از قابل اعتمادترین و آشناترین برندهای حوزه گیمینگ می توان به MSI اشاره کرد. این برند به دلیل طراحی و تولید محصولات متنوع گیمینگ که از ویژگی های رده بالا و کیفیت بی نظیری برخوردار هستند توانسته به قابل اعتمادترین برندهای بازار تبدیل شود. از نمونه محصولات پرطرفدار این شرکت می توان به کارت گرافیک اشاره کرده که به دلیل قدرت بالا می توانند از پس تمامی پردازش های سنگین کاربر بر بیایند! GeForce RTX 3050 GAMING X 8G از این دسته محصولات شرکت ام اس آی محسوب می شود که قادر است رضایت 100 درصدی کاربر را جلب کند. این مدل کارت گرافیک به کارکرد با نویز بسیار پایین مشهور بوده و می تواند کارکردی بی صدا را در پردازش های سنگین نیز به ارمغان بیاورد! گیمرهایی که به فکر بالا بردن جذابیت سیستم گیمینگ خود هستند نیز می توانند از این مدل کارت گرافیک به دلیل بهره مندی از نورپردازی حرفه ای استفاده کنند. معماری Nvidia Ampere یکی از ویژگی های مهم این کارت گرافیک محسوب می شود که قادر است سنگین ترین و سرسخت ترین بازی های حال حاضر را بدون کوچک ترین چالشی اجرا کند. MSI از فناوری های پیشرفته نیز استفاده کرده که موجب می شود تا راندمان کارت گرافیک افزایش پیدا کند! سیستم قدرتمند دفع حرارت نیز کار خود را به خوبی انجام داده و می تواند حرارت ایجاد شده را در کم ترین زمان ممکن خارج کند! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک گیمینگ MSI مدل GeForce RTX 3050 GAMING X 8G خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات کارت گرافیک MSI 3050 GAMING X 8G

بهره مندی از معماری پیشرفته و سیستم دفع حرارت قدرتمند!

شرکت MSI در ساخت کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 3050 GAMING X 8G از جدیدترین سیستم و پیشرفته ترین قطعات نیز استفاده کرده است. قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. فناوری DLSS از ویژگی های موجود در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. این فناوری با بهبود دادن تصاویر می تواند باعث افزایش چشم گیر فریم ریت آن ها شود. از دیگر ویژگی هایی که در ساخت کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 3050 GAMING X 8G ام اس آی استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخه DirectX12  اشاره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید!

سیستم دفع حرارت پرقدرت از مهم ترین ویژگی هایی است که شرکت MSI در طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 3050 GAMING X 8G به آن توجه کرده است. سیستم خنک کنندگی استفاده شد در این مدل از کارت گرافیک ام اس آی با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند با هدایت کردن حرفه ای گرمای ایجاد شده داخل دستگاه، سلامت قطعات داخلی را تا حد زیادی تضمین کند! سیستم خنک کنندگی این مدل از کارت گرافیک شامل 2 عدد فن قدرتمند از نوع TORX FAN 4.0 بوده که از طراحی ویژه تیغه و فن ها (طراحی شده به صورت جفت به هم متصل شده) بهره مند بوده که موجب می شود تا امکان دفع حرارت به بهترین شکل ممکن انجام شود. لازم به ذکر است که فن های TORX 4.0 نسبت به فن های عادی قادر به تولید فشار هوایی بیشتر هستند! از قابلیت های مهم فن های تعبیه شده نیز می توان به قابلیت ZERO FROZR اشاره کرد. این قابلیت باعث می شود تا فن های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک در صورت پایین بودن دمای پردازنده و عدم نیاز به دفع حرارت، چرخش خود را متوقف کرده تا علاوه بر بی صدا کار کردن کارت گرافیک موجب کاهش میزان مصرف انرژی نیز خواهد شد. از دیگر ویژگی های سیستم دفع حرارت نیز می توان به پدهای حرارتی (Thermal Padding) اشاره کرد. پدهای تعبیه شده نیز به منظور منتقل کردن مستقیم حرارت به هیت سینک اضافه شده اند!

مشخصات کارت گرافیک MSI 3050 GAMING X 8G

مجهز به پورت های متعدد و فناوری های پیشرفته!

مجهز بودن به پورت های متعدد یکی دیگر از امکانات و قابلیت های مهم کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 3050 GAMING X 8G محسوب می شود. پورت های استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک شامل سه عدد پورت DisplayPort 1.4a و یک عدد پورت HDMI 2.1 می شود. لازم به ذکر است که پورت HDMI قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K و نرخ به روزرسانی 120 هرتز را دارد! پورت های تعبیه شده در این کارت به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! این مدل کارت گرافیک با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استودیوها، ادیتورها و گیمرها باشد. لازم به ذکر است که این مدل کارت گرافیک از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 128 بیت و فرکانس حافظه 14 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت. کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 3050 GAMING X 8G از رابط PCI Express 4.0 برای اتصال به سیستم پشتیبانی می کند. این رابط در اکثر مادربردهای گیمینگ وجود دارد. بنابراین به سادگی می توانید از این کارت گرافیک بر روی یک مادربرد گیمینگ استفاده کرده و یک سیستم قدرتمند را راه اندازی کنید! باید به این نکته اشاره کنیم که در صورت استفاده از این مدل کارت گرافیک بهتر است از پاوری با حداقل توان 550 وات بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید.

مشخصات کارت گرافیک MSI 3050 GAMING X 8G

این مدل از کارت گرافیک MSI دارای سیستم نورپردازی نیز است. سیستم نورپردازی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از نوع RGB بوده و با توجه به قابلیت شخصی سازی که در اختیار دارد به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید با استفاده از نرم افزار اختصاصی Mystic Light جلوه های نوری مختلف را بر حسب سلیقه خود به نمایش درآورده و یا با دیگر قطعات هماهنگ کنید! شرکت ام اس آی همچنین به منظور بالا بردن میزان بازدهی و عملکرد کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 3050 GAMING X 8G از فناوری ها و ویژگی های انحصاری شرکت انویدیا بهره برده است! ویژگی های انحصاری انویدیا که در این مدل کارت گرافیک مورد استفاده قرار گرفته شامل Nvidia G-SYYNC و Nvidia Reflex می شود!

Nvidia G-SYNC: این فناوری وظیفه ارائه تصاویر روان همراه با نرخ به روز رسانی بالا را بر عهده داشته و به کاربر این امکان را می دهد بدون کوچک ترین پارگی و یا سکته تصویر مشغول انجام بازی های ویدئویی خود باشند!

Nvidia Reflex: شرکت MSI به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و با اضافه کردن ویژگی Nvidia Reflex توانسته تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند.

مشخصات کارت گرافیک MSI 3050 GAMING X 8G

بهره مندی از عملکرد بیشتر با نرم افزارهای اختصاصی شرکت MSI

شرکت MSI جهت بالا بردن میزان قدرت و عملکرد کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 3050 GAMING X 8G از ویژگی های متعددی استفاده کرده که شامل نرم افزارهای کاربردی می شود! نرم افزارهای کاربردی که به صورت اختصاصی به منظور بهره مندی کاربر از عملکرد 100 درصدی کاربر از کارت گرافیک طراحی شده شامل نرم افزار OC Scanner، MSI APP Player،  نرم افزار اورکلا AFTERBURNER  و نرم افزار MSI Center می شود. نرم افزار MSI Center قابلیت به نمایش گذاشتن وضعیت لحظه به لحظه تمامی قطعات استفاده شده در سیستم کاربر را برعهده دارد. در ضمن این نرم افزار از رابط کاربری ساده ای برخوردار بوده و فقط با چند کلیک می توانید به همه قابلیت های این نرم افزار دست پیدا کنید! نرم افزار AFTERBURNER نیز از دیگر نرم افزارهای کاربردی و شناخته شده شرکت ام اس آی بوده که با استفاده از آن می توانید به کنترل کامل کارت گرافیک خود دست پیدا کرده و به ویژگی های متعدد دسترسی داشته باشید. OC Scanner وظیفه افزایش عملکرد سیستم شما را با تعیین حداکثر فرکانس ایمن برای کارت گرافیک را بر عهده دارد. در ضمن این نرم افزار از الگوریتم ویژه ای قدرت می گیرد. نرم افزار MSI APP Player نیز از دیگر نرم افزارهای کاربردی و مهم بوده که طبق اعلام سایت اصلی شرکت MSI تحت همکاری انحصاری BlueStacks توسعه یافته و به منظور فراهم کردن تجربه یکپارچه از کامپیوتر را برای بازی موبایل اضافه شده است! در آخر نیز باید به این نکته اشاره کنیم که در طراحی کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 3050 GAMING X 8G از لوله های متعدد به منظور پخش حرارت استفاده شده تا گرما با سرعت خیلی بیشتری از درون کارت گرافیک خارج شود!

منبع: msi