ماوس های گیمینگ به دلیل استفاده طولانی مدت، علاوه بر قابلیت ها و امکانات رده بالا می بایست از دوام و استحکام بالایی نیز برخوردار باشند. شرکت های تولید کننده ماوس های گیمینگ، تمامی محصولات خود را با استفاده از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه درست کرده تا قادر باشند در برابر عوامل طبیعی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی را از خود نشان دهند. در این مقاله به بررسی یکی دیگر از ماوس های مقاوم بازار خواهیم پرداخت که توسط شرکت نام آشنای MSI طراحی و ساحته شده است! ماوس مد نظر ما جهت بررسی با عنوان CLUTCH GM41 LIGHTWEIGHT V2 روانه بازارهای جهانی شده است. ام اس آی در ساخت این مدل ماوس از سوئیچ های مستحکم و باکیفیت استفاده کرده که قادر هستند دوامی تا 60 میلیون کلیک را برای کاربر به ارمغان بیاورند. جهت بالا بردن میزان عملکرد و سرعت کاربر نیز از وزن ناچیز 65 گرمی بهره برده اند تا کاربر هدف گیری های خود را با دقت بیشتری انجام دهد! با وجود ساختار ضد لغزشی که در 2 قسمت کناری ماوس استفاده شده می توان گفت که کاربر بدون نگرانی بابت در رفتن ماوس از دستان خود می تواند به انجام بازی های ویدئویی بپردازد! از دیگر ویژگی های مهم این مدل ماوس نیز می توان به سنسور نوری فوق العاده، نورپردازی RGB و برخورداری از Nvidia Reflex اشاره کرد که به منظور اندازه گیری و تحلیل تاخیر کامپیوتر اضافه شده است! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر ماوس گیمینگ CLUTCH GM41 LIGHTWEIGHT V2 ام اس آی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات ماوس گیمینگ MSI CLUTCH GM41 V2

ماوس گیمینگ سبک و مستحکم!

مهندسان وطراحان شرکت MSI پس از بررسی ها و تحقیقات فراوان به این نتیجه دست یافته اند که با پایین آمدن میزان وزن ماوس، میزان تسلط کاربر با افزایش روبرو شده و این ویژگی مخصوص کاربرانی است که مشغول انجام بازی های سرعتی هستند! از دیگر مزیت های وزن سبک نیز می توان به هدف گیری راحت و بهتر اشاره کرد. ماوس گیمینگ CLUTCH GM41 LIGHTWEIGHT V2 نیز از قائله مستثنی نبوده و در طراحی آن نیز از سبک ترین مواد اولیه استفاده شده است! طبق اعلام سایت اصلی شرکت ام اس آی این مدل ماوس از وزنی برابر با 65 گرم برخوردار بوده و همانند دیگر ماوس های سبک می تواند بر روی عملکرد و دقت کاربر تاثیر زیادی بگذارد! طراحان این ماوس گیمینگ ام اس آی همچنین جهت بالا بردن میزان تسلط نیز از ساختار ضد لغزش (Diamond-Patterned) در 2 قسمت کناری ماوس استفاده کرده اند تا کاربر بدون نگرانی بابت در رفتن ماوس از دستان خود می تواند به انجام بازی های ویدئویی بپردازد! با وجود نورپردازی حرفه ای که بر روی لوگوی سری محصولات MSI (در قمست انتهایی ماوس) نیز می توان گفت کاربر علاوه بر بالا بردن میزان هیجان خود می تواند جذابیت سیستم خود را نیز تا حد زیادی بالا ببرد! همانطور که در بالا به آن اشاره شد ماوس گیمینگ CLUTCH GM41 LIGHTWEIGHT V2 با توجه به برخورداری از مرغوب ترین و باکیفیت ترین مواد اولیه قادر است در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی از خود نشان داده و می تواند بهترین گزینه برای استفاده طولانی مدت باشد!

مشخصات ماوس گیمینگ MSI CLUTCH GM41 V2

تضمین پیروزی با سوئیچ های باکیفیت و سنسورهای پیشرفته!

از ویژگی های مهم و مثبتی که شرکت MSI در طراحی و ساخت ماوس گیمینگ CLUTCH GM41 LIGHTWEIGHT V2 مورد استفاده قرار داده می توان به سوئیچ های مستحکم از نوع Omron اشاره کرد. این نوع سوئیچ با توجه به برخورداری از قابلیت هایی همچون کارکردی سنگین نسبت به دیگر سوئیچ ها طول عمر و حساسیت بالا به همراه قابلیت مقاومت در برابر عوامل محیطی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای گیمرهای حرفه ای باشد! در ضمن سوئیچ های استفاده شده در این مدل ماوس می توانند طول عمری تا 60 میلیون کلیک را به ارمغان آورده و با توجه به عمر بالایی که در اختیار دارد می تواند برای استفاده تا سالیان سال مناسب باشد! شرکت MSI به منظور بالا بردن دقت ماوس و عملکرد بازیکن هنگام انجام بازی از حسگر نوری استفاده کرده است. حسگر استفاده شده در ماوس گیمینگ CLUTCH GM41 LIGHTWEIGHT V2 از نوع PWM-3389 بوده که توسط شرکت معتبر PIXART طراحی شده است.

سنسور نوری استفاده شده در این مدل ماوس از دقتی بالا و حساسیتی برابر با 16000 DPI بوده تا به بازیکن این امکان را بدهد که بتواند بهترین و لذت بخش ترین لحظات خود را در هنگام انجام بازی های ویدئویی را به دست آورد! از ویژگی های سنسور استفاده شده در این مدل ماوس می توان به عملکرد هوشمند آن اشاره کرد. این ویژگی باعث می شود تا دقت موجود در این ماوس بیش از پیش افزایش یابد! سنسور پیشرفته ای که در ساخت این مدل ماوس به کار رفته باعث شده تا سرعت ردیابی آن به عدد 400 IPS رسیده است! در ضمن با توجه به شتاب مناسبی که در اختیار دارد نیز می تواند گیمرها را یک قدم جلوتر از رقیبان خود قرار دهد! این شرکت جهت حذف و از بین بردن لگ هنگام انجام بازی های ویدئویی از نرخ نمونه برداری 1000 Hz استفاده کرده تا دستورات کاربر در سریع ترین زمان ممکن اجرا شده تا در هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا دیگر کارهای روزمره هیچ گونه لگ و یا تاخیری احساس نکنید! در ضمن با توجه به قابلیت تعویض دقت ماوس به وسیله یکی از کلیدهای تعبیه شده این امکان به کاربر داده می شود تا دقت ماوس را بین 400 تا 6400 DPI تنظیم کرده و به دقت ایده آل خود هنگام انجام بازی های ویدئویی برسد.

مشخصات ماوس گیمینگ MSI CLUTCH GM41 V2

نورپردازی RGB و نرم افزار اختصاصی!

شرکت MSI جهت زیباسازی سیستم گیمینگ و ایجاد هیجان بیشتر کاربر، در ساخت ماوس گیمینگ CLUTCH GM41 LIGHTWEIGHT V2 از نورپردازی حرفه ای استفاده کرده است. نورپردازی استفاده شده در این مدل ماوس از نوع RGB بوده و با توجه به قابلیت تنظیم به صورت شخصی می تواند به کاربر این امکان را بدهد تا بر حسب سلیقه خود اقدام به تنظیم نوع نورپردازی ماوس کند! لازم به ذکر است که با توجه به کلید ترکیبی تغییر نورپردازی (کلید DPI + اسکرول) این امکان به کاربر داده می شود تا بدون چالش خاصی اقدام به تغییر نوع نورپردازی در 4 افکت مختلف کند! افکت های موجود نیز شامل Steady, Breath, Rainbow, Customize می شود! از دیگر دستوراتی که به منظور تنظیم نورپردازی استفاده شده نیز می توان به تغییر نور نورپردازی ( کلید DPI + راست کلیک)، تنظیم سرعت (کلید DPI + کلید کناری 1) و رنگ نورپردازی (کلید DPI + کلید کناری 2) اشاره کرد. کابل باکیفیت نیز از دیگر ویژگی های مثبتی محسوب می شود که مهندسان شرکت ام اس آی در ساخت ماوس گیمینگ CLUTCH GM41 LIGHTWEIGHT V2 مورد استفاده قرار داده اند! کابل استفاه شده از نوع FRIXIONFREE بوده و با توجه به انعطاف بالا و روکش باکیفیتی که در اختیار دارد قادر است علاوه بر کارکرد روان، استحکام بالایی را از خود نشان دهد.

مشخصات ماوس گیمینگ MSI CLUTCH GM41 V2

طراحان خوش ذوق شرکت MSI جهت روان تر کردن حرکات ماوس گیمینگ CLUTCH GM41 LIGHTWEIGHT V2 و فراهم سازی سریع ترین عملکرد گیمر در هنگام انجام بازی های ویدئویی از کفی های PTFE استفاده کرده است. از ویژگی های کفی تعبیه شده می توان به قابلیت رسیدن به کم ترین اصطکاک ممکن، افزایش سرعت پیمایش ماوس تعبیه شده اشاره کرد که قابلیت استفاده بر روی هر سطحی را برای شما فراهم می سازد. شرکت MSI جهت دستیابی به تمامی تنظیمات مربوط به محصولات خود از برنامه کاربردی و قدرتمندی استفاده کرده که با عنوان MSI Center شناخته می شود. از این برنامه می توانید به منظور یکپارچه سازی عملکرد تمامی نرم افزارهای شرکت MSI استفاده کرده و آن ها را با یکدیگر هماهنگ بسازید! با این قابلیت می توان گفت که کاربر می تواند به تجربه ای متفاوت از استفاده نرم افزارها و محصولات شرکت MSI دست پیدا کند! با استفاده از این نرم افزار می توانید اقدام به تغییر میزان DPI، ذخیره پروفایل، تغییر عملکرد کلیدها و ... کنید!

منبع: msi