شرکت MSI از جدیدترین کارت گرافیک های رده بالای خود با مدل های GeForce RTX 4090 Gaming SLIM و GeForce RTX 4080 Gaming SLIM رونمایی کرده است. این کارت گرافیک ها در مقایسه با مدل های قبلی جمع و جورتر شده اند و اکنون به جای 4 اسلات، 3 اسلات را اشغال می کنند. لازم به ذکر است که ام اس آی پیش از این کارت گرافیک های سری GAMING SLIM را بر مبنای گرافیک های RTX 40 عرضه کرده بود که در مجموع شامل 20 مدل مختلف می شدند. اما این مدل ها همگی میان رده بودند و اکنون این شرکت مدل های رده بالای RTX 4090 و 4080 را هم به آنها اضافه کرده است. در ادامه با جزئیات این خبر همراه شما هستیم.

مشخصات کارت گرافیک MSI 4090 & 4080 Gaming

کارت گرافیک های MSI GeForce RTX 4090 & 4080 GAMING SLIM با این هدف طراحی شده اند که مصرف کنندگان بتوانند از مزایای معماری Ada Lovelace بهره مند شوند، بدون اینکه فضای زیادی از داخل کیس خود را از دست بدهند! با توجه به اینکه کارت گرافیک های پرچم دار انویدیا اندازه بزرگی دارند، بسیاری از کاربران شانس استفاده از آنها را از دست داده اند.

مشخصات کارت گرافیک MSI 4090 & 4080 Gaming

کارت گرافیک های جدید MSI از سری Gaming SLIM از لحاظ ضخامت و ابعاد با یک کاهش چشمگیر مواجه شده اند که به خصوص در مورد مدل RTX 4090 بسیار قابل توجه است! این گرافیک های رده بالا، فقط 3 اسلات مادربرد را اشغال می کنند! این موضوع توجه ویژۀ شرکت های تولید کننده کارت گرافیک به کوچکتر شدن محصولات خود را بیش از پیش پررنگ تر کرده است.

مشخصات کارت گرافیک MSI 4090 & 4080 Gaming

از لحاظ مشخصات فنی باید گفت که کارت گرافیک MSI GeForce RTX 4090 Gaming SLIM اکنون 62 میلی متر ضخامت دارد و نسبت به مدل اورجینال Gaming X Trio تا 20 درصد باریک تر شده است. همچنین این کارت گرافیک سبک تر هم شده است و وزن آن به 1.78 کیلوگرم رسیده است.

مشخصات کارت گرافیک MSI 4090 & 4080 Gaming

ام اس آی هنوز در مورد جزئیات کاهش وزن این کارت گرافیک های رده بالا توضیحاتی را ارائه نداده است. اما با توجه به عکس های تجاری منتشر شده از آنها می توان گفت که MSI در بک پلیت گرافیک های سری GAMING SLIM خود تغییراتی ایجاد کرده است. به احتمال زیاد این کاهش وزن به دلیل ایجاد بریدگی های جدید در ساختار کارت گرافیک و اعمال تغییرات در پورت های ورودی و خروجی آن است. به هر حال بسیاری مشتاق اند تا ببینند کارت گرافیک های جدید MSI از سری Gaming Slim در شرایط واقعی چه عملکردی از خود ارائه می دهند و به خصوص سیستم دفع حرارت آنها به چه صورت است. ام اس آی ادعا کرده است که تغییرات صورت گرفته در کارت گرافیک های RTX 4090 و RTX 4080 بر روی سیستم دفع حرارت آنها هیچ گونه تأثیر منفی نگذاشته است. باید ببینیم این ادعا تا چه اندازه درست از آب در خواهد آمد.

کارت گرافیک های MSI GeForce RTX 4090-4080 Gaming SLIM به هیچ عنوان مدل های ضعیف یا «آندرکلاک» نیستند، اما پیش بینی نمی شود کلاک اسپید آنها تفاوت خیلی زیادی با مدل فعلی GeForce RTX 4070 داشته باشد.

منبع: wccftech