از سری مادربردهایی که قادر هستند نیاز اکثر کاربران را برطرف کرده و رضایت آن ها را جلب کنند می توان به سری B مادربردها اشاره کرد. این سری از مادربرد با توجه به قیمت مقرون به صرفه ای که در اختیار دارد مورد استقبال زیادی در سراسر دنیا قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی یکی از این نوع مادربردها خواهیم پرداخت که با عنوان B450M PRO-M2 MAX روانه بازارهای جهانی شده است. این مدل مادربرد حرفه ای توسط شرکت مشهور و معتبر MSI طراحی و به منظور استفاده کاربرانی که قصد سر و سامان دادن به کسب و کار خود را دارند روانه بازارهای جهانی شده است! از مزیت هایی که این مدل مادربرد قادر است برای کاربرانش داشته باشد می توان به قابلیت بهره مندی از پردازنده های پرقدرت RYZEN اشاره کرد که توسط شرکت ای ام دی طراحی و ساخته می شوند. از ویژگی های مهم و مثبتی که شرکت ام اس آی در طراحی و ساخت این مدل مادربرد استفاده کرده می توان به پورت ها و هدرهای مختلف، قابلیت پشتیبانی از حافظه های DDR4، سیستم دفع حرارت موثر، ماژول های تنظیم ولتاژ و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مادربرد B450M PRO-M2 MAX ام اس آی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

معرفی مادربرد ام اس آی B450M PRO-M2 MAX

قابلیت پشتیبانی از پردازنده های رایزن!

از ویژگی های استفاده شده در مادربرد B450M PRO-M2 MAX می توان به برخورداری از دو اسلات رم از اشاره کرد. اسلات های موجود در این مادربرد قابلیت پشتیبانی از حافظه های DDR4 با ظرفیت حداکثر 64 گیگابایت را داشته و دارای پیکربندی حافظه 2 کاناله است. با توجه به بهره مندی از ویژگی یاد شده این امکان را خواهید داشت تا قادر باشید از حافظه های رم که دارای فرکانس هایی تا 4133 مگاهرتز (به صورت اورکلاک در پردازنده های رایزن) و 3466 مگاهرتز (به صورت اورکلاک در پردازنده های غیر رایزن) هستند بر روی این مادربرد استفاده کنید. شبکه استفاده شده در این مدل مادربرد نیز از نوع 8111H ساخت شرکت Realtek می باشد. این مادربرد عملکردی پایدار و ایمن در قالب شبکه های پرسرعت از خود نشان داده و امکان انجام بازی های گروهی با کیفیتی عالی را در اختیار شما قرار خواهد داد. از دیگر ویژگی های کارت شبکه استفاده شده می توان به قابلیت ارائه پهنای باند بی نظیر و سرعت انتقال داده عالی اشاره کرد. در ضمن با توجه به اینکه مادربرد B450M PRO-M2 MAX با فرم فاکتور mATX عرضه شده، مشکلی برای نصب آن بر روی انواع کیس نخواهید داشت. شرکت MSI در این مادربرد از چیپست B450 اینتل بهره برده که دارای یک سوکت پردازنده از نوع AM4 است. پردازنده های قابل پشتیبانی این مدل مادربرد نیز شامل 1st, 2nd, 3rd Gen AMD Ryzen with Radeon Vega Graphics, 2nd Gen AMD Ryzen with Radeon Graphics, Athlon With Radeon Vega Graphics می شود. این ویژگی باعث می شود تا این مدل مادربرد تبدیل به مناسب ترین و بهترین مدل برای استفاده کاربری های حرفه ای شود! از دیگر ویژگی ها و قابلیت های مهم این مدل مادربرد می توان به چیپست صدای آن اشاره کرد. مادربرد گیمینگ B450 GAMING PLUS MAX ام اس آی دارای کارت صدا Realtek ALC887/ALC897 Codec بوده که با توجه به برخورداری از فناوری صدای 7.1 کاناله می تواند صدایی شفاف، طبیعی، قدرتمند و بدون نویز را به ارمغان می آورد. شما می توانید این مادربرد را از طریق کانکتورهای صدا که بر روی بدنه آن تعبیه شده به انواع هدست و اسپیکرهای قدرتمند متصل کنید.

معرفی مادربرد ام اس آی B450M PRO-M2 MAX

شرکت MSI جهت ارتباط و متصل شدن انواع مانیتور، ماوس، کیبورد و ... به سیستم کاربر از پورت ها و هدرهای متنوعی در ساخت مادربرد B450M PRO-M2 MAX استفاده کرده است. پورت ها تعبیه شده در این مدل از مادربرد MSI شامل دو عدد PS/2، دو عدد پورت USB 3.2 Gen1، پورت LAN، دو عدد پورت USB 2.0، پورت DVI-D، یک عدد پورتHDMI  و یک عدد پورت VGA می شود. با برخورداری از پورت های تعبیه شده می توان گفت که شما برای ارتباط با لوازم جانبی کامپیوتر با هیچ چالشی روبرو نخواهید شد. کانکتورهای تعبیه شده بر روی این مادربرد نیز شامل دو عدد USB 2.0 (با قابلیت پشتیبانی از چهار عدد پورت USB 2.0)، یک عدد USB 3.2 Gen1 (با قابلیت پشتیبانی از دو عدد پورت USB 3.2 Gen1)، یک عدد کانکتور 24 پین ATX Main Power، یک عدد کانکتور 8 پین ATX 12V Power، یک عدد کانکتور 4 پین CPU Fan، یک عدد  کانکتور 4 پین System Fan، یک عدد کانکتور ماژول TPM، یک عدد کانکتور پنل صدا، دو عدد کانکتور System Panel، یک عدد کانکتور Serial Port، یک عدد کانکتور Chassis Intrusion و یک عدد جامپر Clear CMOS می شود!

معرفی مادربرد ام اس آی B450M PRO-M2 MAX

سیستم خنک سازی و طراحی هوشمندانه!

شرکت MSI جهت پیاده سازی سیستم دفع حرارت کارآمد از سیستم خنک سازی کارآمدی در مادربرد B450M PRO-M2 MAX استفاده کرده است. در ضمن MSI به منظور بی نقص کردن جریان برقی که به پردازنده منتهی می شود از هیت سینک بزرگ بر روی ماسفت ها استفاده کرده است. هدرهای فن متعددی نیز در این مدل مادربرد تعبیه شده تا این امکان را به شما بدهد که بتوانید سیستم خنک کننده مدنظر خودتان را پیاده سازی کنید! فناوری نیز در طراحی این مدل مادربرد استفاده شده تا کاربر به اوج عملکرد مادربرد دست پیدا کند. فناوری استفاده شده در مادربرد B450M PRO-M2 MAX ام اس آی معروف به فناوری XMP بوده و وجود این فناوری شما را قادر می سازد تا بتوانید فرکانس کاری حافظه را متناسب با نیاز و توانایی سیستم تنظیم کنید. طراحی هوشمندانه نیز از دیگر ویژگی های مهم و مثبت استفاده شده در این مدل از مادربرد گیمینگ شرکت MSI محسوب می شود. طراحی استفاده شده در این مادربرد از نوع DIY FRIENDLY بوده که به منظور نصب قطعات و سخت افزارهای سیستم کامپیوتری توسط خود کاربران اضافه شده است. کاربر با این ویژگی می تواند لذت اسمبل سیستم رده بالا و حرفه ای خود را تجربه کند! همین دلیل باعث شده تا میزان محبوبیت مادربرد B450M PRO-M2 MAX در میان کاربرن حرفه ای و دیگر کاربران نسبت به دیگر مادربردهای بازار تا حد زیادی افزایش پیدا کند. دو اسلات PCI Express x1 (جهت توسعه مادربرد)، یک عدد اسلات PCI Express x16 و چهار کانکتور ساتا 3.0 (برای نصب هارددیسک و درایو نوری) نیز از دیگر مشخصات این مدل مادربرد محسوب می شود. در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که این مدل از مادربرد شرکت MSI از دیگر ویژگی ها و قابلیت هایی همچون امکان پشتیبانی از رزولوشن 2048x1280 و 1920x1080 به همراه رزولوشن 60 هرتز هنگام استفاده از پورت VGA، پشتیبانی از رزولوشن 1920x1200 به همراه رزولوشن 60 هرتز هنگام استفاده از پورت DVI-D، پشتیبانی از رزولوشن 4K به همراه رزولوشن 60 هرتز هنگام استفاده از پورت HDMI 2.0b برخوردار بوده و می تواند بدون چالش خاصی با سیستم عامل هایی همچون Windows 10 64-bit و Windows 7 64-bit سازگاری کاملی داشته باشد!

منبع: msi