مادربردهای سری MEG را می توان از قدرتمندترین و توانمندترین سری مادربرد شرکت MSI محسوب کرد. این سری از مادربردها بازخوردهای مثبت زیادی از سوی کاربران دریافت کرده است. از نمونه مادربردهای سری MEG شرکت ام اس آی می توان به مدل MEG X570 UNIFY اشاره کرد. این مدل مادربرد گیمینگ نیز از قائله مستثنی نبوده و با توجه به قابلیت ها و امکاناتی که در اختیار دارد می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای کاربران حرفه ای باشد! طراحی جذاب این مدل مادربرد نیز در سطح بالایی قرار داشته و توانسته کاربران زیادی را به تهیه آن مجاب کند! از ویژگی های مهم و مثبت استفاده شده نیز می توان به برخورداری از چیپست قدرتمند X570 اشاره کرد که توسط شرکت معتبر AMD طراحی شده است. شرکت MSI به منظور تضمین سلامت چیپست به کار رفته نیز از سیستم دفع حرارت مستقل استفاده کرده است. قابلیت پشتیبانی از پردازنده های نسل 2 و 3 رایزن، پورت های متعدد، شبکه بی سیم، سیستم دفع حرارت و ویژگی های اختصاصی برای بازی نیز از دیگر قابلیت های مهم مادربرد گیمینگ MEG X570 UNIFY ام اس آی محسوب می شود!

مادربرد گیمینگ MSI مدل MEG X570 UNIFY

قابلیت پشتیبانی از پردازنده های رایزن!

از ویژگی های استفاده شده در مادربرد گیمینگ MEG X570 UNIFY می توان به برخورداری از 4 اسلات رم از نوع DIMM اشاره کرد. اسلات های موجود در این مادربرد قابلیت پشتیبانی از حافظه های DDR4 با ظرفیت حداکثر 128 گیگابایت را داشته و دارای پیکربندی حافظه 2 کاناله است. شبکه های استفاده شده در این مدل مادربرد نیز از نوع RTL8125 2.5Gbps ساخت شرکت Realtek می باشد. این مادربرد عملکردی پایدار و ایمن در قالب شبکه های پرسرعت از خود نشان داده و امکان انجام بازی های گروهی با کیفیتی عالی را در اختیار شما قرار خواهد داد. از دیگر ویژگی های کارت شبکه استفاده شده می توان به قابلیت ارائه پهنای باند بی نظیر و سرعت انتقال داده عالی اشاره کرد. ماژول Wi-Fi 6 از دیگر راه های ارتباطی محسوب می شود که در ساخت مادربرد گیمینگ MEG X570 UNIFY ام اس آی مورد استفاده قرار گرفته است. وای فای اضافه شده به این مدل مادربرد با توجه به پشتیبانی از فناوری های BSS و MU-MIMO می تواند به اوج پهنای باند برسد! از ویژگی های ماژول اضافه شده می توان به برخورداری از 2 کانکتور اتصال آنتن و قابلیت ارائه بهترین عملکرد بر روی شبکه های شلوغ اشاره کرد. در ضمن با توجه به اینکه مادربرد گیمینگ MEG X570 UNIFY ام اس آی با فرم فاکتور ATX عرضه شده، مشکلی برای نصب آن بر روی انواع کیس نخواهید داشت. شرکت MSI در این مادربرد از چیپست X570 اینتل بهره برده که دارای یک سوکت پردازنده از نوع AM4 است. پردازنده های قابل پشتیبانی این مدل مادربرد نیز شامل 2nd and 3rd Gen AMD Ryzen / Ryzen with Radeon Vega Graphics and 2nd Gen AMD Ryzen می شود. این ویژگی باعث می شود تا این مدل مادربرد تبدیل به مناسب ترین و بهترین مدل برای استفاده کاربری های حرفه ای شود!

مادربرد گیمینگ MSI مدل MEG X570 UNIFY

از دیگر ویژگی ها و قابلیت های مهم این مدل مادربرد می توان به چیپست صدای آن اشاره کرد. مادربرد گیمینگ MEG X570 UNIFY ام اس آی دارای کارت صدا Realtek ALC1220 Codec بوده که با توجه به برخورداری از فناوری صدای 7.1 کاناله می تواند صدایی شفاف، طبیعی، قدرتمند و بدون نویز را به ارمغان می آورد. شما می توانید این مادربرد را از طریق 5 عدد جک 3.5 میلی متری موجود بر روی بدنه آن به انواع هدست و اسپیکرهای قدرتمند متصل کنید. در ضمن طراحان این مدل مادربرد به منظور بهره مندی کاربر از کیفیت بی نظیر صدا از ترکیب آمپلی فایر با ESS Audio DAC استفاده کرده اند! شرکت MSI جهت ارتباط و متصل شدن انواع مانیتور، ماوس، کیبورد و ... به سیستم کاربر از پورت ها و هدرهای متنوعی در ساخت مادربرد گیمینگ MEG X570 UNIFY استفاده کرده است. پورت ها تعبیه شده در این مدل از مادربرد شامل 1 عدد PS/2، پورت USB Type-C، 2 عدد پورت USB 2.0 و 5 عدد پورت USB 3.2 (5x Type-A, 1x Type-C) می شود. با برخورداری از پورت های تعبیه شده می توان گفت که شما برای ارتباط با لوازم جانبی کامپیوتر با هیچ چالشی روبرو نخواهید شد. هدرهای تعبیه شده بر روی این مادربرد نیز شامل 4 عدد USB 2.0، 4 عدد USB 3.2 (Type-A)، 1 عدد USB 3.2 (Type-C) می شود.

سیستم خنک سازی و نرم افزارهای اختصاصی!

شرکت MSI جهت محافظت کردن از قطعات متصل شده به مادربرد گیمینگ MEG X570 ACE و بهره مندی از بهترین عملکرد از یک سیستم خنک کنندگی پرقدرت استفاده کرده است. در ضمن MSI به منظور بی نقص کردن جریان برقی که به پردازنده منتهی می شود از هیت سینک بزرگ بهره برده است. هدرهای فن متعددی نیز در این مدل مادربرد تعبیه شده تا این امکان را به شما بدهد که بتوانید سیستم خنک کننده مدنظر خودتان را پیاده سازی کنید! از دیگر ویژگی های برق رسانی استفاده شده در این مدل مادربرد می توان به برخورداری از خازن های تیتانیومی اشاره کرد که موجب می شود تا مادربرد توان مدیریت 60 آمپر برق را داشته باشد! فناوری های متعدد نیز در طراحی این مدل مادربرد استفاده شده تا کاربر به اوج عملکرد مادربرد دست پیدا کند. از نمونه فناوری های استفاده شده در مادربرد گیمینگ MEG X570 UNIFY ام اس آی می توان به فناوری RE-SIZE BAR اشاره کرد. این فناوری با توجه به اینکه یکی از ویژگی های پیشرفته پورت PCIe محسوب می شود این امکان را به پردازنده می دهد تا جهت بهبود عملکرد کلی سیستم کامپیوتری به بافر کارت گرافیک دسترسی داشته باشد!

مادربرد گیمینگ MSI مدل MEG X570 UNIFY

علاوه بر فناوری، نرم افزارهای زیادی نیز به منظور بالا بردن میزان عملکرد و کارایی مادربرد اختصاص یافته است. نرم افزارهای اختصاص یافته شامل MSI APP PLAYER و نرم افزار CLOCK BIOS 5 می شود! نرم افزار MSI APP Player نیز به منظور فراهم کردن تجربه یکپارچه از کامپیوتر را برای بازی موبایل اضافه شده است! نرم افزار CLICK BIOS 5 نیز به منظور نمایش دادن اطلاعات کامل سیستم کامپیوتری و رساندن مادربرد به اوج کارایی استفاده می شود. این نرم افزار در 2 حالت مختلف (EZ-Mode, Advanced) در دسترس خواهد بود. با تنظیم این نرم افزار و قرار دادن آن در حالت EZ-Mode می توان با کم ترین پیچیدگی به اطلاعات سیستم دست پیدا کرده و برای تغییر دادن تنظیمات با این حالت نیز کار سختی پیش رو نخواهید داشت! حالت پیشرفته و یا همان Advanced مخصوص کاربران حرفه ای بوده و این امکان را به آنان می دهد تا برای رساندن سیستم به اوج کارایی اقدام کنند! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که مادربرد گیمینگ MEG X570 UNIFY ام اس آی مجهز به چراغ های عیب یابی نیز است. چراغ های تعبیه شده از نوع LED بوده و می توانند با روشن شدن چراغ بروز مشکلات را گزارش دهند!

منبع: msi