در این مقاله با یکی از نازک ترین کارت گرافیک های بازار روبرو هستیم که با هدف استفاده کاربرانی که فضای کمی در کیس خود دارند تولید شده است. کارت گرافیک مد نظر ما توسط شرکت MSI و با عنوان GeForce GTX 1650 4GT LP OC روانه بازارهای جهانی شده است. سری GTX کارت گرافیک های انویدیا در واقع نسل قبلی سری RTX بوده و با توجه به عدم برخورداری از ویژگی های برتر سری RTX نام پاسکال ها را یدک کشیده ولی در واقع این سری از کارت گرافیک ها قادر هستند سطحی به مراتب بالاتر از پاسکال ها را به ارمغان بیاورند. این مدل کارت گرافیک در دو نسخه متفاوت (اورکلاک و معمولی) با پنل های معمولی و I/O کوتاه طراحی شده تا کاربر نسبت به نوع فعالیت خود اقدام به انتخاب یکی از نسخه ها کند. تفاوت های موجود نسخه معمولی و اورکلاک نیز در مقدار فرکانس پردازنده بوده که طبق اعلام سایت اصلی شرکت MSI فرکانس پردازنده نسخه اورکلاک شده برابر با 1695 مگاهرتز و فرکانس پردازنده نسخه معمولی نیز برابر با 1665 مگاهرتز است. سیستم خنک کنندگی تشکیل شده از دو عدد فن پرقدرت، نرم افزارهای اختصاصی، معماری Turing، فناوری های کاربردی و پورت های متعدد نیز از دیگر مشخصات مهم کارت گرافیک GeForce GTX 1650 4GT LP OC محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کارت گرافیک MSI خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

کارت گرافیک باریک MSI GTX 1650 4GT LP OC

معماری Turing و قابلیت پشتیبانی از 2 مانیتور!

بهره مندی از معماری Turing را می توان یکی از مهم ترین و مثبت ترین ویژگی های کارت گرافیک GeForce GTX 1650 4GT LP OC محسوب کرد که توسط مهندسان خوش ذوق MSI استفاده شده است! این نوع معماری با توجه به بهره مندی از به روزترین فناوری های شرکت انویدیا به همراه ساختار یکپارچه و جدید برای حافظه قادر است هنگام اجرای پردازش های سنگین کارایی موثری داشته باشد! از دیگر ویژگی های این معماری نیز می توان به بهره وری انرژی بیشتر تا 1.4 برابر نسبت به نسل قبل اشاره کرد که موجب پایین آمدن میزان نویز و دما به همراه کارایی بیشتر خواهد شد. لازم به ذکر است که این مدل کارت گرافیک دارای حافظه 4 گیگابایتی از نوع GDDR5 نیز است. حافظه موجود با ترکیب معماری Turing می تواند بازی های مد نظر کاربر را با بالاترین میزان کیفیت اجرا کرده و نیاز آن ها را تا حد زیادی رفع کند!

پل های ارتباطی متعددی نیز در ساخت کارت گرافیک گیمینک ام اس آی مدل GeForce GTX 1650 4GT LP OC مورد استفاده قرار گرفته تا کاربر برای استفاده از چندین مانیتور با هیچ چالشی روبرو نشود. پورت های ارتباطی این مدل کارت گرافیک شامل یک عدد پورت DL-DVI-D و یک پورت HDMI 2.0b می شود. طبق اعلام سایت اصلی شرکت MSI پورت HDMI تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K همراه با رفرش ریت 60 هرتز را دارد. بنابراین شما می توانید با استفاده از این کارت گرافیک از 2 مانیتور به صورت هم زمان بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید. این ویژگی به خصوص برای گیمرهای حرفه ای و یا کاربرانی که به ادیت فیلم یا عکس مشغول هستند کارایی بالایی دارد و فضای مانور بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهد! لازم به ذکر است که کارت گرافیک GeForce GTX 1650 4GT LP OC از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 128 بیت و سرعت پردازش 8 گیگابیت بر ثانیه نیز بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی ها با آن نخواهید داشت.

کارت گرافیک باریک MSI GTX 1650 4GT LP OC

قابلیت سازگاری با نرم افزار اختصاصی MSI و قابلیت سایه زنی!

MSI جهت بالا بردن میزان قدرت و عملکرد کارت گرافیک GeForce GTX 1650 4GT LP OC از ویژگی های متعددی استفاده کرده که شامل نرم افزارهای کاربردی می شود! نرم افزارهای کاربردی که به صورت اختصاصی به منظور بهره مندی کاربر از عملکرد 100 درصدی کاربر از کارت گرافیک طراحی شده شامل نرم افزار اورکلاک AFTERBURNER، نرم افزار OC Scanner و نرم افزار MSI APP Player می شود! OC Scanner وظیفه افزایش عملکرد سیستم شما را با تعیین حداکثر فرکانس ایمن برای کارت گرافیک را بر عهده دارد. در ضمن این نرم افزار از الگوریتم ویژه ای قدرت می گیرد. AFTERBURNER هم از دیگر نرم افزارهای کاربردی و شناخته شده شرکت ام اس آی بوده که با استفاده از آن می توانید به کنترل کامل کارت گرافیک خود دست پیدا کنید. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به قابلیت به نمایش گذاشتن وضعیت سخت افزارها اشاره کرد. نرم افزار MSI APP Player نیز از دیگر نرم افزارهای کاربردی و مهم بوده که طبق اعلام سایت اصلی شرکت MSI تحت همکاری انحصاری BlueStacks توسعه یافته و به منظور فراهم کردن تجربه یکپارچه از کامپیوتر را برای بازی موبایل اضافه شده است! در ضمن کارت گرافیک GeForce GTX 1650 4GT LP OC ام اس آی با توجه به ابعاد مناسب 168x105x37 میلی متری (با ساختار معمولی) و ابعاد 168x69x37 میلی متر (با ساختار کوک شده) که در اختیار دارد این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید از آن در اکثر کیس های رایج در بازار استفاده کنید! از دیگر ویژگی هایی که در ساخت این مدل از کارت گرافیک گیمینک MSI استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از DirectX12 اشاره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید!

کارت گرافیک باریک MSI GTX 1650 4GT LP OC

تضمین سلامت قطعات داخلی و فناوری های پیشرفته!

از ویژگی های مثبتی که باعث شده تا کارت گرافیک GeForce GTX 1650 4GT LP OC تبدیل به کارآمدترین مدل بین سایر کارت گرافیک های هم رده خود شود می توان به سیستم دفع حرارت قدرتمند اشاره کرد! شرکت MSI به همین دلیل در ساخت این مدل کارت گرافیک از مناسب ترین نوع سیستم خنک کنندگی بهره برده است! سیستم خنک کنندگی این مدل کارت گرافیک شامل 2 عدد فن قدرتمند می شود! از ویژگی های فن تعبیه شده می توان به قابلیت افزایش دادن میزان جریان هوا، قابلیت ارائه تهویه مطلوب پردازنده و قطعات الکترونیکی و پایین آمدن میزان صدا نسبت به دیگر مدل ها اشاره کرد. طبق اعلام سایت اصلی شرکت MSI سیستم دفع حرارت استفاده شده در کارت گرافیک گیمینک ام اس آی مدل GeForce GTX 1650 4GT LP OC دارای ساختار Thermal Design بوده که از ویژگی ها و مشخصات رده بالایی همچون پره هایی با خمیدگی تند برخوردار است. این ویژگی باعث می شود تا باد با سریع ترین حالت خود پرتاب شده و در نتیجه عمل خنک کنندگی به نحو احسنت به اجرا در خواهد آمد! شرکت MSI جهت بالا بردن میزان بازدهی و عملکرد این مدل کارت گرافیک از فناوری های انحصاری شرکت انویدیا بهره برده است! ویژگی های انحصاری انویدیا که در این مدل کارت گرافیک مورد استفاده قرار گرفته شامل فناوری GeForce Experience و Nvidia G-Sync می شود. فناوری Nvidia G-SYNC وظیفه ارائه تصاویر روان همراه با نرخ به روز رسانی بالا را بر عهده داشته و به کاربر این امکان را می دهد بدون کوچک ترین پارگی و یا سکته تصویر مشغول انجام بازی های ویدئویی خود باشند! با توجه به برخورداری از ویژگی GeForce Experience نیز این امکان را خواهید داشت تا فیلم ها، پخش های زنده، اسکرین شات ها و ... را با دوستان و طرفدارن خود به اشتراک بگذارید! در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که این مدل از کارت گرافیک شرکت MSI مجهز به رابط PCE Express X16 3.0 (جهت ایجاد ارتباط سریع و بدون لگ همراه با ناچیزترین میزان تاخیر ورودی)، برخورداری از 896 واحد هسته CUDA و کانکتور برق با توان مصرفی 125W (توصیه شده) است!

منبع: msi