از شرکت های معتبر و نام آشنای تولید کننده انواع مختلف مادربرد می توان به شرکت MSI اشاره کرد. این شرکت با تولید قدرتمندترین و مناسب ترین محصولات مورد نیاز کاربران و گیمرهای حرفه ای توانسته طرفداران زیادی را به دست آورد. از نمونه محصولات گیمینگ این شرکت می توان به مادربرد گیمینگ MEG X570 ACE اشاره کرد. این مدل مادربرد مجهز به چیپست X570 بوده که به عنوان یکی از پرچم داران دنیای چیپست ها محسوب می شود. از ویژگی های چیپست استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از رابط PCIe 4.0 بدون نیاز به به روز رسانی های مربوط به بایوس اشاره کرد. شرکت MSI در ساخت این مدل مادربرد از سیستم دفع حرارت، پورت های کاربردی، شبکه بی سیم، کارت شبکه و کارت صدای بی نظیر، نورپردازی حرفه ای و ... بهره برده است! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مادربرد گیمینگ MEG X570 ACE ام اس آی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مادربرد گیمینگ MEG X570 ACE ام اس آی

قابلیت سازگاری با حافظه های رم DDR4 و کارت شبکه قدرتمند!

از ویژگی های استفاده شده در مادربرد گیمینگ MEG X570 ACE می توان به برخورداری از 4 اسلات رم از نوع DIMM اشاره کرد. اسلات های موجود در این مادربرد قابلیت پشتیبانی از حافظه های DDR4 با ظرفیت حداکثر 128 گیگابایت را داشته و دارای پیکربندی حافظه 2 کاناله است. شرکت MSI از 3 عدد کارت شبکه استفاده کرده است. شبکه های استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع 2.5G ساخت شرکت Realtek و Gigabit Lan ساخت شرکت Intel می باشد. این مادربرد عملکردی پایدار و ایمن در قالب شبکه های پرسرعت از خود نشان می دهد و امکان انجام بازی های گروهی با کیفیتی عالی را در اختیار شما قرار خواهد داد. از دیگر ویژگی های کارت شبکه استفاده شده می توان به قابلیت ارائه پهنای باند بی نظیر و سرعت انتقال داده عالی اشاره کرد. در ضمن با توجه به اینکه مادربرد گیمینگ MEG X570 ACE ام اس آی با فرم فاکتور ATX عرضه شده، مشکلی برای نصب آن بر روی انواع کیس نخواهید داشت. شرکت MSI در این مادربرد از چیپست X570 اینتل بهره برده که دارای یک سوکت پردازنده از نوع AM4 است. پردازنده های قابل پشتیبانی این مدل مادربرد نیز شامل Ryzen 5000 Series, 2nd and 3rd Gen, Ryzen 4000 G-Series, Ryzen with Radeon Vega Graphics, 2nd Gen AMD Ryzen with Radeon می شود. این ویژگی باعث می شود تا این مدل مادربرد تبدیل به مناسب ترین و بهترین مدل برای استفاده کاربری های حرفه ای شود! از دیگر ویژگی ها و قابلیت های مهم این مدل مادربرد گیمینگ ام اس آی می توان به چیپست صدای آن اشاره کرد. مادربرد گیمینگ MEG X570 ACE ام اس آی دارای کارت صدا Realtek ALC1220 Codec بوده که با توجه به برخورداری از فناوری صدای 7.1 کاناله می تواند صدایی شفاف، طبیعی، قدرتمند و بدون نویز را به ارمغان می آورد. شما می توانید این مادربرد را از طریق 5 عدد جک 3.5 میلی متری موجود بر روی بدنه آن به انواع هدست و اسپیکرهای قدرتمند متصل کنید.

مادربرد گیمینگ MEG X570 ACE ام اس آی

شرکت MSI جهت ارتباط و متصل شدن انواع مانیتور، ماوس، کیبورد و ... به سیستم کاربر از پورت ها و هدرهای متنوعی در ساخت مادربرد گیمینگ MEG X570 ACE استفاده کرده است. پورت ها تعبیه شده در این مدل از مادربرد شامل 1 عدد USB 3.2 Gen 2 (Type-C)، 3 عدد USB 3.2 Gen 2 (Type-A)، 2 عدد پورت USB 3.2 Gen 1 (type-A)، 2 عدد پورت USB 2.0، 1 عدد PS/2 می شود. با برخورداری از پورت های تعبیه شده می توان گفت که شما برای ارتباط با لوازم جانبی کامپیوتر با هیچ چالشی روبرو نخواهید شد. هدرهای تعبیه شده بر روی این مادربرد نیز شامل 1 عدد USB 3.2 Gen 2 (Type-C)، 4 عدد USB 3.2 Gen 1 (Type-A) و 4 عدد USB 2.0 می شود.

مادربرد گیمینگ MEG X570 ACE ام اس آی

سیستم دفع حرارت و نورپردازی!

شرکت MSI جهت جذاب تر کردن سیستم گیمینگ گیمرهای حرفه ای از نورپردازی حرفه ای در ساخت مادربرد گیمینگ MEG X570 ACE استفاده کرده است. سیستم نورپردازی استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع RGB بوده و با توجه به قابلیت شخصی سازی که در اختیار دارد به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید با استفاده از نرم افزار اختصاصی Mystic Light جلوه های نوری مختلف را بر حسب سلیقه خود به نمایش درآورده و یا با دیگر قطعات هماهنگ کنید! شرکت MSI جهت محافظت کردن از قطعات متصل شده به مادربرد گیمینگ MEG X570 ACE و بهره مندی از بهترین عملکرد از یک سیستم خنک کنندگی پرقدرت استفاده کرده است. در ضمن MSI به منظور بی نقص کردن جریان برقی که به پردازنده منتهی می شود از هیت سینک بزرگ بهره برده است. هدرهای فن متعددی نیز در این مدل مادربرد تعبیه شده تا این امکان را به شما بدهد که بتوانید سیستم خنک کننده مدنظر خودتان را پیاده سازی کنید! در ضمن طراحان این مدل مادربرد به منظور برق رسانی استاندارد از مدارد تغذیه مناسب استفاده کرده اند. این مدار از نوع DrMOS بوده و از ویژگی های مدار تغذیه اضافه شده در این مدل مادربرد می توان به ترکیب کردن ماسفت های بالا دست و پایین دست در یک مجموعه اشاره کرد. این ویژگی باعث می شود تا مادربرد قادر به تامین انرژی مورد نیاز پردازنده ها شود. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که ماژول Wi-Fi 6 از دیگر راه های ارتباطی محسوب می شود که در ساخت مادربرد گیمینگ MEG X570 ACE ام اس آی مورد استفاده قرار گرفته است. وای فای اضافه شده به این مدل مادربرد می تواند به اوج پهنای باند 2.4 گیگابیت بر ثانیه برسد! از ویژگی های ماژول اضافه شده می توان به برخورداری از 2 کانکتور اتصال آنتن و قابلیت ارائه بهترین عملکرد بر روی شبکه های شلوغ اشاره کرد.

منبع: msi