شرکت MSI از برجسته ترین و معتبرترین تولید کننده های انواع مختلف قطعات کامپیوتر محسوب می شود که به دلیل تولید محصولاتی با بالاترین درجه کیفیت و استاندارد تبدیل به یکی از پرطرفدارترین برندها در بازار جهانی شده است. شرکت MSI در سال 1986 با 5 نفر شروع به کار کرده و پس از گذشت 36 سال از تاسیس توانسته تبدیل به یکی از پرطرفدارترین برندها در بازار جهانی شود! این شرکت هم اکنون مشغول تولید انواع مختلف لپ تاپ، کامپیوتر، لوازم جانبی کامپیوتر (کارت گرافیک و ...)،مانیتور، کیس و ... است. در این مقاله قصد معرفی و بررسی یکی از محبوب ترین و برترین محصولات این شرکت که با عنوان کارت گرافیک Geforce RTX 3070 Ti SUPRIM X 8G عرضه شده است را داریم. این مدل کارت گرافیک با توجه به قابلیت ها و امکاناتی که در اختیار دارد می تواند بهترین گزینه برای استفاده گیمرها و گرافیک کارها باشد. از ویژگی ها و قابلیت های موجود در این مدل کارت گرافیک شامل ساخته شده بر اساس معماری Nvidia Ampere، نورپردازی، فناوری Nvidia Reflex، شتاب دهنده DLSS، برخورداری از 3 عدد فن پرقدرت، سیستم خنک کنندگی قدرتم

ند و بی صدا، نرم افزار اختصاصی و ... می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک Geforce RTX 3070 Ti SUPRIM X 8G ام اس آی خواهیم پرداخت، لطفا با ما همراه باشید!

آشنایی با کارت گرافیک Geforce RTX 3070 Ti SUPRIM X 8G ام اس آی!

معماری NVIDIA Ampere و پورت های متعدد!

شرکت MSI در ساخت کارت گرافیک Geforce RTX 3070 Ti SUPRIM X 8G از جدیدترین سیستم و پیشرفته ترین قطعات استفاده کرده است. قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. معماری نسل دوم RTX و یا همان Ampere نسبت به معماری های نسل قبلی (Turnig) مجهز به ترانزیستورهای بیشتر (2 برابر)، قدرت عملیاتی بیشتر، عملکرد دو برابری Ray Tracing و Rester است. این طراحی باعث می شود تا کارت گرافیک قادر باشد بیشترین توان عملکرد خود را در اختیار کاربر قرار دهد! فناوری DLSS از ویژگی های موجود در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. فناوری DLSS در کارت گرافیک با بهبود دادن تصاویر می تواند باعث افزایش چشم گیر فریم ریت آن ها شود. از دیگر ویژگی هایی که در ساخت کارت گرافیک Geforce RTX 3070 Ti SUPRIM X 8G استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخه DirectX12 اشاره کرد.

پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید! مجهز بودن به پورت های متعدد از امکانات و قابلیت های مهم کارت گرافیک Geforce RTX 3070 Ti SUPRIM X 8G محسوب می شود. پورت های استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک شامل 3 عدد پورت DisplayPort 1.4a و 1 عدد پورت HDMI 2.1 می شود. پورت های تعبیه شده در این کارت به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! کارت گرافیک Geforce RTX 3070 Ti SUPRIM X 8G ام اس آی با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند یکی از بهترین کارت گرافیک های مناسب استودیوها و ادیتورها و گیمرها باشد. لازم به ذکر است که کارت گرافیک Geforce RTX 3070 Ti SUPRIM X 8G از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 256 بیت و فرکانس حافظه 19 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت.

آشنایی با کارت گرافیک Geforce RTX 3070 Ti SUPRIM X 8G ام اس آی!

نورپردازی RGB و سیستم خنک کنندگی قدرتمند!

سیستم خنک کنندگی قدرتمند از مهم ترین ویژگی های استفاده شده در کارت گرافیک Geforce RTX 3070 Ti SUPRIM X 8G محسوب می شود. سیستم خنک کنندگی استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند با هدایت کردن حرفه ای گرمای ایجاد شده داخل دستگاه، سلامت قطعات داخلی را تا حد زیادی تضمین کند! سیستم خنک کنندگی این مدل از کارت گرافیک شامل 3 عدد فن قدرتمند از نوع TROX FAN 4.0 بوده که از پره های منحنی و متصل به هم ساخته شده است. فن های تعبیه شده با توجه به طراحی پره هایی که در اختیار دارند می توانند باعث متمرکز ماندن و بهبود جریان هوا شوند. در ضمن شرکت MSI با توجه به برخورداری از لوله های انتقال حرارت از نوع Core Pipe که به صورت بیشترین تماس با پردازنده طراحی شده اند می تواند حجم بیشتری از حرارت را در کم ترین زمان منتقل کند! در ضمن این مدل از کارت گرافیک دارای سیستم نورپردازی بوده که بر روی بدنه تعبیه شده است. سیستم نورپردازی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از نوع RGB بوده و با توجه به قابلیت شخصی سازی که در اختیار دارد به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید با استفاده از نرم افزار اختصاصی Mystic Light جلوه های نوری مختلف را بر حسب سلیقه خود به نمایش درآورده و یا با دیگر قطعات هماهنگ کنید! در ضمن این مدل از کارت گرافیک شرکت MSI با توجه به گرافیک فوق العاده ای که در اختیار دارد می تواند پخش زنده روان و بدون لگ را برای شما به ارمغان بیاورد. این ویژگی به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید یک استریم روان و کاملا حرفه ای داشته باشید. MSI به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و با اضافه کردن ویژگی Nvidia Reflex توانسته تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند.

آشنایی با کارت گرافیک Geforce RTX 3070 Ti SUPRIM X 8G ام اس آی!

نرم افزار های متعدد!

MSI به منظور کنترل آسان و حرفه ای تمامی عملکردهای کارت گرافیک Geforce RTX 3070 Ti SUPRIM X 8G از نرم افزارهای متعددی استفاده کرده است. نرم افزارهای استفاده شده در این مدل کارت گرافیک شامل نرم افزار OC Scanner، نرم افزار Afterburner و نرم افزار MSI Center می شود.

•    OC Scanner: OC Scanner وظیفه افزایش عملکرد سیستم شما را با تعیین حداکثر فرکانس ایمن برای کارت گرافیک بر عهده دارد. در ضمن این نرم افزار از الگوریتم ویژه ای قدرت می گیرد.

•    AFTERBURNER: از دیگر نرم افزارهای کاربردی و شناخته شده شرکت ام اس آی بوده که با استفاده از آن می توانید به کنترل کامل کارت گرافیک خود دست پیدا کنید. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به قابلیت به نمایش گذاشتن وضعیت سخت افزارها اشاره کرد.

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که کارت گرافیک Geforce RTX 3070 Ti SUPRIM X 8G از تکنولوژی ساخت 8 نانومتری، 6144 واحد هسته CUDA، حافظه 8 گیگابایتی از نوع GDDR6X، قابلیت پشتیبانی از G-SYNC، HDCP، Physx، VR، 3 عدد اسلات توسعه، 2 عدد تغذیه 8 پین و توان مصرفی 310 وات بهره مند است.

منبع: msi