از نمونه شرکت هایی که به تولید مانیتور در اندازه و قابلیت های گوناگون مشغول است می توان به شرکت MSI اشاره کرد. این شرکت محصولات تولیدی خود را در نقاط مختلف دنیا از جمه آسیا، آمریکای جنوبی و شمالی، استرالیا و ... ارسال کرده و با توجه به ارائه خدمات پس از فروش توانسته طرفداران زیادی را به دست آورد. گروه تولید محتوای شرکت ایده برتر پارسیان قصد معرفی و بررسی یکی از مناسب ترین و بهترین مانیتورهایی که با هدف انجام بازی های ویدئویی طراحی و روانه بازارهای جهانی شده است را داشته تا به کاربرانی که قصد تهیه مانیتور باکیفیت را دارند کمک زیادی کرده باشد! این مانیتور با عنوان G272CQP طراحی و با انبوهی از امکانات و قابلیت ها ساخته شده است! از مهم ترین ویژگی هایی که باعث شده تا این مدل مانیتور ام اس آی تبدیل به یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه برای انجام بازی های ویدئویی شود می توان به پنل باکیفیت و خمیده، رزولوشن WQHD، نرخ تازه سازی و نرخ پاسخگویی بی نظیر، فناوری های پیشرفته و حالت های مختلف تصویر، پورت های متعدد، پایه قابل تنظیم و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ خمیده G272CQP ام اس آی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید! لازم به ذکر است که جهت دسترسی به دیگر مقاله هایی که به بررسی مانیتورهای مخصوص گیمینگ پرداخته شده است می توانید به بخش اخبار و مقالات سایت شرکت ایده برتر پارسیان مراجعه کنید!

 

بررسی مانیتور گیمینگ ام اس آی مدل G272CQP

طراحی گیمر پسند!

ضخامت کم بدنه از ویژگی های مهم و مثبتی است که MSI در طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ منحنی G272CQP مورد استفاده قرار داده است. ساختار هنرمندانه نیز از دیگر ویژگی هایی است که این شرکت در طراحی و ساخت این مدل از مانیتور مورد استفاده قرار داده و ترکیب این دو ویژگی با یکدیگر منجر به درک بهتر قوه بینایی انسان نسبت به تصاویر در حال پخش خواهد شد. میزان خمیدگی این مدل مانیتور برابر با 1000R بوده و با توجه به بهینه سازی که در طراحی آن مورد استفاده قرار گرفته می تواند تصاویر را با واقعی ترین حالت خود به نمایش دربیاورد! این ویژگی ها باعث می شوند تا کاربر بدون حواس پرتی اقدام به تماشای محتوای خود کند! پایه نیز از دیگر ویژگی های طراحی شده این مدل مانیتور محسوب می شود که جهت ایجاد شرایط ایده آل دید کاربر نسبت به صفحه نمایش اضافه شده است. پایه استفاده شده در این مدل مانیتور با توجه به قابلیت تنظیم و شخصی سازی این امکان را به کاربر می دهد تا بر اساس راحتی دید و قرار گرفتن گردن خود به صورت استاندارد اقدام به تنظیم کرده و از آسیب های جدی جلوگیری کند. بدنه این مانیتور از مواد باکیفیت و مرغوب تشکیل شده که می تواند در برابر ضربات احتمالی و حتی سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی داشته باشد. رنگ مات و کیفیت مواد استفاده شده در این مانیتور نیز می تواند احساس دستیابی به یک مانیتور مدرن را به شما القا کند! پورت های متعددی نیز در مانیتور تعبیه شده تا کاربر برای برقراری ارتباط با هیچ چالشی روبرو نشود! در ضمن مانیتور گیمینگ G272CQP از ابعادی برابر با 607x267x426 میلی متر (با پایه) و وزن 6.1 کیلوگرم (با پایه) برخوردار است!

 

بررسی مانیتور گیمینگ ام اس آی مدل G272CQP

سریع و باکیفیت!

به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 1 میلی ثانیه ای که مانیتور G272CQP در اختیار دارد قادر خواهید بود جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. این مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 170 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را مشاهده کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد!  از ویژگی ها و قابلیت های مهمی که عکاسان، گیمرها و یا ادیتورهای حرفه ای در هنگام انتخاب مانیتور به دنبال آن هستند می توان به وضوح و دقت بالای محتوای به نمایش درآمده اشاره کرد. مانیتور خمیده G272CQP یکی از نمونه مانیتورهایی است که می تواند محتوا را با بالاترین دقت و وضوح به نمایش دربیاورد. قابلیت ها و ویژگی های متعدد این مدل مانیتور به این چند مورد ختم نشده و با توجه به بهره مندی از رزولوشن مناسب می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات همراه با عمقی فوق العاده را به معرض نمایش دربیاورد.

میزان وضوح مانیتور منحنی G272CQP ام اس آی برابر با (2560x1440) پیکسل بوده و می تواند تصاویری با کیفیت WQHD را برای نمایش فراهم سازد. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته باشد! این ویژگی باعث خواهد شد تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. از ویژگی های مهم این مدل مانیتور می توان به برخورداری از پنل 27 اینچی از نوع VA و زاویه دید 178 درجه ای (عمودی و افقی) اشاره کرد. پنل به کار رفته در این مدل مانیتور می تواند تصاویر با وضوح بالا همراه با رنگ های صحیح و واقعی را در هر زاویه به نمایش دربیاورد. زاویه 178 درجه ای (عمودی و افقی) نیز به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید در هر زاویه از اتاق قادر باشید تصاویری با جزئیات کامل همراه با کیفیت WQHD را تماشا کنید. این مدل از مانیتور شرکت ام اس آی دارای میزان روشنایی برابر با 300 nits (داینامیک) بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه استاندارد نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه دارد.

 

بررسی مانیتور گیمینگ ام اس آی مدل G272CQP

پورت های متعدد و فناوری های پیشرفته!

شرکت MSI به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر از فناوری های پیشرفته استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های استفاده شده در مانیتور گیمینگ ام اس آی G272CQP شامل HDR، Adaptive Sync و FreeSync Premium می شود!

  • FreeSync Premium: این فناوری وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.
  • Adaptive Sync: این نیز وظیفه توسعه نرخ فریم پایین و جلوگیری از بریدگی تصاویر را برعهده داشته و می تواند از لکنت و لگ ورودی را نیز به کم ترین میزان خود برساند.
  • HDR: فناوری HDR با بهبود شدت روشنایی و کنتراست می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات و بالاترین کیفیت را به ارمغان بیاورد. لازم به ذکر است که فناوری HDR قادر است پس از فعال سازی گوشه های تاریکی که در صفحه نمایش وجود دارد را به صورت شفاف و واضح در معرض نمایش قرار داده تا کاربر هیچ نقطه ای از گیم پلی بازی را از دست ندهد! بالاتر رساندن شدت رنگ های به نمایش درآمده به همراه تنظیم میزان تعادل و تراکم رنگی محتوای به نمایش درآمده از دیگر قابلیت های این فناوری محسوب می شود.

شرکت MSI همچنین جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، مانیتور گیمینگ خمیده G272CQP خود را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل 1 عدد پورت DisplayPort (با قابلیت پشتیبانی از نرخ تازه سازی 170 هرتز)، 2 عدد پورت HDMI ( با قابلیت پشتیبانی از نرخ تازه سازی 144 هرتز) و خروجی Earphone می شود! مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. لازم به ذکر است که پورت DisplayPort جایگزین پورت های قدیمی VGA بوده و قادر است تصاویر و صداهای HD را به صورت همزمان پشتیبانی کند. با استفاده از خروجی Earphone نیز می توانید با متصل کردن هدفون های مختلف بدون نیاز به اسپیکر جداگانه صدای موجود در سیستم را بشنوید! در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که مانیتور منحنی  G272CQP ام اس آی دارای قابلیت پشتیبانی از 1.07 میلیارد رنگ و کنتراست 3000:1 (قابلیت نمایش نواحی مشکی با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالا) است!

منبع: msi