمایش وجود دارد را به صورت شفاف و واضح در معرض نمایش قرار داده تا کاربر هیچ نقطه ای از گیم پلی بازی را از دست ندهد! بالاتر رساندن شدت رنگ های به نمایش درآمده به همراه تنظیم میزان تعادل و تراکم رنگی محتوای به نمایش درآمده از دیگر قابلیت های این فناوری محسوب می شود.

بررسی مانیتور گیمینگ 31.5 اینچ MSI OPTIX MAG321QR

مانیتور ام اس آی OPTIX MAG321QR با توجه به برخورداری از DisplayHDR 400 می توان تضمین داد که تصاویر واقعی تری را همراه با سایه های عمیق و نقاط برجسته روشن برای شما فراهم خواهد شد! فناوری G-SYNC نیز به منظور رفع هر گونه لگ و پارگی تصویر اضافه شده است. این فناوری با کمک نرخ تازه سازی متغیر (VRR) موجود در کارت گرافیک قدرتمند سری GeForce GTX 10 انویدیا می تواند بازی های مورد علاقه شما را بدون هیچ مشکلی اجرا کند! در ضمن شرکت MSI جهت دسترسی به تنظیمات کلی مانیتور از نرم افزار اختصاصی استفاده کرده است. نرم افزار استفاده شده برای این مانیتور با عنوان Gaming OSD 2.0 عرضه شده و با توجه به قابلیت های متعدد و کارکردی ساده می تواند جهت رسیدن به ایده آل ترین تصویر بهترین راه ممکن باشد! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که مانیتور بازی OPTIX MAG321QR ام اس آی از ابعاد 916.2x476.52x233.68 میلی متر، وزن 8.23 کیلوگرم، KVM (جهت کنترل چندین دستگاه به وسیله کلید و یا ماوس)، کلید کنترلی (جهت دسترسی به منوی تنظیمات) و قفل Kensington برخوردار است!

منبع: msi