شرکت MSI یک مادربرد جدید به نام MAG X670E Tomahawk WIFI را معرفی کرده است. این مادربرد اولین مدل از سری MAG X670E خواهد بود. به طور کلی مادربردهای سری MAG ام اس آی و به خصوص مدل های Tomahawk مشخصات رده بالایی دارند و قیمت آنها بالا است. اما این بار MSI اعلام کرده که قیمت عضو جدید این خانواده به اندازه مدل های قبلی بالا نیست و خرید آن برای طیف گسترده تری از افراد امکان پذیر خواهد بود.

در رابطه با مشخصات فنی مادربرد MSI MAG X670E Tomahawk WIFI باید گفت که این مدل به سوکت پردازنده AM5 مجهز است و سیستم توزیع برق آن به صورت 14+2+1 فازی طراحی شده است. بر روی این مادربرد ام اس آی دو کانکتور 8 پین برای بوت دیده می شود. همچنین 4 اسلات DDR5 DIMM بر روی آن تعبیه شده است که امکان نصب 128 گیگابایت حافظه پر سرعت را فراهم می آورد. به منظور نصب تجهیزات ذخیره سازی نیز این مادربرد به 4 پورت SATA III مجهز شده است.

MSI مادربرد مقرون به صرفه اما رده بالای MAG X670E Tomahawk WIFI را با سوکت AM5 معرفی کرد

شرکت ام اس آی اعلام کرده است که مادربرد MAG X670E Tomahawk WIFI دارای سه اسلات PCIe x16 است که یکی از آنها از نوع Gen 5.0 x16 و دو عدد دیگر از نوع Gen 3.0 x4 هستند. همچنین یک اسلات PCIe 4.0 x1 در این مادربرد قرار دارد.

از دیگر امکانات مادربرد MSI MAG X670E Tomahawk WIFI می توان به مجهز بودن به 4 اسلات M.2 اشاره کرد. سه عدد از این اسلات ها از نوع Gen 5.0 x4 و دیگری از نوع Gen 4.0 x4 است. به احتمال بسیار زیاد برای اسلات های M.2 در این مادربرد هیت سینک نیز در نظر گرفته شده است؛ اما از آنجایی که هنوز تصویر نهایی از آن منتشر نشده، نمی توان این موضوع را به قطعیت اعلام کرد. در طرح کلی که از این مادربرد منتشر شده (و در زیر می توانید آن را مشاهده کنید)، دو چیپست Promontory به همراه هدرهای USB 3.0 در پنل جلویی دیده می شود.

MSI مادربرد مقرون به صرفه اما رده بالای MAG X670E Tomahawk WIFI را با سوکت AM5 معرفی کرد

در زمینه پورت های ورودی و خروجی (I/O) باید گفت که مادربرد MSI MAG X670E Tomahawk WIFI به 7 پورت USB، یک کانکتور HDMI، یک دکمه فلش بایوس و یک ماژول وای فای (جهت اتصال وایرلس به شبکه) مجهز شده است. همچنین بر روی پنل پشتی این مادربرد یک جک صدای HD به همراه یک پورت LAN دیده می شود. اطلاعات دیگری در این رابطه درباره این مادربرد منتشر نشده است.

MSI مادربرد مقرون به صرفه اما رده بالای MAG X670E Tomahawk WIFI را با سوکت AM5 معرفی کرد

با توجه به مشخصات بالا می توان مادربرد MSI MAG X670E Tomahawk WIFI را یک مدل میان رده رو به بالا دانست که امکان راه اندازی سیستمی بر مبنای پردازنده های رایزن سری 7000 و حافظه های رم DDR5 را به شما می دهد. از آنجایی که ام اس آی اعلام کرده که این مادربرد قیمت بالایی نخواهد داشت، کاربران می توانند با صرف هزینه های منطقی یک سیستم جذاب و کاربردی را با آن راه اندازی کنند. البته در حال حاضر قیمت مادربرد MSI MAG X670E Tomahawk WIFI مشخص نیست و برای اطلاع از این موضوع باید مدتی منتظر بمانیم.

منبع: wccftech