علاقه مندان به دستگاه های مینی پی سی روزهای پر خبری را پشت سر می گذارند! چندی پیش اینتل طی یک خبر غافلگیر کننده اعلام کرد که تولید مینی کامپیوترهای سری NUC را متوقف کرده است و دیگر هیچ مدل جدیدی از این سری به بازار عرضه نخواهد شد. با وجود اینکه این خبر باعث ناراحتی بسیاری از کاربران مینی PC در دنیا شد، اما باید به شما بگوییم که شرکت های دیگر آماده هستند تا جای خالی اینتل را در این بازار پر کنند! یکی از این شرکت ها MSI است که اعلام کرده قصد دارد اولین مینی کامپیوترهای خود را در قالب سری های Cubi و Pro DP به بازار عرضه کند. این کامپیوتر مشخصات سخت افزاری قابل توجهی دارند و می توانند جانشینان شایسته ای برای سری NUC اینتل باشند. بیایید با آنها بیشتر آشنا شویم.

مشخصات مینی کامپیوتر ام اس آی MSI Cubi

اگر به دنبال یک مینی کامپیوتر برای مصارف روزمره هستید، مدل های میان ردۀ سری MSI Cubi برایتان مناسب خواهد بود. این کامپیوترهای کوچک از پردازنده های نسل 12 اینتل (سری های آلدر لیک و Alder Lake-N) قدرت می گیرند و به حداکثر 64 گیگابایت حافظه رمِ DDR4 مجهزند. مینی کامپیوتر ام اس آی Cubi تنها 0.66 لیتر گنجایش دارد و در عین حال به تمام پورت های ورودی و خروجی مورد نیاز شما مجهز است. از جمله این پورت ها می توان به تاندربولت 4، UDB-C، HDMI، دیسپلی پورت، اترنت (دو عدد) و چند پورت دیگر اشاره کرد. کامپیوتر کوچک MSI Cubi در سه ماهه سوم سال 2023 به بازار می آید و قیمت مدل پایۀ آن 499 دلار خواهد بود.

مشخصات مینی کامپیوتر ام اس آی MSI Cubi

اما اگر به یک مدل کمی پیشرفته تر نیاز دارید، می توانید به سراغ مینی کامپیوتر MSI Pro DP بروید. این دستگاه از پردازنده های نسل 13 اینتل (سری Raptor Lake-P و سری در سطح دسکتاپ Raptor Lake-S) قدرت می گیرد و ظرفیت حافظه رم آن 64 گیگابایت است. طبیعی است که با توجه به مجهز بودن به پردازنده های نسل جدیدتر، قیمت مینی کامپیوتر ام اس آی Pro DP در مقایسه با مدل Cubi بالاتر باشد. به طور دقیق تر باید گفت که قیمت مدل پایۀ این سری 799 دلار خواهد بود.

مشخصات مینی کامپیوتر ام اس آی MSI Cubi

هر دو مینی پی سی Cubi و Pro DP به طور پیش فرض به ویندوز 11 هوم مجهزند، اما ام اس آی توصیه کرده که برای مصارف کاری، ویندوز 11 پرو بر روی آنها نصب شود.

در جدول زیر مشخصات فنی مینی پی سی های MSI Cubi و MSI Pro DP را به طور خلاصه شده مشاهده می کنید:

مشخصات مینی کامپیوتر ام اس آی MSI Cubi

منبع: gizmochina