از قدرتمندترین و پرطرفدارترین صنعت های فعال در سراسر دنیا می توان به صنعت بازی های ویدئویی اشاره کرد. بازی به دلیل سرگرم کردن و دور کردن افراد از دغدغه های زندگی و قابلیت ایجاد رقابت توانسته طرفداران زیادی را به سمت خود بکشاند. برای فراهم سازی انجام بازی ویدئویی به ابزار و لوازم مخصوص نیاز دارید تا بتوانید از لذت و هیجان بیشتری بهره مند شوید! از نمونه لوازم های مهم و ضروری برای انجام بازی در کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ و یا حتی کنسول می توان به ماوس اشاره کرد که با هدف انجام بازی های ویدئویی ساخته شده اند. شرکت MSI از نمونه شرکت های تولید کننده ماوس های گیمینگ بوده و با توجه به تولید محصولاتی استاندارد موفق به جلب رضایت اکثر کاربران خود شده است. در این مقاله قصد بررسی یکی از ماوس های گیمینگ شرکت ام اس آی را داریم که با عنوان Clutch 50 طراحی و روانه بازار شده است. شرکت MSI این مدل ماوس خود را مجهز به نورپردازی حرفه ای از نوع RGB، حساسیت 7200DPI، پورت USB با طول 2 متری، کلیدهای باکیفیت با قابلیت برنامه ریزی و ... کرده است! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر ماوس گیمینگ Clutch 50 ام اس آی خواهیم کرد، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

آشنایی با ماوس گیمینگ Clutch GM50 ام اس آی!

طراحی و ساخت ماوس مخصوص بازی MSI CLUTCH GM50!

شرکت MSI ماوس گیمینگ Clutch 50 را مخصوص افراد راست دست طراحی کرده و با توجه به طراحی ارگونومیکی که در اختیار دارد علاوه بر راحتی استفاده می تواند تسلط کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی را بالا ببرد. در نمای جلویی این ماوس نیز شاهد 6 دکمه مختلف هستیم. کلیدهای موجود از قابلیت برنامه ریزی برخوردار بوده و شما می توانید نوع کارکرد هر یک از دکمه ها را به راحتی تنظیم کنید. MSI در کناره ماوس به منظور استراحت دادن به انگشت شصت شما از یک تکیه گاه استفاده کرده تا شما بتوانید بدون خستگی مدت زمان زیادی از این ماوس استفاده کنید. نورپردازی RGB نیز یکی دیگر از ویژگی های ظاهری این ماوس محسوب می شود که در قسمت انتهایی، زیر لوگوی تعبیه شده و اسکرول قابل مشاهده است. در ضمن ابعاد مناسب 120x67x42 میلی متری و وزن 87 گرمی نیز می تواند یکی از بهترین ویژگی های طراحی شده ماوس گیمینگ Clutch 50 محسوب شود. MSI جهت متصل کردن ماوس با دستگاه های مد نظر کاربر از درگاه USB نیز استفاده کرده و با توجه به طول 2 متری که دارد می تواند آزادی عملکرد بیشتری به کاربر بدهد! کلیدهای تعبیه شده در ماوس گیمینگ Clutch 50 از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قادر هستند از دوامی تا 20 میلیون کلیک برخوردار باشند. بدنه باکیفیت همراه با پوسته بیرونی مستحکم که از مواد اولیه مرغوب درست شده از دیگر ویژگی های این ماوس گیمینگ باسیم محسوب می شود. بدنه استفاده شده قادر است در برابر ضربات احتمالی و سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی از خود نشان دهد! با این ویژگی می توان گفت این مدل ماوس برای استفاده طولانی مدت یکی از مناسب ترین گزینه ها می باشد.

طراحی و ساخت ماوس مخصوص بازی MSI CLUTCH GM50!

سنسور اپتیکال و سوئیچ OMRON ماوس گیمینگ MSI CLUTCH GM50

شرکت MSI به منظور بالا بردن دقت ماوس و عملکرد کاربر هنگام انجام کارهای روزمره از حسگر اپتیکال PMW-3320 استفاده کرده است. حسگر استفاده شده در ماوس گیمینگ Clutch 50 از دقتی بالا و حساسیتی برابر با 7200DPI برخوردار بوده تا به کاربر این امکان را بدهد که بتواند بهترین و لذت بخش ترین لحظات خود در هنگام انجام کارها را به دست آورد! از ویژگی های سنسور استفاده شده در این مدل ماوس گیمینگ اپتیکال می توان به عملکرد هوشمند آن اشاره کرد. این ویژگی باعث می شود تا دقت موجود در این ماوس بیش از پیش افزایش یابد! در ضمن نرخ نمونه برداری ماوس گیمینگ Clutch 50 برابر با 1000 هرتز است. با توجه به نرخ نمونه برداری بالا می توان گفت که این مدل ماوس هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا دیگر کارهای روزمره هیچ گونه لگ و یا تاخیری نخواهد داشت! قابلیت تغییر DPI از دیگر ویژگی ها و امکانات موجود در این ماوس محسوب شده و به کاربر این امکان را می دهد تا با توجه به نیازهای خود و نوع فعالیتی که انجام می دهد دقت ماوس را از طریق کلید DPI تعبیه شده در 4 سطح مختلف (500، 800، 1600، 3200 و 6400) تغییر دهد!

لازم به ذکر است شرکت MSI به منظور بالا بردن عمر کلیک های تعبیه شده در چپ و راست ماوس از سوئیچ Omron استفاده کرده است. این ویژگی باعث شده تا عمر مفید کلیک های تعبیه شده در چپ و راست ماوس حداقل 20 میلیون کلیک باشد! این شرکت همچنین جهت زیباسازی سیستم گیمینگ و ایجاد هیجان بیشتر کاربر در ساخت ماوس گیمینگ Clutch 50 از نورپردازی حرفه ای استفاده کرده است. نورپردازی استفاده شده در این مدل ماوس از نوع RGB بوده و در 3 منطقه مختلف ماوس (اسکرول، لوگو و قسمت انتهایی ماوس) تعبیه شده است. در ضمن نورپردازی موجود با توجه به قابلیت پشتیبانی از میلیون ها رنگ همراه با تنظیم به صورت شخصی می تواند به کاربر این امکان را بدهد تا بر حسب سلیقه خود اقدام به تنظیم نوع نورپردازی ماوس کند! قابلیت تنظیم نوع نورپردازی ویژگی است که می تواند کاربران زیادی را راضی نگه دارد. به این ترتیب کاربر قادر خواهد بود تا نورپردازی استفاده شده در این مدل ماوس را در 9 افکت و 3 سرعت مختلف تنظیم کرده و هیجان و لذت بازی خود را تا حد زیادی بالا ببرد.

سنسور اپتیکال و سوئیچ OMRON ماوس گیمینگ MSI CLUTCH GM50

ماوس گیمینگ ام اس آی مدل CLUTCH GM50 با نرم افزار اختصاصی و کلیدهای متعدد!

طراحان متخصص شرکت MSI در ساخت ماوس گیمینگ Clutch 50 از 6 کلید مختلف و باکیفیت استفاده کرده اند. کلیدهای تعبیه شده با توجه به سوئیچ باکیفیتی که در اختیار دارند می توانند طول عمر بالایی را برای کارکرد به همراه داشته باشند. شرکت MSI جهت دستیابی به تمامی تنظیمات مربوط به محصولات خود از برنامه کاربردی و قدرتمندی استفاده کرده که با عنوان MSI Dragon Center شناخته می شود. از این برنامه می توانید به منظور یکپارچه سازی عملکرد تمامی نرم افزارهای شرکت MSI استفاده کرده و آن ها را با یکدیگر هماهنگ بسازید! با این قابلیت می توان گفت که کاربر می تواند به تجربه ای متفاوت از استفاده نرم افزارها و محصولات شرکت MSI دست پیدا کند! با استفاده از این نرم افزار می توانید اقدام به تغییر میزان DPI، ذخیره پروفایل، تغییر عملکرد کلیدها و ... کنید!

منبع: msi