از نمونه ماوس های برند MSI می توان به مدل CLUTCH GM11 اشاره کرد. این مدل ماوس به دلیل ویژگی ها و قابلیت های رده بالایی که در اختیار دارد تبدیل به یکی از ماوس گیمینگ محبوب این شرکت نیز شده است. ویژگی های رده بالایی که در ساخت این مدل ماوس گیمینگ ام اس آی استفاده شده شامل سوئیچ های باکیفیت، طراحی حرفه ای، نورپردازی RGB، سنسور پیشرفته با قابلیت تغییر میزان دقت و ... می شود. ماوس های گیمینگ را به دلیل امکانات بیشتر می توان یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین لوازم جانبی مورد نیاز بازی های ویدئویی محسوب کرد که می تواند عملکرد بازیکن را تا حد زیادی بالا ببرد! در واقع ماوس های گیمینگ به دلیل بهره مندی از ویژگی ها و قابلیت های رده بالایی که در اختیار دارند می توانند لحظات هیجان انگیز و تجربه لذت بخش انجام بازی های ویدئویی را برای کاربر به ارمغان بیاورند! بدنه ای مستحکم نیز از دیگر ویژگی های رده بالای این مدل ماوس بوده تا کاربر بدون نگرانی اقدام به استفاده طولانی مدت از آن کند! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر ماوس گیمینگ CLUTCH GM11 خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات فنی ماوس گیمینگ ام اس آی GM11

ماوس گیمینگ جذاب و مستحکم!

ماوس های تولیدی شرکت ام اس آی علاوه بر میزان مقاومت بالا و استحکام از جذابیت بالایی نیز برخوردار هستند. این ویژگی باعث شده تا کاربران جهت بالا بردن میزان زیبایی سیستم گیمینگ، جهت بالا بردن میزان عملکردشان نیز از ماوس های گیمینگ MSI استفاده کنند. CLUTCH GM11 نیز از قائله مستثنی نبوده و در ساخت آن نیز از بهترین مواد اولیه جهت بالا بردن میزان استحکام و قابلیت های رده بالا استفاده شده است! از دیگر ویژگی های ساختاری این مدل ماوس نیز می توان به بدنه ای ساخته شده از مرغوب ترین مواد اولیه اشاره کرد که باعث شده تا ماوس در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی داشته باشد! طراحان MSI از 6 کلید مختلف در ساخت ماوس گیمینگ CLUTCH GM11 استفاده کرده اند و با توجه به قابلیت برنامه ریزی این امکان را به شما می دهد تا در هنگام انجام بازی های ویدئویی با چالش خاصی روبرو نشوید! لازم به ذکر است که این ماوس از وزن سبک 89 گرمی (بدون کابل) و از ابعادی برابر با 118x62x37 میلی متر برخوردار است.

در ضمن طبق اعلام سایت اصلی شرکت MSI این مدل ماوس با توجه به طراحی متقارنی که در اختیار دارد می تواند بهترین گزینه برای کاربرانی کاربران راست دست و چپ دست باشد! لازم به ذکر است که این ماوس رده بالا با وجود نورپردازی حرفه ای (اضافه شده در قسمت زیرین و لوگوی موجود در انتهای ماوس) که در اختیار دارد علاوه بر بالا بردن میزان هیجان کاربر می تواند میزان جذابیت سیستم گیمینگ را نیز تا حد زیادی بالا ببرد. جهت برقراری ارتباط نیز از رابط سیمی (پورت USB 2.0) استفاده شده که با توجه به طول مناسب می تواند آزادی عمل بیشتر و راحتی استفاده را برای کاربر به ارمغان بیاورد!

مشخصات فنی ماوس گیمینگ ام اس آی GM11

دارای سوئیچ باکیفیت و سنسور هوشمند!

از ویژگی های مهم و مثبتی که شرکت MSI در طراحی و ساخت ماوس گیمینگ CLUTCH GM11 مورد استفاده قرار داده می توان به سوئیچ های مستحکم از نوع Omron اشاره کرد. این نوع سوئیچ با توجه به برخورداری از قابلیت هایی همچون کارکردی سنگین نسبت به دیگر سوئیچ ها طول عمر و حساسیت بالا به همراه قابلیت مقاومت در برابر عوامل محیطی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای گیمرهای حرفه ای باشد! در ضمن سوئیچ های استفاده شده در این مدل ماوس می توانند طول عمری تا 10 میلیون کلیک را به ارمغان آورده و با توجه به عمر بالایی که در اختیار دارد می تواند برای استفاده تا سالیان سال مناسب باشد! شرکت MSI به منظور بالا بردن دقت ماوس و عملکرد بازیکن هنگام انجام بازی از حسگر نوری استفاده کرده است. حسگر استفاده شده در ماوس گیمینگ CLUTCH GM11 از نوع PWM 3325 بوده که توسط شرکت معتبر PixArt طراحی شده است.

سنسور نوری استفاده شده در این مدل ماوس از دقتی بالا و حساسیتی برابر با 5000 DPI بوده تا به بازیکن این امکان را بدهد که بتواند بهترین و لذت بخش ترین لحظات خود را در هنگام انجام بازی های ویدئویی را به دست آورد! از ویژگی های سنسور استفاده شده در این مدل ماوس می توان به عملکرد هوشمند آن اشاره کرد. این ویژگی باعث می شود تا دقت موجود در این ماوس بیش از پیش افزایش یابد! سنسور پیشرفته ای که در ساخت این مدل ماوس به کار رفته باعث شده تا سرعت ردیابی آن به استانداردترین حالت برسد! در ضمن با توجه به شتاب مناسب که در اختیار دارد نیز می تواند گیمرها را یک قدم جلوتر از رقیبان خود قرار دهد! این شرکت جهت حذف و از بین بردن لگ هنگام انجام بازی های ویدئویی از نرخ نمونه برداری 1000 Hz استفاده کرده تا دستورات کاربر در سریع ترین زمان ممکن اجرا شده تا در هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا دیگر کارهای روزمره هیچ گونه لگ و یا تاخیری احساس نکنید!

مشخصات فنی ماوس گیمینگ ام اس آی GM11

قابلیت کنترل ماوس بدون نیاز به نرم افزار!

از ویژگی هایی که می تواند رضایت کامل کاربر را در پی داشته باشد می توان به قابلیت کنترل ماوس بدون نیاز به نرم افزار اشاره کرد. ماوس گیمینگ CLUTCH GM11 نیز از این ویژگی بهره مند بوده تا کاربر بدون مشکل خاصی اقدام به کنترل آن کند! طبق اعلام سایت اصلی شرکت MSI جهت تغییر روشنایی می بایست ترکیب کلیدهای: راست کلیک + کلید DPI، جهت تغییر سرعت کلید DPI + کلید کناری 1، جهت تغییر جهت یا رنگ کلید DPI + و کلید کناری 2 و جهت تغییر سوئیچ نیز می توانید اقدام به فشار دادن کلیدهای DPI + اسکرول کنید! این ویژگی کاربر را قادر می سازد تا در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون حواس پرتی اقدام به تغییر تنظیم مد نظر خود کند. نورپردازی نیز از ویژگی های مثبت و مهم ماوس گیمینگ CLUTCH GM11 ام اس آی محسوب می شود. از ویژگی های نورپردازی تعبیه شده در این مدل ماوس می توان به قابلیت پیشتبانی از میلیون ها رنگ و برخورداری از افکت های مختلف اشاره کرد. افکت های موجود در سیستم نورپردازی این ماوس نیز شامل Steady, Breath, Wave, Radar, Horizon, Ripple, Reactive می شود.

مشخصات فنی ماوس گیمینگ ام اس آی GM11

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت MSI جهت تغییرات و تنظیمات کلی محصولات خود از نرم افزار اختصاصی استفاده کرده است! از این برنامه می توانید به منظور یکپارچه سازی عملکرد تمامی نرم افزارهای شرکت MSI استفاده کرده و آن ها را با یکدیگر هماهنگ سازی کنید! با این قابلیت می توان گفت که کاربر می تواند به تجربه ای متفاوت از استفاده نرم افزارها و محصولات شرکت MSI دست پیدا کند! با استفاده از این نرم افزار می توانید اقدام به تغییر میزان DPI، ذخیره پروفایل، تغییر عملکرد کلیدها و ... کنید! از دیگر ویژگی ها و امکانات این نرم افزار می توان به پشتیبانی از تمامی نرم افزارهای این شرکت اشاره کرد تا کاربر بدون نیاز به چندین نرم افزار بتواند اقدام به شخصی سازی تنظیمات آن ها در یک نرم افزار واحد کند!

منبع: msi