MSI را می توان از برترین و معتبرترین برندهای تولید کننده انواع مختلف مانیتور محسوب کرد. این شرکت به دلیل تولید محصولات رده بالا و استاندارد توانسته طرفداران زیادی را به دست آورد! در این مقاله قصد بررسی یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین مانیتورهای MSI را داریم! مانیتور مد نظر ما جهت بررسی با عنوان OPTIX G27C5 عرضه شده است. از ویژگی های برتر این مدل مانیتور خمیده می توان به پنل منحنی در ابعاد 27 اینچی، وضوح FHD، فناوری های متعدد و کاربردی اشاره کرد. پنل تعبیه شده در این مدل مانیتور از نوع VA بوده تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا حتی تماشای فیلم از کیفیت مطلوبی بهره مند شود. با وجود رفرش ریت 165 هرتزی نیز می توان گفت که تصاویر به صورت کاملا روان و شفاف پخش خواهند شد! روشنایی و کنتراست مناسب نیز از دیگر ویژگی های مهم این مدل مانیتور محسوب شده که باعث می شوند تا کاربر علاوه بر قابلیت استفاده مانیتور در محیط های روشن، قادر باشد تصاویر را با شفافیت بالاتری مشاهده کند! پورت های متعدد نیز از امکانات دیگر این مدل مانیتور محسوب شده تا کاربر جهت متصل کردن دستگاه های دیجیتال با هیچ مشکلی روبرو نشود! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ OPTIX G27C5 ام اس آی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات فنی مانیتور ام اس آی OPTIX G27C5

طراحی حرفه ای مانیتور خمیده!

مهندسان طراح شرکت MSI در ساخت مانیتور 27 اینچ مدل OPTIX G27C5 از طراحی حرفه ای و بسیار زیبایی استفاده کرده اند. در ساخت بدنه و پایه های این مدل مانیتور از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت استفاده شده تا در برابر ضربات احتمالی و سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی داشته باشد. رنگ مات و کیفیت بدنه استفاده شده در این مانیتور می تواند احساس دستیابی به یک مانیتور مدرن را به شما القا کند! MSI همچنین به منظور ایجاد بهترین شرایط برای دید کاربران نیز از یک پایه با طراحی جذاب استفاده کرده که با توجه به قابلیت تنظیم این امکان را به کاربر می دهد تا نسبت به قد خود اقدام به تنظیم ارتفاع مانیتور کند. این شرکت همچنین به منظور دسترسی به تنظیمات تصویر و دیگر تنظیمات از یک دکمه (جویستیک) در پشت مانیتور استفاده کرده تا کاربر با کمک این دکمه بتواند به تنظیمات مانیتور دسترسی داشته باشد. با توجه به ابعاد مناسب 611.5x219.6x456.6 میلی متر این مانیتور 27 اینچ ام اس آی می توان گفت که فضای زیادی از میز شما اشغال نشده و به لطف وزن مناسب 4.59 کیلوگرم نیز می توان از حمل و نقل آسان نیز بهره مند شد. از دیگر ویژگی های طراحی شده OPTIX G27C5 می توان به پورت های متعدد و کاربردی اشاره کرد که در قسمت پشتی مانیتور قرار گرفته اند. میزان خمیدگی این مدل مانیتور برابر با 1500R بوده و با توجه به بهینه سازی که در طراحی آن مورد استفاده قرار گرفته می تواند تصاویر را با واقعی ترین حالت خود به نمایش دربیاورد! این ویژگی ها باعث می شوند تا کاربر بدون حواس پرتی اقدام به تماشای محتوای خود کند!

مشخصات فنی مانیتور ام اس آی OPTIX G27C5

فناوری ها و پورت های متعدد!

شرکت MSI جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، مانیتور گیمینگ OPTIX G27C5 خود را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل خروجی Earphone، یک عدد پورت DisplayPort 1.4b و دو عدد پورتHDMI 1.2a  می شود. مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. با استفاده از خروجی Earphone نیز می توانید با متصل کردن هدفون های مختلف بدون نیاز به اسپیکر جداگانه صدای موجود در سیستم را بشنوید! لازم به ذکر است که در صورت استفاده از پورت DisplayPort می توانید به رزولوشن 1920x1080 و نرخ به روز رسانی 165 هرتز، در صورت استفاده از پورت HDMI نیز قادر خواهید بود به رزولوشن 1920x1080 و نرخ به روز رسانی 144 هرتزی را به دست آورید! ویژگی ها و قابلیت های موجود در این مانیتور بی شمار بوده تا کاربر هنگام استفاده با چالش خاصی روبرو نشود. از نمونه ویژگی های مهم این مدل مانیتور می توان به فناوری های متنوع و متعدد اشاره کرد. فناوری های استفاده شده علاوه بر بالا بردن میزان کیفیت، وظیفه محافظت از چشمان کاربر را نیز بر عهده دارند. از فناوری های موجود در مانیتور گیمینگ OPTIX G27C5 ام اس آی شامل Anti-Flicker، Less Blue Light، AMD FreeSync و Night Vision Engaged می شود!

FreeSync: فناوری FreeSync وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.

مشخصات فنی مانیتور ام اس آی OPTIX G27C5

نمایش تصاویر روان و بدون لگ!

مانیتور گیمینگ OPTIX G27C5 ام اس آی با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 165 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! کنتراست استاندارد 3000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای اشاره کرد. زاویه دید 178 درجه ای شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید!

مانیتور گیمینگ OPTIX G27C5 دارای روشنایی 250 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد و یا حتی زیاد بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه مناسب نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر خواهد داشت. مانیتور گیمینگ OPTIX G27C5 از پنل VA در سایز 27 اینچی بهره برده تا جذابیت دوچندانی برخوردار باشد. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (1920x1080) پیکسل و رزولوشن FHD لذت ببرید. این رزولوشن نسبت به رزولوشن WQHD از فضای دسکتاپ کم تری (77 درصد) برخوردار است. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 1 میلی ثانیه ای که مانیتور گیمینگ OPTIX G27C5 در اختیار دارد قادر خواهید بود سریع ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که این مدل از مانیتور شرکت MSI از دیگر قابلیت هایی همچون پشتیبانی از 16.7 میلیون رنگ، طیف رنگی 90 درصدی DCI-P3 و 113 درصدی sRGB و قفل کنسینگتون است!

منبع: msi